BMW iX: Πλήρης αποκάλυψη για το SAV με τα 630 km αυτονομίας

Το ηλεκτρικό μοντέλο είναι έτοιμο να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή. Δες πότε φτάνει στην αγορά

  • -
  • -

Η BMW iX είναι έτοιμη να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή και αναμένεται στην αγορά από το Νοέμβριο του 2021. Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group ενσαρκώνει μία φρέσκια ερμηνεία της φιλοσοφίας Sports Activity Vehicle (SAV). Σχεδιασμένη εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτρική, βασίζεται σε ένα νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων για το μέλλον, με τεράστιες δυνατότητες για καινοτομίες στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργίας, συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών.

Το γερμανικό μοντέλο αρχικά θα λανσαριστεί σε δύο εκδόσεις. Και οι δύο διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, με συνδυασμένη ισχύ 385 kW/523 PS στην BMW iX xDrive50 και 240 kW/326 PS στην BMW iX xDrive40. Το σύστημα κίνησης σε συνδυασμό με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών προσφέρει αυτονομίες 630 km στην xDrive50 και μέχρι 425 km στην xDrive40 σε κύκλο WLTP. Αργότερα, θα προστεθεί στη γκάμα και η BMW iX M60 με μέγιστη ισχύ πάνω από 440 kW/600 PS, ενώ υπόσχεται μία εξαιρετικά σπορ, αμιγώς ηλεκτρική οδηγική εμπειρία.

back

Η κατασκευή αλουμινένιου χωροδικτυώματος και η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) στο Carbon Cage - οροφή, πλαϊνά και πίσω τμήμα - αποτελούν ένα μίγμα υλικών που αυξάνει την ακαμψία, μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος. Τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά συμβάλλουν ώστε να έχουμε έναν αρκετά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας – μόλις 0,25 – βοηθώντας έτσι τόσο την απόδοση, όσο και την αυτονομία.

Η στάνταρ τεχνολογία πλαισίου της BMW iX περιλαμβάνει  διπλά ψαλίδια εμπρός, ανάρτηση 5 συνδέσμων πίσω, αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers) και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με λειτουργία Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Αερανάρτηση δύο αξόνων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, Integral Active Steering και φρένα Sport περιλαμβάνονται στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού. Εναλλακτικά, αντί των στάνταρ ζαντών αλουμινίου 20”, διατίθενται Ζάντες Air Performance 21” και 22”. Αυτές συνδυάζονται με ελαστικά μειωμένου θορύβου, που φέρουν ένα στρώμα αφρού εσωτερικά με σκοπό τη βελτίωση της ακουστικής άνεσης.

side

Η διαχείριση ολίσθησης τροχών σε συνδυασμό για πρώτη φορά με τετρακίνηση που επιτρέπει πλήρως μεταβλητή μετάδοση, βελτιώνει περαιτέρω την ελκτική πρόσφυση και ευστάθεια. Ενσωματωμένη στη μονάδα ελέγχου συστήματος κίνησης, προσφέρει ταχύτατες και ακριβείς διορθωτικές ενέργειες, ώστε το αυτοκίνητο να κινείται άνετα σε όλες τις περιπτώσεις ακόμα και σε δυσμενείς καιρικές και οδικές συνθήκες. Η BMW iX xDrive50 ολοκληρώνει τα 0-100 km/h σε 4,6 sec, ενώ η μικρότερη xDrive40 πετυχαίνει το ίδιο σπριντ σε 6,1 sec.

Και οι δύο ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σύμφωνα με την αρχή ενός μοτέρ ηλεκτρικής διέγερσης, με ρότορα επαγωγικής διέγερσης (ρεύμα σε πηνίο) αντί για μόνιμους μαγνήτες. Αυτό σημαίνει ότι παράγουν άμεσα τη μέγιστη ροπή τους από στάση, και τη διατηρούν σε μεγάλο εύρος στροφών. Η μέγιστη συνδυασμένη ροπή ανέρχεται σε 630 Nm στην xDrive40, ενώ είναι ακόμα υψηλότερη, στα 765 Nm, στην xDrive50.

