Cupra Born: Η ηλεκτροκίνηση ξαναγεννιέται με μεσογειακό ταπεραμέντο (video)

Σε εκδόσεις από 150 μέχρι και 231 ίππους, το νέο Cupra Born είναι ένα γνήσιο τέκνο της ισπανικής μάρκας φέρνοντας τη σπορ φιλοσοφία δίπλα στο φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα.

  • -
  • -

Ύστερα από εντυπωσιακά μοντέλα με στόχο τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, η Cupra αποφασίζει να φέρει στην γκάμα της και ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Το Born δίνει ζωή σε μια νέα κατηγορία προτάσεων από την ισπανική φίρμα, χωρίς όμως να απαρνείται τις αξίες που τη χαρακτηρίζουν από τότε που εμφανίστηκε στην αγορά.

Η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο μοντέλο πόλης, προφανώς με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, με ισχυρή ταυτότητα Cupra που θα το έκανε να ξεχωρίζει. Ο φιλικός προς το περιβάλλον χαρακτήρας όχι μόνο δεν δυσκόλεψε το έργο της μάρκας, αλλά επέτρεψε να αποκτήσει και μια πιο lifestyle προσέγγιση.

Χρησιμοποιώντας σαν βάση το Volkswagen ID.3 και την πλατφόρμα MEB, η Cupra είχε στο πλάι της όλα τα προαπαιτούμενα της επιτυχίας. Αισθητικά διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από τον Γερμανό ξάδερφο, ιδίως στο εμπρός μέρος. Ακολουθώντας την… ισπανική λογική που επικρατεί στο Volkswagen Group, το Born είναι αιχμηρό, έως και αγριεμένο.

Η μάρκα τονίζει ότι τα φωτιστικά σώματα αποτελούν το χαρακτηριστικό του γνώρισμα, το σημείο που ξεχωρίζει από πολύ μεγάλη απόσταση ακόμη και το βράδυ. Η υπογραφή από τα LED στοιχεία ακολουθεί το πρότυπο της Cupra στα υπόλοιπα μοντέλα της και στην παρουσίαση εστίασαν στην προσεκτική μελέτη που έγινε για παροχή άριστου φωτισμού.

Η μάσκα δεν έχει ανοίγματα για εισαγωγές αέρα λόγω της ηλεκτρικής φύσης του αυτοκινήτου, όμως τα νεύρα στο καπό και η σφηνοειδής «μούρη» προσδίδουν τον απαραίτητο δυναμισμό. Χαμηλότερα το κυψελωτό σχέδιο των πλαστικών και οι γραμμές που ενώνονται με εκείνες του αμαξώματος, συμπληρώνουν την εικόνα.

Γενικά οι λεπτομέρειες στο χρώμα του χαλκού βρίσκονται σε κάθε σημείο και υπενθυμίζουν ότι κοιτάμε ένα Cupra καθώς η συγκεκριμένη απόχρωση αποτελεί το σήμα κατατεθέν της μάρκας. Στο πλάι του αμαξώματος οι γραμμές θυμίζουν αρκετά το Volkswagen ID.3, στο οποίο και βασίζεται, πίσω όμως οι σχεδιαστές της Cupra επέλεξαν να του δώσουν εντελώς διαφορετική εικόνα. Σημείο που ξεχωρίζει; Η κόκκινη μπάρα που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα και το σχέδιο σαν διαχύτη αέρα χαμηλά στον προφυλακτήρα.

Η… ουσία του Cupra Born, βρίσκεται στο σύστημα κίνησης. Θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις για να καλύπτει πολλές και διαφορετικές απαιτήσεις. Όλες τους έχουν κίνηση στους πίσω τροχούς, αφού ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Στη βασική έκδοση η ισχύς διαμορφώνεται στους 150 ίππους με 310 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα και η αυτονομία της μπαταρίας με μια φόρτιση αγγίζει τα 340 χλμ.

Στη συνέχεια έχουμε την έκδοση των 204 ίππων, που χρησιμοποιεί μια πιο μεγάλη μπαταρία των 58 kWh (έναντι των 45 kWh της μικρής έκδοσης). Θετικό πρόσημο μπαίνει στην αυτονομία των 420 χιλιομέτρων, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,3 δευτερόλεπτα. Στην κορυφή υπάρχει η έκδοση με τους 231 ίππους, η οποία διατίθεται τόσο με τη μπαταρία των 58 kWh, όσο και με την κορυφαία των 77 kWh. Σημειώστε ότι τα 0-100 χλμ./ώρα είναι ζήτημα μόλις 6,6 δευτερολέπτων, στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία όμως χρειάζεται 7 δευτερόλεπτα, απόρροια του αυξημένου βάρους.

Το καλό είναι ότι με την 77άρα μπαταρία η αυτονομία ανεβαίνει στα 540 χιλιόμετρα ανά φόρτιση. Το σύστημα υποστηρίζει και ταχεία φόρτιση των 125 kW. Στον ανάλογο φορτιστή, μπορεί να φτάσει στο 80% της πληρότητάς της (από 5%) μέσα σε 35 λεπτά. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης η Cupra τόνισε πολλές φορές ότι οι μπαταρίες τοποθετήθηκαν πολύ προσεκτικά, στο χαμηλότερο δυνατό σημείο του αμαξώματος, προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Το πισωκίνητο hatchback έχει ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ το ζύγισμα μεταξύ των δύο αξόνων πλησιάζει το ιδανικό, λόγω απουσίας συμβατικού κινητήρα που υπό κανονικές συνθήκες θα επιβάρυνε τον εμπρός άξονα.

Η ηλεκτροκίνηση ωφελεί και τους χώρους στην καμπίνα. Σύμφωνα με τη μάρκα μπορούν να μεταφερθούν έως και 5 ενήλικες επιβάτες, οι οποίοι θα έχουν και στη διάθεσή τους 385 λίτρα χώρου αποσκευών! Η καμπίνα έχει κατασκευαστεί στο 100% της από ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες.

Σχεδιαστικά έχουμε όμορφες, απλές γραμμές με προσεγμένη εργονομία. Το τιμόνι που ενσωματώνει διακόπτες επιλογής προγράμματος οδήγησης και διάφορα άλλα μπουτόν είναι όμορφο στο μάτι και δίνει πόντους δυναμισμού, ενώ η μεγάλη οθόνη των 12 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας έρχεται σε αντίθεση με τη μικρότερη που συναντάμε μπροστά στα μάτια του οδηγού.

Η παραγωγή του νέου Cupra Born θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβρη και θα γίνει σε εργοστάσιο της Volkswagen στη Γερμανία.



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...