Hyundai Kona N: Με 280 ίππους και αυτόματο 8άρι διπλού συμπλέκτη

Η Hyundai αποκάλυψε κάποιες από τις τεχνικές προδιαγραφές του νέου Kona N, οι οποίες το καθιστούν ακόμα πιο ενδιαφέρον

  • -
  • -

Μετράμε αντίστροφα για την παρουσίαση του πρώτου SUV υψηλών επιδόσεων της Hyundai και λίγο πριν την αποκάλυψη του η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε στη δημοσιότητα μέρος των τεχνικών προδιαγραφών του. Τα δύο κύρια στοιχεία που επισημοποίησε η Hyundai για το Kona N, αφορούν τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Ξεκινώντας από την κινητήρια μονάδα, κάτω από το εμπρός καπό θα τοποθετηθεί ο υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος T-GDI που γνωρίζουμε από το i30 N, ο οποίος για την περίσταση θα αποδίδει 280 ίππους. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Hyundai τα χαρακτηριστικά του έχουν διαφοροποιηθεί, έτσι ώστε να προσφέρει περισσότερη ροπή στις μεσαίες στροφές και υψηλές στροφές περιστροφής.

Πιο σημαντική, όμως, είναι η παρουσία του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των οκτώ σχέσεων, το οποίο και ονομάζεται N DCT. Ουσιαστικά, πρόκειται για την εξέλιξη του αντίστοιχου 8 DCT της Hyundai, που φυσικά έχει δεχθεί τις απαραίτητες περιποιήσεις από το τμήμα του Division. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είχε χρησιμοποιηθεί στο Veloster N, το οποίο όμως ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο στην Αμερική και την Κορέα, αλλά και πρόσφατα στο i30 N.

Το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης είναι υγρού τύπου και χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικές αντλίες λαδιού για τη μείωση της τριβής μεταξύ των κινούμενων μερών, αλλά και την καλύτερη ψύξη του συμπλέκτη. Όσον αφορά τις λειτουργίες του, διαθέτει τρία προγράμματα και συγκεκριμένα τα Power Shift, Grin Shift και Track Sense Shift. Το πρώτο ενεργοποιείται όταν το Kona N επιταχύνει με την πεταλούδα του γκαζιού ανοιγμένη πάνω από το 90%, ενώ το N Track προορίζεται για αυτό που υποδηλώνει η ονομασία του. Για οδήγηση στην πίστα, βελτιστοποιώντας τις αλλαγές των σχέσεων. Τέλος, το Grin Shift μεγιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα και του κιβωτίου για 20 sec, με το κιβώτιο να επιλέγει την πλέον κατάλληλη για τις συγκεκριμένες συνθήκες σχέση.
Η συγκεκριμένη λειτουργία ενεργοποιείται από ένα κουμπί και επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιήσει τη μέγιστη ισχύ και δυναμική του Kona N άμεσα.

Κάτι που αξίζει να σημειώσουμε και τονίζουν οι τεχνικοί της Hyundai, είναι πως στη χειροκίνητη λειτουργία το κιβώτιο δεν επιλέγει την επόμενη σχέση διατηρώντας τον κινητήρα στον κόφτη!  Φυσικά, όπως κάθε μοντέλο του N Division, έτσι και το Kona N έχει εξελιχθεί στην πίστα του Nurburgring, με την αξιοπιστία του κιβωτίου να έχει ελεγχθεί για περισσότερους από 1.350 γύρους στην Πράσινη Κόλαση.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το πρώτο SUV υψηλών επιδόσεων της Hyundai αναμένεται να γνωστοποιηθούν στο άμεσο μέλλον.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...