Volkswagen: Αποκάλυψη και για το σπορ ID.4 GTX

Με ισχύ αντίστοιχη ενός Golf GTI Clubsport και αυτονομία που αγγίζει τα 480 km σε κύκλο WLTP

  • -
  • -

Σε μία παγκόσμια διαδικτυακή πρεμιέρα στο αεροδρόμιο Tempelhof του Βερολίνου, η Volkswagen αποκάλυψε το ολοκαίνουργιο ID.4 GTX. Πρόκειται για ένα πιο σπορ ηλεκτρικό all-rounder SUV, το πρώτο πλήρως εξηλεκτρισμένο μοντέλο επιδόσεων της μάρκας, το οποίο τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας ID., φιλοδοξώντας να συνεχίσει στην ηλεκτρική εποχή, την παρουσία των GTI και GTE.

Στα δύο γράμματα GT, που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στην αυτοκίνηση, η προσθήκη του “X”, δημιουργεί τη γέφυρα με την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Η αειφορία και ο σπορ χαρακτήρας δεν αλληλοαποκλείονται, αλλά αντίθετα, αλληλοσυμπληρώνονται σύμφωνα με την Volkswagen. Το ID.4 GTX είναι το πρώτο μιας σειράς μοντέλων που θα ακολουθήσουν με το ίδιο αρκτικόλεξο.

Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω, οι οποίοι συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS) και περνούν την δύναμη τους μέσα από ένα κιβώτιο ταχυτήτων μίας σχέσης. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, δεν υπάρχει μηχανικός σύνδεσμος μεταξύ των αξόνων, γι’ αυτό δεν υπάρχει κεντρική σήραγγα στο εσωτερικό του οχήματος, κάτι που συμβάλλει σε πολύ μεγάλους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες.

Το αυτοκίνητο επιβεβαιώνει τον σπορ του χαρακτήρα, επιταχύνοντας από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Ο πίσω άξονας είναι εξοπλισμένος με ένα σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) με ισχύ 150 kW (204 PS) και υψηλό βαθμό απόδοσης, ενώ αυτός του μπροστινού άξονα είναι ασύγχρονος (ASM).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ VW ID.3 1ST EDITION

Το έξυπνο σύστημα ελέγχου της τετρακίνησης καθορίζει πώς κατανέμεται η διαθέσιμη ροπή κίνησης στους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για να επιτύχει την ιδανική ισορροπία απόδοσης, δυναμικής και σταθερότητας οδήγησης. Σε πολλές καταστάσεις οδήγησης, λειτουργεί μόνο ο PSM στον πίσω άξονα. Ο ASM στον μπροστινό άξονα ενεργοποιείται όταν το απαιτήσουν το επιθυμητό σπορ στυλ οδήγησης ή η αυξημένη πρόσφυση.

Όπως και στο «απλό» ID.4, το GTX διαθέτει ευφυή ανάκτηση ενέργειας φρένων. Ο οδηγός χρησιμοποιεί τον επιλογέα ταχυτήτων για να αποφασίσει εάν το όχημα θα πρέπει να ρολάρει ελεύθερα ή να ανακτά ενέργεια μόλις σηκώσει το πόδι του από το φρένο.

TECH

Η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 77 kWh, ζυγίζει 486 κιλά και επιτυγχάνει αυτονομία έως και 480 km (WLTP). Βρίσκεται ανάμεσα στους άξονες κάτω από την καμπίνα, χαμηλώνοντας έτσι το κέντρο βάρους, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων. Με απόσταση 17 εκατοστών από το έδαφος, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen πιθανότατα να αισθάνεται άνετα να κινηθεί και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Με μήκος 4,48 μέτρα συνδυάζει την ισχυρή φύση ενός SUV με ένα αεροδυναμικό σχήμα, καταφέρνοντας συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,29 Cd. Εξωτερικά εντυπωσιάζει με τις σπορ γραμμές και τα ιδιαίτερα χρώματα που χρησιμοποιούνται για να τονίσουν τον avant-guard χαρακτήρα του, ενώ διαθέτει από τον βασικό εξοπλισμό προβολείς LED matrix. Αντίστοιχης τεχνολογίας είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ τόσο αυτά εμπρός όσο και τα πίσω, συνδέονται από φωτιζόμενες μπάρες που στο σκοτάδι δημιουργούν ιδιαίτερες LED φωτιστικές υπογραφές.

interior

Στο εσωτερικό, το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, αποτέλεσμα της αρθρωτής πλατφόρμας για την ηλεκτροκίνηση (MEB) της Volkswagen, εγγυάται χώρους από μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων. Τεχνολογίες οθόνης όπως, το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας και η έντονη ψηφιοποίηση, συνδυάζονται με μία αίσθηση ηρεμίας και άνεσης, που εξασφαλίζουν οι εμπνευσμένες σχεδιαστικές γραμμές και η στρατηγικά μελετημένη επιλογή υλικών.

Υπάρχουν πέντε διαθέσιμα προφίλ οδήγησης, με το κινητήριο σύστημα να δίνει έμφαση στη σπορ φύση του ID.4 GTX και τον οδηγό να επεμβαίνει στον τρόπο με τον οποίο οι ηλεκτρικοί κινητήρες, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (προαιρετικά) και το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνονται μέσω των προφίλ Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction. Παράλληλα, η πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης, τα περισσότερα των οποίων ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου δημιουργούν ένα ασφαλές περιβάλλον μετακίνησης.

Το ID.4 GTX θα κάνει την εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους το ερχόμενο καλοκαίρι.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...