Το νέο Subaru WRX κάνει την πρώτη του εμφάνιση
Μια teaser φωτογραφία με το νέο WRX μας δείχνει η Subaru, το οποίο αναμένεται να αλλάξει σημαντικά συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.
- -
- -
Στην πιάτσα των ανόθευτων αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, το Subaru WRX ήταν πάντα ένα δυνατό χαρτί. Ειδικά στις εκδόσεις STi, το τμήμα Subaru Technica International πραγματικά μεταμόρφωνε το Impreza που όλοι ήξεραν με τους αναιμικούς, ατμοσφαιρικούς κινητήρες και οι διαφοροποιήσεις ακόμα και με τις WRX εκδόσεις, ήταν επίσης χαοτικές. Σε αντίθεση με το αντίπαλο δέος του, που ακούει στο όνομα Mitsubishi Lancer Evolution, το WRX διατίθεται ακόμα και μάλιστα, ετοιμάζεται να παρουσιαστεί σε μια ολοκαίνουργια γενιά.
Η Subaru ανέβασε στο διαδίκτυο την πρώτη φωτογραφία του νέου WRX, η οποία απλώς επιβεβαιώνει μερικά βασικά πράγματα. Αρχικά, βλέπουμε ότι το sedan αμάξωμα τριών όγκων διατηρείται, όπως επίσης και το χαρακτηριστικό scoop στο καπό για την τροφοδοσία του top mount intercooler με φρέσκο, ψυχρό αέρα. Το άνοιγμα του scoop πάντως, σταδιακά γίνεται πιο διακριτικό και λιγότερο αιχμηρό λόγω των περιορισμών που ισχύουν για την ασφάλεια των πεζών και δικυκλιστών.
Προς το παρόν η μοναδική πληροφορία που έχουμε από τη Subaru είναι ότι το νέο WRX θα παρουσιαστεί φέτος. Καμία επίσημη ημερομηνία, ούτε λόγος για τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το ίδιο και για τα μηχανικά του μέρη. Οι περισσότερες φήμες αναφέρουν ότι το WRX θα εφοδιάζεται με μια ειδικά εξελιγμένη έκδοση του νέου τετρακύλινδρου, boxer κινητήρα των 2.4 λίτρων (FA24). Μέχρι στιγμής το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει εμφανιστεί ως ατμοσφαιρικό, αλλά και ως τούρμπο στο Ascent που διατίθεται στην αγορά των ΗΠΑ. Το WRX θα χρησιμοποιεί την υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του. Για την έκδοση STi, το χειροκίνητο εξάρι σασμάν θα είναι μονόδρομος. Άγνωστο ακόμη το κιβώτιο που θα συνοδεύει το WRX.
Το νέο μοτέρ ανήκει στην οικογένεια κινητήρων FA της Subaru με άμεσο ψεκασμό. Ο συγκεκριμένος τύπος κινητήρα άφησε πίσω του τους παραδοσιακούς EJ που για χρόνια υπηρετούσαν στην γκάμα της μάρκας με σήμα τις πλειάδες και από εκεί ξεκινάει μια νέα εποχή για το WRX, αφού το μοντέλο που κυκλοφορούσε μέχρι πριν μερικά χρόνια στην Ευρώπη (το τελευταίο WRX / WRX STi που ερχόταν στη Γηραιά Ήπειρο) είχε κάτω από το καπό του τον αειθαλή EJ257 των 2.5 λίτρων.
Λέγεται ότι το «απλό» Subaru WRX θα διατίθεται με απόδοση περίπου 280 ίππων και το κορυφαίο WRX STi θα ανεβαίνει κοντά στους 400 ίππους. Ωστόσο τα δύο μοντέλα εκτός από την ισχύ, θα έχουν αμέτρητες ακόμη διαφορές, όπως συνέβαινε πάντα μεταξύ τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε στήσιμο, γεωμετρία ανάρτησης, τύπο τετρακίνησης, φρένα, μετάδοση, παραμετροποίηση προγραμμάτων οδήγησης με το DCCD που διαχειρίζεται την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω μέσω ελέγχου του ποσοστού κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού και πολλά πολλά ακόμη. Άλλο αμάξι, δηλαδή.
Ανάμεσα στις φήμες που κυκλοφορούν ξεχωρίζουμε και την πιθανότητα επιστροφής των hatchback αλλά και wagon εκδόσεων που πάντα παρουσίαζαν μεγάλο ενδιαφέρον. Η δεύτερη δεν γνώρισε τόση επιτυχία στη χώρα μας και κυκλοφορούσαν ελάχιστες μονάδες, τα hatchback όμως είχαν κερδίσει μεγάλο ποσοστό των αγοραστών, όσο κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα. Δυστυχώς, οι πιθανότητες το Subaru WRX / WRX STi να φτάσει στην Ευρώπη είναι από ελάχιστες έως μηδαμινές.