Η Ferrari μόλις παρουσίασε την «μικρή» κεντρομήχανη 296 GTB των 830 ίππων
Με κινητήρα V6 και τεχνολογία plug-in hybrid
- -
- -
Η Ferrari μόλις παρουσίασε
το ολοκαίνουργιο κεντρομήχανο sportscar της, την 296
GTB, το τρίτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της ιταλικής μάρκας
μετά τις LaFerrari και SF90
Stradale. Επίσης πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο που
βγαίνει από το Maranello με κινητήρα
V6 κάτω από το καπό μετά την
Dino, της οποίας η παραγωγής σταμάτησε τη δεκαετία
του ‘70.
Ο αριθμός «296» παραπέμπει στην χωρητικότητα των 2.996 κυβικών εκατοστών του νέου 6κύλινδρου twin-turbo μοτέρ, με την Ferrari να ακολουθεί μία αντίστοιχη πορεία downsizing με αυτή της McLaren η οποία παρουσίασε την επίσης plug-in hybrid Artura, που έρχεται να πάρει την θέση της 570S. Σε αντίθεση με το βρετανικό sportscar όμως, οι άνθρωποι της Ferrari έδωσαν έμφαση στο γεγονός πως η 296 GTB δεν σκοπεύει να αντικαταστήσει κάποιο ήδη υπάρχον μοντέλο, αλλά να εισέλθει σε ένα νέο segment. Εμείς απλά να επισημάνουμε πως, το 2022 θα είναι και η τελευταία χρονιά παραγωγής της F8 Tributo. Τυχαίο;
Μικρότερη καρδιά δεν σημαίνει και λιγότερη ισχύ
Το νέο υβριδικό σύνολο, εκτός από δύο λιγότερους κυλίνδρους,
φέρει και νέα αρχιτεκτονική στο θερμικό μέρος του. Ο 3λιτρος
twin-turbo V6 - κατασκευασμένος φυσικά in-house – παράγει
663 ίππους, τιμή που αντιστοιχεί σε
221 ίππους ανά λίτρο και
στροφάρει έως τις 8.500 rpm. Η διαφορά βρίσκεται
στην τοποθέτηση των turbo, τα οποία για πρώτη φορά σε μοντέλο από
το Maranello, βρίσκονται εντός της περιεχόμενης γωνίας των
120 μοιρών του αλουμινένιου μπλοκ. Η διάταξη αυτή
προτιμήθηκε από τους μηχανικούς της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας
λόγω των μειωμένων διαστάσεων που προσφέρει, αλλά και του
χαμηλότερου κέντρου βάρους. Παράλληλα, η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική
σημαίνει και μειωμένη απόσταση σωληνώσεων από την εισαγωγή έως τον
θάλαμο καύσης για βέλτιστη απόκριση και εκμηδένιση του
turbo-lag.
Σύμφωνα με την Ferrari, παρά την twin-turbo φύση του, το νέο μοτέρ που φέρει την κωδική ονομασία F163, έχει αποκτήσει το ψευδώνυμο «little V12» ή «μικρός V12», χάρη στις υψηλές νότες που παράγει, τις υψηλές δυνατότητες απόδοσης, αλλά και τον κοινό κόφτη με τον V12 της 812 Superfast.
Τα νέα όμως δεν τελειώνουν εκεί, καθώς εκτός από τον νέο V6, η ισχύς έρχεται και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 166 ίππων, συνδεδεμένο επίσης με τον πίσω άξονα και τοποθετημένο μπροστά από το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Κάπως έτσι η συνδυαστική ισχύς του plug-in hybrid συνόλου αγγίζει τους 830 ίππους και τα 740 Nm ροπής. Δύο αριθμοί που μεταφράζονται σε 0-100 km/h που ολοκληρώνονται σε μόλις 2,9 sec και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 328 km/h.