Αντιστοίχως αποδοτικό με τους ηλεκτροκινητήρες είναι και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης, το οποίο μπορεί να προσαρμόζεται στις οδικές συνθήκες, όπως ανιχνεύονται από δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και τους αισθητήρες των συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε μία διασταύρωση, η ισχύς ανάκτησης ενέργειας μπορεί να αυξηθεί και η ενέργεια να τροφοδοτηθεί στη μπαταρία υψηλής τάσης ενώ παράγεται και η απαιτούμενη ισχύς πέδησης. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας είναι η στάνταρ ρύθμιση στη θέση D. Εναλλακτικά, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα υψηλό, μεσαίο ή χαμηλό επίπεδο Brake Energy Regeneration για όλες τις οδηγικές συνθήκες στο μενού BMW iDrive.

Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive περιλαμβάνει επίσης μία μπαταρία υψηλής τάσης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών. Η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα σε επίπεδο κυψέλης είναι περίπου 40% υψηλότερη από την αντίστοιχη της μπαταρίας που χρησιμοποιείται στο μοντέλο BMW i3 του 2020. Η xDrive50 εφοδιάζεται με μπαταρία 105,2 kWh, ενώ η μπαταρία της xDrive40 έχει χωρητικότητα 71 kWh. Η φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) μπορεί να γίνεται με ισχύ έως και 200 kW (xDrive50) ή 150 kW (xDrive40), αυξάνοντας έτσι το επίπεδο φόρτισης από 10 – 80% σε περίπου 35 λεπτά xDrive50 ή 31 λεπτά στην περίπτωση της xDrive40. Επιπλέον, η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί μέχρι 150 km για την xDrive50 και πάνω από 95 km για την xDrive40 σε δέκα λεπτά από τη στιγμή που θα συνδεθούν σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης και με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας να είναι στο 10%.

charging

Η νέα γενιά του συστήματος iDrive κάνει το ντεμπούτο της στην BMW iX. Βασίζεται στο νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με σαφή έμφαση στη λειτουργικότητα οθόνης αφής του BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό - BMW Intelligent Personal Assistant. Σε αυτό το πλήρως ψηφιακό σύστημα BMW Curved Display, το τμήμα της οθόνης ενδείξεων (12,3”) και η οθόνη ελέγχου (14,9”) συγχωνεύονται σε μια μονάδα πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό. Ο ψηφιακός βοηθός έχει αποκτήσει πρόσθετες ικανότητες και χρησιμοποιεί νέα γραφικά για να επικοινωνεί με τους επιβάτες.

Οι ενημερώσεις λογισμικού από απόσταση και η δυνατότητα αγοράς λειτουργιών σε μεταγενέστερο χρόνο από το BMW ConnectedDrive Store μέσω Λειτουργιών on Demand, και στη συνέχεια η εγκατάστασή τους ‘over the air’, διατηρούν το λογισμικό του οχήματος «πάντα φρέσκο». Παράλληλα, υπάρχει και η δυνατότητας χρήσης τεχνολογίας κινητού 5G για μετάδοση δεδομένων, αλλά και η δυνατότητα ενσωμάτωσης ενός προσωπικού mobile λογαριασμού στο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας την προσωπική κάρτα eSIM.

Το νέο πακέτο τεχνολογιών της BMW iX προσφέρει σημαντικές δυνατότητες για την προώθηση της αυτοματοποιημένης οδήγησης και των λειτουργιών στάθμευσης, με προοπτική λειτουργικότητας Επιπέδου 3, μεσοπρόθεσμα. Πέντε κάμερες, πέντε αισθητήρες ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος.

To αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο θα παράγεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ. Τόσο το ίδιο το αυτοκίνητο όσο και τα κελύφη των μπαταριών θα κατασκευάζονται με χρήση πράσινης ενέργειας σε όλα τα στάδια παραγωγής. Μία υψηλή αναλογία δευτερογενούς αλουμινίου και επαναχρησιμοποιημένου πλαστικού συμβάλλουν επίσης στην πιο αποδοτική διαχείριση φυσικών πόρων για την παραγωγή. Στο εσωτερικό χρησιμοποιείται ξύλο με πιστοποίηση FSC, δέρμα επεξεργασμένο με εκχυλίσματα από φύλα ελιάς και άλλα φυσικά υλικά. Ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος είναι από τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για τις μοκέτες και τα πατάκια.

interior

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...