H Lancia 037 επιστρέφει με πάνω από 500 ίππους (video)
Η σύγχρονη εκδοχή της Lancia 037 μόλις παρουσιάστηκε από την Kimera Automobili ως restomod, με ένα πανίσχυρο κινητήριο σύνολο και έχοντας στη διάθεσή της κορυφαίες τεχνολογίες.
- -
- -
Για όσους δεν γνωρίζουν, η Kimera Automobili
είναι μια κορυφαία εταιρεία ανακατασκευών στην Ιταλία με
εξειδίκευση στα μοντέλα της Lancia και
τον τελευταίο καιρό έτρεχε ένα project, μέσα από το οποίο μας
παρουσιάζουν τη θρυλική Lancia
037 σε σύγχρονη εκδοχή. Πρόκειται για
ένα όχημα που στην ουσία διατηρεί τη φιλοσοφία και τη σχεδίαση του
αρχικού μοντέλου αλλά διαφοροποιείται σε πάρα πολλά σημεία, για να
το προσαρμόσει στο σήμερα, ενώ την έλευσή του τη
γνωρίζαμε εδώ και αρκετές εβδομάδες.
Το αυτοκίνητο λέγεται Kimera EVO37 και όποιος
νομίζει ότι είναι μια… αυθαίρετη κίνηση μιας εταιρείας που
εκμεταλλεύεται τη δόξα της 037, θα πρέπει να ξέρει ότι στην εξέλιξη
του κινητήρα συμμετείχε και ο Claudio Lombardi, ο
άνθρωπος που εξέλισσε τους κινητήρες με τους οποίους έτρεχαν
τα αγωνιστικά της Lancia στα ράλι.
Το μοτέρ έχει κυβισμό στα 2.1 λίτρα, όπως
ακριβώς και η ορίτζιναλ 037, εδώ όμως η απόδοση του συνόλου έχει
ανέβει και αγγίζει τους περίπου 500 ίππους, μαζί
με 550 Nm ροπής. Ο κινητήρας για να έχει υψηλή
απόδοση αλλά και ελάχιστη υστέρηση χρησιμοποιεί
δύο μεθόδους υπερτροφοδότησης, τον στροβιλοσυμπιεστή
καυσαερίων και τον μηχανικό
υπερσυμπιεστή.
Τούρμπο και κομπρέσορας, σε μια πιο απλή
ορολογία, συνδυάζονται για κορυφαία ισχύ αλλά και ελάχιστο
lag, μαζί με δύναμη στις υψηλές στροφές.
Το EVO37 έχει κατασκευαστεί σε μεγάλο βαθμό από ανθρακονήματα. Τα
πάνελ από fiberglass του κλασικού Lancia 037 έχουν
αντικατασταθεί από κάρμπον και το βάρος
διατηρήθηκε σε πολύ χαμηλό επίπεδο.
Επίσημη τιμή δεν ανακοινώνεται, υπολογίζεται
όμως ότι άδειο δεν ζυγίζει περισσότερο από έναν
τόνο. Τώρα, φανταστείτε το τόσο χαμηλό βάρος σε συνδυασμό
με τα 500 + άλογα του μοτέρ και την κίνηση στους πίσω
τροχούς… πανηγύρι! Το σασμάν που αναλαμβάνει τη μετάδοση
της κίνησης είναι ένα χειροκίνητο ή προαιρετικά, ένα
σειριακό. Το μπλοκέ πίσω ενισχύει την
οδηγική εμπειρία, ενώ ανάρτηση και
φρένα έχουν εξελιχθεί από δύο εταιρείες που
αγγίζουν την κορυφή στους τομείς τους, την Ohlins
και τη Brembo, αντίστοιχα.
Στο εξωτερικό κομμάτι, το Kimera EVO37 είναι μια αντιγραφή της κλασικής Lancia 037, του τελευταίου πισωκίνητου αγωνιστικού που κατέκτησε τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Κάποια μέρη διαφοροποιούνται για να δείχνουν σύγχρονα, όπως τα φωτιστικά σώματα, ενώ οι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν διάφορους συνδυασμούς με χρώματα και τροχούς για το δικό τους αυτοκίνητο.
Συνολικά, μόλις 37 άτομα θα προλάβουν να πάρουν μια Kimera EVO37, καθώς τόσες θα παραχθούν. Η τιμή κάθε μονάδας αγγίζει τα 480.000€, οπότε καταλαβαίνουμε ότι έτσι κι αλλιώς, απευθύνεται σε πολύ λίγο κόσμο και φανατικούς λάτρεις της Lancia.