Όπως η SF90, έτσι και η 296 GTB έχει την δυνατότητα αποκλειστικής κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια, όχι για πολύ όμως, καθώς η αμιγώς ηλεκτροκίνητη αυτονομία αγγίζει μόλις τα 25 km χάρη στην μπαταρία των 7,45 kWh, ενώ η τελική ταχύτητα στο eDrive mode περιορίζεται στα 135 km/h.
Συνολικά τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης είναι 4 (eDrive, Hybrid, Performance και Qualify) και επιλέγονται μέσω του «eManettino» που βρίσκεται στο τιμόνι. Το καθένα έχει διαφορετικά ποσοστά εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα αλλά και επίπεδα ανάκτησης ενέργειας μέσω των φρένων.
Επαναστατικό design
Μια εκ των σημαντικότερων αλλαγών σε αυτό το νέο μοντέλο έχει να
κάνει και με το σχεδιασμό του, καθώς η όλη φιλοσοφία έχει
επαναπροσδιοριστεί σε σχέση με όλες τις πρόσφατες Ferrari. Για
πρώτη φορά σε κάποιο κεντρομήχανο αυτοκίνητο της εταιρείας, υπάρχει
ενεργό αεροδυναμικό βοήθημα το οποίο έχει ως στόχο την παραγωγή
κάθετη δύναμης και όχι την μείωση της αντίστασης. Βασισμένη στην
αρχιτεκτονική της πίσω αεροτομής της LaFerrari, αυτή που βρίσκουμε
ενσωματωμένη στον πίσω προφυλακτήρα της 296 GTB είναι ικανή να
παράγει έως και 360 kg κάθετης δύναμης στα
250 km/h, εάν το σπορ πακέτο «Assetto
Fiorano» είναι εγκατεστημένο.
Σε άλλα νέα, το V6 μοντέλο έχει εφαρμόσει σχεδιαστικά στοιχεία των πιο πρόσφατων SF90 και Roma, σε ένα πιο «κλασικό» σουλούπι το οποίο εμπνέεται από θρυλικές κατασκευές όπως η 250 LM του 1963, απομακρύνοντας την παράλληλα από τις F8 Tributo και 488 GTB.
Με πρόφαση την πιο άμεση απόκριση του πλαισίου στους χειρισμούς του οδηγού, οι Ιταλοί μηχανικοί, θέλοντας να πετύχουν όσο το δυνατόν μικρότερη αύξηση του βάρους λόγω του υβριδικού συστήματος, κόντυναν το μεταξόνιο κατά 50mm σε σχέση με την F8 και έτσι σε συνδυασμό με τον μικρότερο κινητήρα, το βάρος αυξήθηκε μόλις κατά 35 κιλά, αγγίζοντας τα 1.470 κιλά. Παράλληλα, πληθώρα νέων συστημάτων όπως το Transition Manager Actuator για γρήγορη εναλλαγή μεταξύ των μονάδων ισχύος, το παγκοσμίως πρώτο Dynamic Chassis Sensor 6 επιπέδων και το νέο ABS Evo, το οποίο μειώνει την απόσταση που διανύει το πεντάλ του φρένου, βοηθούν ώστε να επιτυγχάνονται κορυφαία επίπεδα συμμετοχικότητας, λειτουργικότητας αλλά και προσβασιμότητας των επιδόσεων από μεγάλο φάσμα οδηγών.
Το εσωτερικό της 296 GTB έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την ναυαρχίδα, SF90 Stradale, υιοθετώντας σχεδιαστικά στοιχεία και την φορτωμένη τεχνολογικά φιλοσοφία. Μπροστά από τον οδηγό έχουμε πλέον έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ δεν λείπουν τα χειριστήρια αφής και το head-up display. Μια παραπομπή στο παρελθόν κάνει ο σχεδιασμός του επιλογέα για το κιβώτιο που θυμίζει την «H-gated» διάταξη των χειροκινήτων Ferrari.
Εσάς πως σας φαίνεται; Θα την αγοράζατε;