H νέα Skoda Fabia 4ης γενιάς είναι εδώ

Το ολοκαίνουργιο μοντέλο είναι το πιο ευρύχωρο στην κατηγορία του, με τον ήδη κορυφαίο χώρο αποσκευών να έχει αυξηθεί περαιτέρω. Δες πόσο

  • -
  • -

Η SKODA αποκάλυψε την ολοκαίνουργια FABIA, στην τέταρτη πλέον γενιά της και 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου. Με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες, η FABIA είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της μάρκας μετά την OCTAVIA και ένα από τα best-sellers διεθνώς στην κατηγορία του.

Για πρώτη φορά, το τσέχικο μοντέλο βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, η οποία κατέστησε δυνατή την αύξηση του εσωτερικού και την υιοθέτηση συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που προηγουμένως προορίζονταν για οχήματα υψηλότερης κατηγορίας. Το νέο μοντέλο έχει ξεπεράσει το όριο των 4 μέτρων, στα 4,108 μ., σημαντικά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Ο χώρος αποσκευών - που στα 330 λίτρα ήταν ήδη ο μεγαλύτερος στην κατηγορία – πλέον έχει ανέβει στα 380 λίτρα. Παράλληλα, σε συνδυασμό με το στιβαρό αμάξωμα, το νέο μοντέλο προσφέρει βελτιωμένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια.

back

Εξωτερικά, η νέα FABIA είναι περίπου 11 εκ. μακρύτερη από τον προκάτοχό της, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 94 χιλ. στα 2.564 χιλ., ενώ το πλάτος, στα 1.780 χιλ., είναι κατά 48 χιλ. πιο φαρδύ. Το νέο supermini επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd μόλις 0,28 (προηγούμενη γενιά: 0,32), δημιουργώντας ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση αυτού που είναι γνωστό ως προσομοίωση CFD (Computational Fluid Dynamics). Μέσα σε περίπου τρεισήμισι χρόνια, οι μηχανικοί της SKODA υπολόγισαν πάνω από 3.000 από αυτές τις προσομοιώσεις ρευστοδυναμικής. Ο κορυφαίος συντελεστής αεροδυναμικής οφείλεται στις ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες στο μπροστινό μέρος που κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχει μικρή ανάγκη για ψύξη, βελτιώνοντας την αεροδυναμική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εξοικονόμηση καυσίμου έως 0,2 λίτρα ανά 100 km όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 km/h. Για κάθε χιλιόμετρο που κινείται με τις περσίδες κλειστές, η νέα FABIA εκπέμπει έως και πέντε γραμμάρια λιγότερο CO2.

side

Παράλληλα, το νέο μοντέλο διαθέτει ειδικά πλαστικά διακοσμητικά για τη βελτίωση της αεροδυναμικής – μία πρωτιά στην κατηγορία. Συνδυάζονται με μεγαλύτερη αεροτομή οροφής και πλευρικά σπόιλερ που βελτιστοποιούν τη ροή αέρα στο πίσω μέρος. Αντίστοιχη βελτίωση, με χρήση προσομοιώσεων CFD, έχει επιτευχθεί και για τον αεροδυναμικό θόρυβο που περνά στο εσωτερικό.

Οι επίδοξοι αγοραστές έχουν εννέα χρώματα αμαξώματος για να διαλέξουν, με τα δύο μοντέρνα μεταλλικά χρώματα Phoenix Orange και Graphite Grey, να κάνουν το ντεμπούτο τους για τη μάρκα και τη γκάμα, αντίστοιχα. Το Metallic Graphite Grey και το περλέ Black Magic μπορούν επίσης να επιλεγούν ως χρώματα αντίθεσης για την οροφή, τα καλύμματα καθρεφτών και το περίγραμμα της γρίλιας μπροστά. Οι ζάντες ποικίλλουν από ατσάλινες 14 και 15 ιντσών έως τις ελαφρού κράματος, 18 ιντσών.

Στο εσωτερικό, ξεχωρίζει η ελεύθερη οθόνη διαστάσεων έως 9,2 ίντσες, πάνω από την κεντρική κονσόλα. Το αυτοκίνητο είναι πάντα online χάρη στο ενσωματωμένο eSIM. Αυτό καθιστά δυνατή τη λήψη ραδιοφώνου στο Διαδίκτυο ή την πρόσβαση στο ευρύ φάσμα των διαδικτυακών υπηρεσιών SKODA Connect για κινητές συσκευές και τις τελευταίες εφαρμογές ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Τα smartphone μπορούν να συνδεθούν στο αυτοκίνητο μέσω ασύρματου συνδέσμου SmartLink χωρίς την ανάγκη καλωδίου και να φορτίζονται επαγωγικά στο phone box. Διαθέσιμος και έλεγχος μέσω χειρονομιών καθώς και ο ψηφιακός βοηθός φωνής Laura, ο οποίος κατανοεί 15 γλώσσες. Τα συστήματα πλοήγησης στη νέα FABIA υποστηρίζονται από διαδικτυακά δεδομένα ενώ οι χάρτες ενημερώνονται από το διαδίκτυο. Διαθέσιμες έως και πέντε υποδοχές USB-C για φόρτιση περαιτέρω φορητών συσκευών - μία εκ των οποίων μπορεί να βρεθεί στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη για να φορτίσει μια κάμερα.

