Αυτή είναι η 3η γενιά του Peugeot 308!
Η Peugeot παρουσίασε τη νεότερη γενιά του 308, ακολουθώντας τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας και προσφέροντας μία πλήρης γκάμα με υβριδικά σύνολα
- -
- -
Το 308 ήταν μέχρι
πρότινος το τελευταίο μοντέλο της Peugeot που δεν είχε
υποστεί τη ριζική ανανέωση που είδαμε στη γαλλική εταιρεία τα
τελευταία χρόνια. Το πλήρωμα του χρόνου για το γαλλικό χάτσμπακ
έφτασε και η Peugeot αποκάλυψε την 3η και ριζικά
αναβαθμισμένη γενιά του. Δεν είναι υπερβολή, πως το 308 έχει
ιδιαίτερη σημασία για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, αφού «Το
Αυτοκίνητο της Χρονιάς» του 2014 έχει σημειώσει
περισσότερες από 7 εκατομμύρια πωλήσεις και
βρίσκεται ανάμεσα στα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Peugeot.
Καταρχήν, το νέο 308 είναι το πρώτο που φέρει το νέο σήμα της
γαλλικής εταιρείας. Όπως είναι απολύτως φυσιολογικό ακολουθεί
τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Peugeot, με τα συγγενικά
στοιχεία να είναι εμφανή στο εμπρός μέρος παραπέμποντας στη
νεότερη γενιά του 3008. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα φώτα
ημέρας τεχνολογίας LED και το στιλ με τους χαυλιόδοντες
υιοθετούνται και στο 308, χαρίζοντας του μία δυναμική, αλλά
παράλληλα και premium εικόνα. Οι καμπύλες του αμαξώματος και οι
πρησμένοι θόλοι ενισχύουν την επιθετική του εικόνα, ενώ πίσω το
φαρδύ αμάξωμα το καθιστά αναμφίβολα επιβλητικό.
Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το νέο 308 έχει σημαντικά
αυξημένες διαστάσεις. Το μήκος του είναι μεγαλύτερο κατά
110 mm, ενώ το μεταξόνιο κατά 55 mm. Κάτι που έχει σαν
αποτέλεσμα να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό του.
Αντίθετα, το κατά 20 mm χαμηλότερο ύψος, συμβάλλει και αυτό από την
πλευρά του στην επιθετική εικόνα του αμαξώματος. Την ίδια ώρα, ο
χώρος αποσκευών αγγίζει τα 412 lt.
Το νέο 308 βασίζεται στην πλταφόρμα EMP2, την οποία μοιράζεται
με τα Citroen C5 Aircross, Opel Grandland Χ και DS7 Crossback. Αυτό
σημαίνει ότι θα προσφέρεται τόσο με κινητήρες πετρελαίου και
βενζίνης, όσο και με μία σειρά εξηλεκτρισμένων εκδόσεων. Πιο
συγκεκριμένα, θα διατίθεται με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο
PureTech των 1.200 cc, με απόδοση 110 και 130
ίππων, ενώ ο κινητήρας πετρελαίου θα είναι ο γνωστός
BlueHdi των 1.500 cc με τους 130 ίππους. Και στις
δύο περιπτώσεις καυσίμου συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι
σχέσεων ή το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.
Επιπλέον, το νέο 308 θα είναι διαθέσιμο και σε δύο
υβριδικές plug-in εκδόσεις απόδοσης 225 και 180 ίππων. Και
στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, ενώ
το κιβώτιο είναι αυτόματο οκτώ σχέσεων και προσφέρουν αμφότερα
αυτονομία με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα που
αγγίζει τα 60 km. Σημειώστε, πως στην περίπτωση των
υβριδικών εκδόσεων οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 26 kg/km. Μία
ισχυρότερη έκδοση με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς αναμένεται
αργότερα και πιθανότατα θα δανείζεται το κινητήριο σύνολο που
έχουμε δει και στο 3008 Hybrid4 των 300 ίππων.
Σημαντικές αλλαγές συναντάμε και στο εσωτερικό, το οποίο
διακρίνεται για την τελευταία και νεότερη γενιά της
φιλοσοφίας i-Cockpit, ενώ στο 308 πρεμιέρα κάνει και το
νέο σύστημα πολυμέσων i-Connect. Η νέα ευμεγέθης οθόνη αφής των
10’’ ενισχύει το ψηφιακό περιβάλλον στο εσωτερικό, ενώ ξεχωρίζει
για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, όντας ελαφρώς στραμμένη προς την
πλευρά του οδηγού.
Το νέο infotainment ακολουθεί τη λογική ενός μοντέρνου
smartphone και σύμφωνα με την Peugeot είναι εξαιρετικά
πρακτικό. Μάλιστα, μπορεί να προσφέρει μία σειρά από εξατομικεύσεις
και να αποθηκεύσει έως οκτώ διαφορετικά προφίλ, ενώ διαθέσιμο είναι
και σύστημα φωνητικών εντολών. Το τιμόνι εξακολουθεί να
διατηρεί τις μικρές διαστάσεις που διακρίνει τα μοντέλα της Peugeot
σήμερα, ενώ το φαρδύ κεντρικό τούνελ δεσπόζει ανάμεσα στους εμπρός
επιβάτες.
Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, το 308 θα είναι εφοδιασμένο με την αναβαθμισμένη ομπρέλα τεχνολογιών «Drive Assist 2.0», που περιλαμβάνει Blind spot monitoring μακράς εμβέλειας, traffic alert, κάμερα 360 μοιρών στο παρκάρισμα και πολλά άλλα. Το λανσάρισμα του αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ όπως όλα δείχνουν στην ελληνική αγορά θα είναι διαθέσιμο από το νέο χρόνο.