Alfa Romeo Giulia GTA & GTAm: H επιστροφή ενός θρύλου (video)
Η Alfa Romeo παρουσίασε στο Balocco την έκδοση GTA και GTAm της Giulia, αναβιώνοντας ένα θρυλικό όνομα σε μία εκρηκτική κατασκευή με ειδική ισχύ 187 ίππων/λίτρο
- -
- -
Στο κέντρο δοκιμών του Balocco, στο ίδιο μέρος που γεννήθηκε τη
δεκαετία του ’60 η Giulia Sprint GTA, η Alfa Romeo παρουσίασε
τη συλλεκτική και εκρηκτική Giulia GTA. Το ιταλικό
μοντέλο ουσιαστικά αναβιώνει τη θρυλική δημιουργία της Autodelta
και θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων.
Αποτελεί δείγμα γραφής και τεχνογνωσίας της Alfa
Romeo σε συνεργασία με την Sauber Engineering, η οποία και
εκπροσωπεί την ιταλική εταιρεία στην Formula 1. Είναι
χαρακτηριστικό, πως για το στήσιμο της νέας GTA υπεύθυνοι ήταν οι
οδηγοί της ομάδας, Kimi Raikkonen και Antonio
Giovinazzi.
Όπως εύκολα φαντάζεται κανείς, βασίζεται επάνω
στην έκδοση
Quadrifoglio, αλλά τα έντονα
αεροδυναμικά βοηθήματα την καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμη και
ξεχωριστή. Καταρχήν, με δεδομένη τη χρήση ελαφριών υλικών,
η GTA είναι 100 κιλά ελαφρύτερη, ενώ ο
εξακύλινδρος κινητήρας με τα δύο τούρμπο αποδίδει πλέον 540 ίππους.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προσφέρει κορυφαία ειδική ισχύ που
φτάνει τους 187 ίππους/λίτρο, την ώρα για τα πρώτα
100 km/h από στάση απαιτούνται μόλις 3,6 sec με χρήση
launch control. Για τη μείωση του βάρους έχουν
χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό συνθετικά υλικά και ανθρακονήματα,
ενώ η σχεδίαση των αεροδυναμικών βοηθημάτων πραγματοποιήθηκε σε
συνεργασία με την Sauber. Στην Ελβετική εταιρεία ανατέθηκαν
οι αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της πίσω αεροτομής (η οποία
είναι ρυθμιζόμενη σε 4 θέσεις στην GTAm), καθώς και το εμπρός
ενεργό σπόιλερ που μπορεί να επεκταθεί κατά 40 mm στην GTAm.
Εντυπωσιακό είναι και το σύστημα εξαγωγής της Akrapovič
από τιτάνιο, το οποίο έχει ενσωματωθεί στον πίσω –από
ανθρακονήματα- διαχύτη, αλλά και οι τροχοί με το κεντρικό μπουλόνι,
μια επιλογή που για πρώτη φορά συναντάται σε σεντάν παραγωγής. Οι
τροχοί διαμέτρου 20 ιντσών συνδυάζονται με ειδικά για την περίσταση
εξελιγμένα ελαστικά Pilot Sport Cup 2 της
Michelin. Η αεροδυναμική εξέλιξη συνεχίστηκε και
στο πλήρως καλυμμένο πάτωμα, το οποίο προσφέρει
στις GTA και GTAm τα πολλαπλά οφέλη του φαινομένου ground effect.
Είναι χαρακτηριστικό πως στην Giulia GTA η αεροδυναμικά παραγόμενη
κάθετη δύναμη είναι τρεις φορές μεγαλύτερη σε σχέση με την Giulia
Quadrifoglio. Τα μετατρόχια είναι αυξημένα κατά 25 mm
εμπρός και 50 mm πίσω, ενώ η αρχιτεκτονική της ανάρτησης
περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.
Ο κινητήρας, εκτός από αυξημένη κατά 30 ίππους ισχύ, έχει
βελτιωμένο σύστημα ψύξης, στοιχείο που ισχύει και για το
σύστημα μετάδοσης.
Περνώντας στο εσωτερικό είναι ευδιάκριτες οι καταβολές
από το χώρο των αγώνων. Τα καθίσματα, το ταμπλό, οι
επενδύσεις των θυρών, αλλά και οι κολώνες έχουν επένδυση από
αλκαντάρα. Στην σκληροπυρηνική GTAm έχουν
αφαιρεθεί οι πίσω θέσεις, έχει τοποθετηθεί αλκαντάρα σε όλο το
πάτωμα, ενώ υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος για τα κράνη
οδηγού και συνοδηγού, όπως και για τον πυροσβεστήρα. Οι
ζώνες είναι έξι σημείων, ενώ συναντάμε και κλωβό
ασφαλείας. Συνολικά θα κατασκευαστούν μόλις 500
αριθμημένες μονάδες, ενώ όσοι έχουν τη δυνατότητα και την
τύχη να την αποκτήσουν θα έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν από μία
σειρά ειδικών χρωματισμών που επιμελήθηκε το Centro Stile Alfa
Romeo, αλλά και συλλεκτικά δώρα από την Bell και την
Alpinestars.