Εκτός από τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, η FABIA μπορεί επίσης να εξοπλιστεί και με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, για πρώτη φορά. Είναι παραμετροποιήσιμος, με τον οδηγό να επιλέγει από και έως 5 διατάξεις, ανάμεσά τους και η διάταξη Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο. Ως στάνταρ, η FABIA διαθέτει αναλογικό ταμπλό οργάνων και οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών.

Χάρη στο μεταξόνιο των 2.564 χιλ., περίπου 10 εκ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο, υπάρχει μεγάλη αίσθηση ευρυχωρίας. Με ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία τονίζεται το πλάτος της καμπίνας ενώ, ανάλογα με την έκδοση Active, Ambition και Style, υπάρχει πληθώρα συνδυασμών χρωμάτων, υφασμάτων και επενδύσεων με ραφές σε αντίθεση και χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Επιπλέον σχεδιαστική πινελιά αποτελεί ο κρυφός φωτισμός, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολυλειτουργικό, δερμάτινο τιμόνι, το οποίο από πίσω κρύβει paddles αλλαγής ταχυτήτων για το DSG.

Η τελευταία γενιά FABIA είναι η πρώτη που μπορεί να παραγγελθεί με Climatronic διπλής ζώνης, καθώς και αεραγωγούς στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για να διατηρεί τους πίσω επιβάτες δροσερούς.

Μια στιβαρή δομή αμαξώματος με υψηλό βαθμό στρεπτικής ακαμψίας παρέχει την τεχνική βάση για το νέο μοντέλο, με ένα υψηλό ποσοστό χάλυβα υψηλής αντοχής να εξασφαλίζει μεγάλη σταθερότητα. Επιπλέον, η MQB-A0 καθιστά δυνατή τη χρήση προηγμένων συστημάτων βοήθειας από οχήματα υψηλότερης βαθμίδας, με τα Travel Assist και Park Assist, για παράδειγμα, να κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα FABIA.

Έως τα 210 km/h, το Adaptive Cruise Control (ACC) προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με εκείνη των προπορευόμενων οχημάτων. Σε άλλα νέα, συστήματα όπως το Lane Assist, το Hands-on Detect, το βελτιωμένο Blind Spot Detect (Side Assist), το Maneuver Assist, το Front Assist, αλλά και τα Travel και Park Assist που αναφέραμε νωρίτερα, φροντίζουν για μία όσο το δυνατόν ασφαλέστερη μετακίνηση.

Με έως και εννέα αερόσακους, το νέο μοντέλο είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα όχι μόνο στην κατηγορία του αλλά και γενικότερα. Διαθέτει αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αερόσακους κουρτίνας και μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους. Ένας αερόσακος γονάτου για τον οδηγό και οι πίσω πλευρικοί αερόσακοι διατίθενται προαιρετικά για περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας. Τα σημεία αγκύρωσης ISOFIX και τα σημεία πρόσδεσης στα πίσω καθίσματα αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού και είναι προαιρετικά στο κάθισμα του συνοδηγού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η FABIA μπορεί να φιλοξενήσει τρία ασφαλή στερεωμένα παιδικά καθίσματα.

Μηχανικά, η 4η γενιά εξοπλίζεται με μία ευρεία γκάμα αποδοτικών κινητήρων που συμμορφώνονται με το αυστηρό πρότυπο εκπομπών Euro 6d. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 65 PS έως και 150 PS, με τα μοντέλα με απόδοση έως 95 PS να εξοπλίζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ υπάρχει και η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, αλλά και ενός αυτόματου DSG 7 σχέσεων για τον TSI 1,0 που παράγει 110 PS.

Κινητήρας

Κύλινδροι

Μέγιστη ισχύς

Ροπή

[Nm]

Κιβώτιο

Τελική ταχύτητα [km/h]

0–100 km/h *

[s]

Μικτή κατανάλωση * [litres/100 km]

Εκπομπές CO2

[g of CO2/km]

[kW]

[PS]

1.0 MPI EVO

3

48

65

93

5-speed M

172

15.5

5.1

116–131

1.0 MPI EVO

3

59

80

93

5-speed M

179

15.1

5.1

116–131

1.0 TSI EVO

3

70

95

175

5-speed M

195

10.6

5.1

113–128

1.0 TSI EVO

3

81

110

200

6-speed M

7-speed DSG

205

205

9.7

9.5

5.0

5.5

114–128

125–139

1.5 TSI EVO

4

110

150

250

7-speed DSG

225

7.9

5.6

128–142

                             

 

Η νέα SKODA FABIA αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται από την Kosmocar πιο κοντά στο λανσάρισμα.

front

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...