Kona N: Παρουσιάστηκε το «καυτό» SUV της Hyundai των 280 ίππων

Τι είναι οι λειτουργίες N Grin Shift, N Power Shift, και N Track Sense Shift;

  • -
  • -

Το Hyundai Kona N αποτελεί την τελευταία προσθήκη στην γκάμα των καυτών μοντέλων της κορεατικής μάρκας, με το N Division να προσφέρει για πρώτη φορά κάτι που σίγουρα λαχταρούσε το αγοραστικό κοινό εδώ και καιρό, ένα γρήγορο crossover. Όσο αντιφατικοί κι αν φαίνονται οι όροι crossover και hot, έχει αποδειχθεί πως μπορούν να συνδυαστούν – βλέπε Puma ST – και η Hyundai δεν σκόπευε να αφήσει αυτή την ευκαιρία να περάσει ανεκμετάλλευτη.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ FORD PUMA ST

Γι’ αυτό και πριν από λίγο παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα το crossover των 280 ίππων, Kona N. Η εταιρεία υπόσχεται «ένα πολυδιάστατο μοντέλο, με εντυπωσιακές επιδόσεις και ευελιξία, ικανό να κινηθεί με εντυπωσιακό ρυθμό σε πίστα». Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως μία από τις ερμηνείες του σήματος «Ν» είναι η πίστα του Nurburgring.

front

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν κάτω από το καπό, εκεί όπου κρύβεται ένας 2λιτρος turbo βενζινοκινητήρας με απόδοση που φτάνει τους 280 ίππους και τα 392 Nm ροπής. Μάλιστα, ένα δυσάρεστο νέο αφορά την λειτουργία “N Grin Shift” η οποία όταν χρησιμοποιείται, το μοτέρ μπορεί να αποδώσει έως και 290 ίππους για περίπου 20 δευτερόλεπτα. Ο λόγος που έχουμε βαφτίσει αυτή την πληροφορία ως αρνητική είναι διότι, παραδόξως, το εν λόγω σύστημα δεν θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο κινητήρας συνδέεται με ένα αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού υγρού συμπλέκτη (N DCT), ενώ για την μέγιστη πρόσφυση στην έξοδο των στροφών φροντίζει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Το “N DCT” είναι η βελτιωμένη έκδοση του κιβωτίου 8-DCT της Hyundai.

Όλα αυτά μαζί, στην ευθεία με την χρήση Launch Control, μεταφράζονται σε σπιρντ έως τα πρώτα 100 km/h σε 5,5 sec, ενώ η τελική ταχύτητα του καυτού crossover αγγίζει τα 240 km/h.

Μένοντας στο κομμάτι των τεχνολογιών επιδόσεων, το Kona N φέρει τις εξής λειτουργίες: N Grin Shift για μεγιστοποίηση της απόδοσης από τον συνδυασμό κινητήρα και κιβωτίου για 20 δευτερόλεπτα. N Power Shift, το οποίο ενεργοποιείται κατά την διάρκεια έντονων επιταχύνσεων και μεγιστοποιεί την ροπή στα ανεβάσματα για ελαχιστοποίηση της απώλειας ισχύος. Και, τέλος το N Track Sense Shift, το οποίο προσφέρει κορυφαία αίσθηση και απόκριση, κάνοντας το ιδανικό για σπορ οδήγηση.

shifts

Οι διαφοροποιήσεις από το απλό Kona, που έχουν να κάνουν με τις επιδόσεις όμως δεν τελειώνουν εκεί, καθώς το Ν εξοπλίζεται με νέους, ελαφρού κράματος, σφυρήλατους τροχούς 19 ιντσών, πίσω από τους οποίους κρύβεται ένα νέο σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων, νέα εξάτμιση με σύστημα βαλβίδων, ενώ το πλαίσιο έχει ενισχυθεί για βελτιωμένη ακαμψία, με το νέο set-up στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση να προσφέρει τον απόλυτο έλεγχο των 1.510 κιλών. Θα υπάρχουν 5 διαθέσιμα driving modes: Eco, Normal, Sport, N και Custom.

Αν αφήσουμε για λίγο στην άκρη του τι γίνεται κάτω από τα πάνελ του αμαξώματος και ασχοληθούμε με την εμφάνιση του καυτού SUV, βλέπουμε πως η Hyundai πήρε το Kona N Line το εξέλιξε σε κάτι ακόμη πιο αγριεμένο. To εμπρός μέρος φέρει νέα γρίλια και κόκκινες πινελιές που το κάνουν να ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα, ενώ το ίδιο μοτίβο συνεχίζει και στο πλάι του αυτοκινήτου με τα σπορ σε εμφάνιση μαρσπιέ και τους θόλους των τροχών που ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο αμάξωμα. Πίσω συναντάμε και τις περισσότερες σχεδιαστικές αλλαγές, με ένα τριγωνικό τρίτο φως φρένου και την διπλή αεροτομή να συντελούν την εικόνα του πάνω μέρους, ενώ χαμηλότερα βρίσκουμε τις δύο μεγάλες στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του διαχύτη. Φυσικά όλο το αυτοκίνητο είναι βαμμένο με ένα αποκλειστικό χρώμα του N Division το οποίο ονομάζεται Sonic Blue και ταιριάζει απόλυτα με τις ανθρακί ζάντες.

interior

Οι αναβαθμίσεις συνεχίζονται και στο εσωτερικό της καμπίνας, με νέο σπορ Ν τιμόνι, heads-up display, ψηφιακό πίνακα οργάνων με νέα σπορ γραφικά και μπάκετ καθίσματα. Φυσικά στην κορυφή της κονσόλας βρίσκεται μία οθόνη 10 ιντσών για το infotainment, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να δει χάρτες πιστών αλλά και το γυρολόγιο του.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ HYUNDAI KONA N LINE

Σε άλλα νέα, τα πετάλια αλουμινίου σε συνδυασμό με τις νέες λεπτομέρειες βαμμένες σε Performance Blue απόχρωση (στο Kona N Line έχουν κόκκινο χρώμα), συνθέτουν το απόλυτο σπορ κλίμα για τον οδηγό.

Από μεριάς τεχνολογιών ασφαλείας, το Kona N φυσικά και εξοπλίζεται με όλα τα καλούδια όπως, Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Lane Following Assist και Smart Cruise Control.

Προς το παρόν δεν έχει πραγματοποιηθεί κάποια αναφορά ως προς το κόστος, αλλά πιθανότατα αυτό θα γίνει όταν πλησιάσουμε περισσότερο στην περίοδο κυκλοφορίας του μοντέλου στις αγορές του κόσμου.

back

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...