Megane E-Tech, το νέο ηλεκτρικό SUV της Renault με 470 χιλιόμετρα αυτονομία
Η Renault αποκαλύπτει στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της για τα επόμενα χρόνια.
- -
- -
Το Megane το γνωρίσαμε πριν από πολλά χρόνια ως την πρόταση της
Renault στη
μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων. Μετά από περίπου δύο
δεκαετίες ιστορίας, το όνομα Megane συνδυάζεται με τον
κωδικό E-Tech και μεταμορφώνεται σε μια ηλεκτροκίνητη
επιλογή, με τη διαφορά ότι πλέον μιλάμε για
ένα SUV και όχι για συμβατικό
μικρομεσαίο.
Το μέρος όπου η γαλλική μάρκα αποκαλύπτει το νέο της μοντέλο
είναι η Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου. Το Megane E-Tech θα
προσφέρεται με δύο εκδόσεις ηλεκτροκινητήρων, στους 130 και
220 ίππους, ενώ θα υπάρχουν και δύο επιλογές μπαταρίας με
40 και 60 kWh. Η Renault ισχυρίζεται ότι η αυτονομία για τη «μικρή»
έκδοση είναι στα 300 χιλιόμετρα και στη «μεγάλη», αγγίζει τα 470
χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Η πλήρωση των μπαταριών μπορεί να γίνει με μέγιστη ισχύ στα 130
kW. Με τον συγκεκριμένο φορτιστή η διαδικασία διαρκεί 30
λεπτά (15-80% φόρτιση). Από την άλλη, ιδιαίτερα
εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα στην
ισχυρότερη παραλλαγή του Megane E-Tech, έρχονται σε 7,4
δευτερόλεπτα. Η Renault τονίζει πως κατάφερε να κρατήσει
το βάρος του ηλεκτρικού της μοντέλου σε χαμηλά επίπεδα. Με το
μεγάλο σετ μπαταριών η ζυγαριά ίσα που ξεπερνάει τα 1.600
κιλά, νούμερο που δεν το κατατάσσει στην κατηγορία
«φτερού» αλλά με τα δεδομένα των ηλεκτρικών μοντέλων, είναι
καλό.
Απόφαση-κλειδί που κράτησε το βάρος χαμηλά ήταν η
προσφορά αμιγώς εμπροσθιοκίνητων εκδόσεων. Οι Γάλλοι λένε
ότι το δεύτερο σύστημα ψύξης και όλα τα εξαρτήματα που χρειάζονται
για να τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, ανεβάζει
αρκετά τα κιλά του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερα υπερήφανοι δηλώνουν και
για τη μπαταρία που τοποθέτησαν στο μικρομεσαίο SUV τους. Με 110
χιλιοστά πάχος, υποστηρίζουν πως είναι η πιο λεπτή στην
αγορά και βοηθά σημαντικά στη μείωση του κέντρου βάρους.
Αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι το κέντρο βάρους μετακινήθηκε κατά
9 εκατοστά χαμηλότερα, συγκριτικά με το συμβατικό
Megane που χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το συγκεκριμένο στοιχείο δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί
εντυπωσιακό. Ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη ότι το SUV, με τη
μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και το πιο ψηλό αμάξωμα,
πετυχαίνει μια τόσο καλύτερη επίδοση σε σύγκριση με ένα
χαμηλό hatchback. Η λεπτή μπαταρία
προσφέρει και μεγαλύτερη ευρυχωρία στο εσωτερικό. Οι διαθέσιμοι
χώροι αξιοποιήθηκαν πολύ καλύτερα και οι επιβάτες απολαμβάνουν μια
μεγάλη, φιλόξενη καμπίνα με μεγάλο χώρο για τα κεφάλια
τους. Άλλωστε, με το μεγαλύτερο κατά 20 χιλιοστά μεταξόνιο
(σε σχέση με το hatchback Megane) που φτάνει στα 2.700 χλστ και το
επίπεδο πάτωμα, οι διαθέσιμοι χώροι ήταν έτσι κι αλλιώς
ωφελημένοι.
Εκτός από άνετο, το εσωτερικό του Renault Megane E-Tech
είναι όμορφο και τεχνολογικά προηγμένο. Δύο οθόνες
των 12,3 ιντσών βρίσκονται γύρω από τον οδηγό, η μια μπροστά του σε
ρόλο πίνακα οργάνων και η δεύτερη στα δεξιά του, ως το κέντρο
ελέγχου του συστήματος πολυμέσων. Οι λάτρεις της
τεχνολογίας θα εκτιμήσουν το λογισμικό
Android που ενσωματώνει η τελευταία, με απευθείας
πρόσβαση σε Google Maps,
Google Play και
GoogleAssistance (o ψηφιακός
βοηθός της Google).
Στα θετικά συγκαταλέγεται η επιλογή της Renault να διατηρήσει μονάδα ελέγχου του κλιματισμού και να μην ενσωματώσει το σύστημα στο infotainment. Η πρακτικότητα ενισχύεται και από άλλες μικρές κινήσεις, όπως ας πούμε η επίστρωση της κύριας οθόνης με υλικό ανθεκτικό στις δαχτυλιές και τη σκόνη. Οι επιβάτες μπορούν να διαλέξουν 48 διαφορετικούς συνδυασμούς ατμοσφαιρικού φωτισμού στην καμπίνα, οι οποίοι μπορούν και να εναλλάσσονται ανάλογα με την ώρα, τον καιρό και τη θερμοκρασία.
Το νέο Renault Megane E-Tech αναμένεται στις ευρωπαϊκές αγορές στο δεύτερο εξάμηνο του 2022.