H Suzuki ετοιμάζει πεντάθυρο Jimny
Με πέντε πόρτες αντί για τρεις και έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό του θα έρθει το μεγαλύτερο και πρακτικότερο Suzuki Jimny.
- -
- -
Προς το παρόν, το Suzuki Jimny είναι διαθέσιμο μόνο ως επαγγελματικό στην ευρωπαϊκή αγορά. Τα αυστηρά όρια ρύπων δεν επέτρεψαν στην τρίθυρη επιβατική έκδοση να συνεχίσει, όμως σε πολλά μέρη του πλανήτη το μικρό 4x4 συνεχίζει κανονικά την πορεία του. Η ιαπωνική φίρμα μάλιστα, σκέφτεται να επεκτείνει την γκάμα του με μια κίνηση που πολλοί έχουν ζητήσει στην πάροδο των χρόνων: την πεντάθυρη παραλλαγή του.
Αρκετοί πελάτες θέλουν να συνδυάσουν τις εξαιρετικές εκτός
δρόμου ικανότητες του Jimny με μια μεγαλύτερη και πρακτικότερη
καμπίνα. Όπως και στο παλαιότερο Samurai, έτσι και στο πρώτο Jimny,
η επιθυμία τους δεν εκπληρώθηκε, δεν αποκλείεται
όμως να έρθει με το σώμα της δεύτερης γενιάς του. Σύμφωνα με το
cartoq.com, θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι το project της Suzuki
«τρέχει» αυτό το διάστημα, αλλά το πραγματικό ερώτημα είναι σε
ποιες χώρες θα διατεθεί.
ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΜΕ
ΣΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ ΜΕ SUZUKI JIMNY LCV ΚΑΙ SUZUKI V-STROM
1050
Σε σύγκριση με την τρίθυρη επιβατική έκδοση, το πεντάθυρο Jimny
θα έχει μια θέση παραπάνω στο εσωτερικό του (5 αντί για 4) και
ουσιαστικά, η μοναδική διαφορά είναι ότι το μεταξόνιο θα
είναι μακρύτερο κατά 300 χιλιοστά. Αυτό σημαίνει ότι από
τα 2.250 χιλιοστά που μετρά το «κοντό» Jimny, θα φτάσει στα 2.550
χιλιοστά. Το μήκος αντίστοιχα, από 3.550 χιλιοστά θα ανέβει στα
3.850 χιλιοστά, άρα το Jimny θα μεγαλώσει μεν, αλλά θα
παραμείνει ένα «μαζεμένο» σε διαστάσεις αυτοκίνητο δε.
Αυτό το κέρδος σε μήκος θα αξιοποιηθεί ώστε να δημιουργηθεί ένα άνετο περιβάλλον για δύο ή και τρεις επιβάτες στις πίσω θέσεις, ενώ παράλληλα θα έχουν στη διάθεσή τους και πόρτες για να μπαίνουν και να βγαίνουν άνετα. Δεν θα χρειάζεται να αναδιπλώσουν τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και να χρησιμοποιούν τις εμπρός πόρτες, δηλαδή. Το βάρος από τα περίπου 1.100 κιλά του τρίθυρου Jimny θα ανέβει στα περίπου 1.200 κιλά, κάπου στα 100 κιλά περισσότερα.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, κάτω από το καπό δεν θα βρίσκεται ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.5 λίτρων με τους 102 ίππους και τα 130 Nm ροπής, αλλά το μοτέρ που γνωρίζουμε από τα Vitara, S-Cross και Swift Sport: ο τούρμπο τετρακύλινδρος των 1.4 λίτρων με 129 ίππους. Προφανώς με το βάρος να ανεβαίνει και τις διαστάσεις να αυξάνονται, η Suzuki έκρινε ότι ο ατμοσφαιρικός 1.5 θα είναι οριακός, οπότε θα τραβήξει ένα άλλο μοτέρ από τα ράφια της. Χωρίς αλλαγές θα μείνει η τετρακίνηση AllGrip Pro μαζί με το βοηθητικό κιβώτιο υποπολλαπλασιαμού των σχέσεων.