Hyundai Santa Cruz: Το pick up Tucson των 280 ίππων που δεν ήξερες πως θέλεις!
Με ενιαίο τετραγωνισμένο αμάξωμα που θυμίζει τα παραδοσιακά pick up συνδυασμένο με το μοντέρνο design που βλέπουμε στα τελευταίας γενιάς SUV της Hyundai
- -
- -
Από την πρώτη κιόλας φορά που θα το δεις, είναι αδύνατο να μην συνδέσεις το νέο Santa Cruz με την γκάμα των SUV μοντέλων της Hyundai και ειδικά με το νέο Tucson. Η βασική διαφοροποίηση μεταξύ των δύο έχει να κάνει με τον έξτρα χώρο φόρτωσης που βρίσκεται πίσω από την δεύτερη σειρά καθισμάτων του πρώτου, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως μέχρι εκεί είναι πανομοιότυπα.
Αρχικά, το εμπρός μέρος μπορεί να φέρει την ίδια σχεδιαστική
φιλοσοφία, αλλά το ένα δεν είναι φωτοτυπία του άλλου, ενώ με μήκος
3 μέτρα, το μεταξόνιο του Santa Cruz ξεπερνά αυτό του
Tucson κατά 25 ολόκληρα εκατοστά, ενώ το συνολικό του μήκος είναι
κατά 31 εκατοστά μεγαλύτερο, φτάνοντας σχεδόν τα 5 μέτρα
(4,97).
Διαθέσιμο με καρότσα που φτάνει τα 1,32 μέτρα σε μήκος, απέχει λιγότερο από 20 εκατοστά από αυτή του Nissan Frontier, ενώ το κοντύτερο συνολικό μήκος από ένα συμβατικό pick up, συμβάλει στην αυξημένη ευελιξία του στους δρόμους της πόλης. Παράλληλα, το Santa Cruz έρχεται και με σκληρό κάλυμμα καρότσας το οποίο κλειδώνει, ώστε να κρατάτε τα προσωπικά σας αντικείμενα ασφαλή.
Κάτω από το καπό θα βρίσκουμε δύο βενζινοκινητήρες των 2,5
λίτρων. Έναν ατμοσφαιρικό με 190+ ίππους και πάνω από 240
Nm ροπής, αλλά και έναν ισχυρότερο turbo με ισχύ που θα
ξεπερνά τους 280 ίππους και ροπή άνω των 420 Nm.
Το ατμοσφαιρικό σύνολο θα συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, το
οποίο σύμφωνα με την Hyundai έχει σχεδιαστεί ειδικά για βαριάς
φύσεως εργασίες, με κοντή κλιμάκωση στις χαμηλές σχέσεις και
μακρύτερη κλιμάκωση στις πιο υψηλές για ήσυχη και οικονομική
μετακίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Στην περίπτωση του turbo κινητήρα,
το κορεάτικο pick up έρχεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
και paddles αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι.
Αν και βασίζεται σε προσθιοκίνητη αρχιτεκτονική, ασχέτως κινητήριου συνόλου, το Santa Cruz θα είναι διαθέσιμο και με σύστημα τετρακίνησης, τεχνολογίας HTRAC. Σύμφωνα με την Hyundai το σύστημα είναι ικανό να στείλει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για πιο σπορ πισωκίνητη αίσθηση. Αν και η εταιρεία επιμένει πως πρόκειται για όχημα κατηγορίας SAV (Sport Adventure Vehicle) και όχι για καθαρόαιμο pick up, έχουν φροντίσει να του χαρίσουν και μία σεβαστή ικανότητα ρυμούλκησης που φτάνει σχεδόν τα 1.600 κιλά στην περίπτωση του ατμοσφαιρικού μοτέρ και τα 2.300 κιλά όταν μιλάμε για την τετρακίνητη turbo έκδοση.
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου μοντέλου, εύκολα ξεχνάει κανείς πως πρόκειται για pick up, καθώς αν εξαιρέσουμε τον παραδοσιακό λεβιέ για το κιβώτιο, το design είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό που βρίσκουμε στο Tucson, με μία οθόνη 10 ιντσών για το infotainment και άλλη μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας, το Santa Cruz εξοπλίζεται με όλα τα «καλούδια» της σουίτας SmartSense της Hyundai, προσφέροντας αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση προσοχής οδηγού και άλλα.
Η διαθεσιμότητα δυστυχώς περιορίζεται μόνο στην αμερικανική
αγορά.