DS 9: Η ναυαρχίδα που στέκεται απέναντι στους Γερμανούς
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στα καλύτερα της
- -
- -
Βασισμένο στο συγγενικό Peugeot 508 που όλοι γνωρίσαμε και αγαπήσαμε, το DS 9 αποτελεί την πολυτελή ναυαρχίδα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που έρχεται να σταθεί απέναντι στον γερμανικό ανταγωνισμό της κατηγορίας των πλουσιοπάροχων sedan. Ξεχωρίζει από τα άλλα δύο μέλη της DS οικογένειας, μιας και είναι το μοναδικό χωρίς crossover προσανατολισμό, ενώ έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να ξεχωρίσει όσο το δυνατόν περισσότερο από το «αδερφάκι» του που φέρει το σήμα με το λιοντάρι.
Εμφανισιακά αν και οι διαστάσεις δεν γίνεται να διαφοροποιηθούν
σε μεγάλο βαθμό, με το μήκος να φτάνει τα 4.933 mm, το πλάτος τα
1.855 mm και το ύψος τα 1.468mm, το DS 9 υιοθέτησε νέο σχεδιασμό
τόσο στην οροφή, αλλά και στο προφίλ του, με μεγάλη ποσότητα
χρωμιωμένων λεπτομερειών να περικλείουν το αυτοκίνητο, ενώ το καπό
φέρει μία ευδιάκριτη λωρίδα χρωμίου κατά μήκος. Παραδόξως, ένα
χαρακτηριστικό που πολλές φορές προσδίδει μία αύρα πολυτέλειας σε
sedan κατασκευές και το οποίο το βρίσκουμε στο 508 αλλά όχι στο DS
9, είναι η έλλειψη πλαισίου γύρω από τα τζάμια.
Στο εσωτερικού του μοντέλου της DS στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου που συναντάμε και στο Peugeot, με δύο μεγάλες οθόνες αντίστοιχες με αυτές στην καμπίνα του DS7 Crossback – μία ως πίνακας οργάνων και μία για το infotainment – να κεντρίζουν το ενδιαφέρον, ενώ ίδιο φαίνεται να είναι και το τιμόνι με αυτό του γαλλικού SUV. Παράλληλα, τα καθίσματα προσφέρουν την δυνατότητα θέρμανσης, ψύξης αλλά και μασάζ, ενώ άλλες τεχνολογίες που συναντάμε είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με ενεργό σκανάρισμα του οδοστρώματος, ενσωματωμένες θύρες USB, Park Pilot, το πακέτο DS Safety (με Night Vision, Driver Attention Monitoring, Active LED Vision, Blind Spot Monitoring, Automatic Emergency Braking και Extended Traffic Sign Recognition), αλλά και το DS Smart Access.
Το τελευταίο επιτρέπει στον οδηγό να ξεκλειδώσει και να εισέλθει στο αυτοκίνητο του χρησιμοποιώντας μόνο το smartphone του, ενώ μόλις ο ίδιος πλησιάσει το αυτοκίνητο οι χειρολαβές βγαίνουν προς τα έξω ώστε να μπορέσει να ανοίξει την πόρτα. Να επισημάνουμε πως το DS 9 επιτρέπει και ημι-αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 για ταχύτητες που φτάνουν έως και τα 180 km/h.
Μηχανικά μέχρι στιγμής το πολυτελές μοντέλο είναι διαθέσιμο με
δύο σύνολα. Ένα PureTech 225 το οποίο χρησιμοποιεί αποκλειστικά
έναν βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και 225 ίππων, που συνδυάζεται με
ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και ένα plug-in hybrid με τίτλο
E-TENSE. Το τελευταίο χρησιμοποιώντας μία μπαταρία 11,9 kWh και
έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων σε συνδυασμό με έναν βενζινοκινητήρα
1.600 κυβικών, αποδίδει πάλι 225 ίππους, με την ροπή να φτάνει τα
360 Nm. Η ηλεκτρική αυτονομία του συνόλου αγγίζει τα 50 km, ενώ η
τελική χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα
130 km/h. Μέσα στο καλοκαίρι θα γίνει διαθέσιμη και μία τετρακίνητη
υβριδική έκδοση, η συνδυαστική ισχύς της οποίας θα αγγίζει τους 360
ίππους.