Αποκάλυψη για την Mercedes-Benz EQB της Ευρώπης
Διαθέσιμο ως 5-θέσιο αλλά και 7-θέσιο θα είναι το ηλεκτρικό SUV για την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου
- -
- -
Με την αγορά της Κίνας να έχει κάνει την αρχή στην εμπορική πορεία της Mercedes-Benz EQB, ήρθε η ώρα για το δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο compact SUV της γερμανικής μάρκας – πρώτη ήταν η EQA – να διατεθεί και σε κράτη πιο κοντά στην χώρα προέλευσης του. Κάπως έτσι, η Έκθεση του Μονάχου, η οποία σήμερα άνοιξε τις πύλες της για το κοινό, αποτελεί το «εναρκτήριο λάκτισμα» στις ευρωπαϊκές εμφανίσεις του ηλεκτρικού μοντέλου. Ποιες οι διαφορές όμως από την έκδοση που συναντάμε στην αγορά της Κίνας;
Αρχικά κατασκευάζεται αλλού. Ενώ η κινέζικη EQB βγαίνει από την
γραμμή παραγωγής του Πεκίνου, το αυτοκίνητο που θα έρχεται στην
Ευρώπη θα αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της
Mercedes-Benz που κατασκευάζεται στην μονάδα του Kecskemet,
στην Ουγγαρία.
Εκτός από την χώρα καταγωγής, κάτι ακόμη που αλλάζει στο μοντέλου που θα δούμε και στην χώρα μας, είναι η χωροταξία του εσωτερικού. Στην κινέζικη αγορά το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά σε 7-θέσια διάταξη. Αυτό αλλάζει με την EQB Ευρώπης, η οποία διατίθεται με 5 θέσεις επιβατών στην στάνταρ μορφή και κατόπιν παραγγελίας αυτός ο αριθμός να μπορεί να αυξηθεί στις 7. Να θυμίσουμε πως οι δύο επιπλέον θέσεις στην 3η σειρά μπορούν να φιλοξενήσουν δύο άτομα με ύψος έως και 1.65. Στην 5-θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται στα 495 λίτρα, ενώ και με τις θέσει 6 και 7 στην θέση τους τότε πέφτει στα 465 λίτρα.
Το γερμανικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις από το λανσάρισμα του: την EQB 300 4MATIC και την EQB 350 4MATIC. Και οι δύο είναι ικανές να καλύψουν απόσταση περίπου 420 km με μία φόρτιση χάρη στην μπαταρία των 66,5 kWh. Η 300 4MATIC φέρει μία τετρακίνητη διάταξη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ – ένα στον εμπρός και ένα στον πίσω άξονα – με την συνδυαστική ισχύ να αγγίζει τους 220 ίππους, ενώ η 350 4MATIC ουσιαστικά χρησιμοποιεί μία ισχυρότερη έκδοση του ίδιου κινητήριου συνόλου, με την ιπποδύναμη να φτάνει εδώ τους 290 ίππους. Σύμφωνα με την Mercedes-Benz θα ακολουθήσει και έκδοση με μεγαλύτερη αυτονομία. Η μέγιστη δυνατότητα φόρτισης φτάνει τα 100kW, κάτι που μεταφράζεται σε φόρτιση από το 10% έως το 80% σε 32 λεπτά.
Από πλευρά εμφάνισης δεν συναντάμε αλλαγές σε σχέση με την
κινεζική εκδοχή, που σημαίνει πως η EQB που θα δούμε και στην χώρα
μας διατηρεί την πιο «τετράγωνη» διάταξη της GLB, τοποθετώντας την
ανάμεσα στις EQA και EQC, με τις σημαντικές σχεδιαστικές
διαφοροποιήσεις σε σχέση με το βενζινοκίνητο «αδερφάκι» να αφορούν
τον πιο αεροδυναμική εμπρός μέρος με την κλειστή γρίλια και τα πίσω
ενωμένα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.
Το εσωτερικό φαίνεται να έχει μεταφερθεί ατόφιο από το μοντέλο που χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης, με τον πρώτο λόγο στο ταμπλό να έχουν οι δύο οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotainment των 10,25 ιντσών, ενώ οι μόνες αλλαγές που θα παρατηρήσει κανείς είναι ο διαφορετικός χρωματισμός στο περίγραμμα των αεραγωγών και το νέο λογότυπο EQ στις οθόνες.
Η διάθεση του μοντέλου στην Ευρωπαϊκή αγορά υπολογίζεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2022.