Το RS Torque Splitter «μεταμορφώνει» το Audi RS3

Ο νέος κατανεμητής ροπής που θα τοποθετηθεί στη νεότερη γενιά του Audi RS3 υπόσχεται ατελείωτες πλαγιολισθήσεις και δυναμικά χαρακτηριστικά

  • -
  • -

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες η Audi αναμένεται να παρουσιάσει και επίσημα τη νεότερη γενιά του RS3. Η κορυφαία και πλέον σκληροπυρηνική εκδοχή του A3, παραδοσιακά αφορά όσους αναζητούν τις κορυφαίες επιδόσεις, αλλά και τη δυναμική οδική συμπεριφορά. Λίγο πριν την αποκάλυψη του νέου RS3 η γερμανική εταιρία μας έδωσε μερικές πληροφορίες μέσω διαδικτυακής παρουσίασης για τα μηχανικά μέρη του νέου μοντέλου, και μαζί για τον νέο κατανεμητή ροπής, ο οποίος και ονομάζεται RS Torque Splitter.

Ξεκινώντας από τα βασικά, αξίζει να σημειώσουμε πως η νεότερη γενιά του RS3 θα παίρνει δύναμη από το γνωστό 5κύλινδρο σύνολο των 2.500 cc, με την απόδοση του να διατηρείται στους 400 ίππους. Αντίθετα, ελαφρώς αυξημένη είναι η ροπή, και συγκεκριμένα κατά 20 Nm, με αποτέλεσμα να αγγίζει σήμερα τα 500 Nm. Οι επιδόσεις του παραμένουν καταιγιστικές, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε μόλις 3,8 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 290 km/h στην έκδοση RS Dynamics.



Το γεγονός ότι το RS3 θα «σπάσει» τα χρονόμετρα είναι κάτι που λίγο πολύ το περιμέναμε. Στη νεότερη γενιά του γερμανικού μοντέλου, το οποίο θα προσφέρεται σε σεντάν και sportback αμάξωμα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά και την οδική συμπεριφορά του αυτοκίνητου. Δεν είναι τυχαίο, ότι χρειάστηκαν χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών στην εξαιρετικά απαιτητική πίστα του Nurburgring για να βρεθεί το ιδανικό στήσιμο.

Ένα από τα κύρια στοιχεία που διαφοροποιεί την οδική συμπεριφορά του νέου RS3 είναι ο νέος κατανεμητής ροπής RS Torque Splitter. Με το συγκεκριμένο σύστημα εξασφαλίζεται ο πλήρως μεταβλητός διαμοιρασμός της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο. Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία - ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες.



Κατά την οδήγηση σε κλειστούς δρόμους, ο κατανεμητής ροπής επιτρέπει ελεγχόμενες κινήσεις εφαρμόζοντας όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς - έως και 1.750 Nm ροπής. Η ακριβής κατανομή της ροπής κίνησης εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης. 

Καθένας από τους δύο πολύδισκους συμπλέκτες έχει τη δική του μονάδα ελέγχου, η οποία χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ταχύτητας τροχού του ηλεκτρονικού ελέγχου σταθεροποίησης, για τη μέτρηση των στροφών του τροχού. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν, περιλαμβάνουν τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, τη γωνία διεύθυνσης, τη θέση του πεντάλ γκαζιού, την επιλεγμένη ταχύτητα και τη γωνία εκτροπής, δηλαδή την περιστροφική κίνηση γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Επιπλέον, ο κατανεμητής ροπής συνδέεται με το modular vehicle dynamics controller για ακόμα καλύτερο έλεγχο.



Το νέο RS3 διαθέτει το σύστημα επιλογής οδήγησης Audi drive select, το οποίο περιλαμβάνει επτά συνολικά λειτουργίες. Εκτός από τις γνωστές Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, RS Individual, RS Performance, συναντάμε και την RS Toque Rear, η οποία ουσιαστικά έχει τη μορφή drift mode, επιτρέποντας μεγαλύτερες γωνίες πλαγιολίσθησης! Σε αυτή την περίπτωση έως και το 100% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί στον έναν από τους πίσω τροχούς. Σημειώστε, πως το σύστημα ευστάθειας (ESC) έχει τρία στάδια, ενώ στο τελευταίο απενεργοποιούνται πλήρως.

Στον τομέα της ανάρτησης, το αμάξωμα είναι 25 mm πιο κοντά στο έδαφος, ενώ έχει ακολουθηθεί η αρχιτεκτονική των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά και τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Η στάνταρ σπορ ανάρτηση διαθέτει νέα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων, τα οποία και έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για το RS3, ενώ προαιρετικά θα διατίθεται και με τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Τα τελευταία διαφοροποιούνται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης μέσω του Audi Drive Select.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...