Αυτή είναι η ηλεκτρική Mercedes-AMG EQS 53 των 761 ίππων

Πολυτέλεια επιπέδου ναυαρχίδας με επιδόσεις supercar

  • -
  • -

Μεταξύ των νέων μοντέλων που παρουσίασε η Mercedes-Benz στην Έκθεση του Μονάχου, είναι και το πρώτο μοντέλο από την αμιγώς ηλεκτροκίνητη γκάμα EQ της γερμανικής εταιρείας, το οποίο φέρει το σήμα AMG. Η Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+, όπως είναι το πλήρες όνομα της, αποτελεί την έκδοση υψηλών επιδόσεων της ηλεκτρικής ναυαρχίδας που γνωρίσαμε πριν λίγους μήνες, η οποία αυτή τη φορά, όταν εξοπλίζεται και με το προαιρετικό πακέτο Dynamic Plus, αγγίζει τους 761 ίππους και τα 1020 Nm ροπής!

front

Πιο συγκεκριμένα, η ταχύτερη EQS που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα, κινείται χάρη σε δύο ηλεκτρικά μοτέρ εξελιγμένα από την AMG, ένα στον εμπρός και ένα στον πίσω άξονα, τα οποία στην στάνταρ μορφή τους αποδίδουν 658 συνδυαστικούς ίππους και 950 Nm ροπής, ενώ με την προσθήκη του Dynamic Plus οι τιμές αυτές ανεβαίνουν στα νούμερα που προαναφέραμε, όταν το πρόγραμμα οδήγησης Race είναι επιλεγμένο.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το υπερπολυτελές ηλεκτρικό μοντέλο να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 3,4 sec, ενώ στην «βασική» έκδοση θα χρειαστεί ακόμη 0,4 sec για την ολοκλήρωση της ίδιας διαδικασίας. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h με την προσθήκη του επίμαχου πακέτου, ενώ χωρίς αυτό, στα 220 km/h.

back

Η απαιτούμενη ενέργεια για την πραγματοποίηση των όσων αναγράφονται στην προηγούμενη παράγραφο, αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 400V χωρητικότητας 107,8 kWh, η οποία έχει δεχθεί και αυτή επεμβάσεις στην καλωδίωση από την AMG. Σύμφωνα με την Mercedes, η αυτονομία σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 526 km έως 580 km, σημαντικά λιγότερα μεν από τα 770 km της απλής EQS, εντυπωσιακά δε αν σκεφτούμε πως πρόκειται για ένα ηλεκτρικό που έχει ως στόχο τις επιδόσεις και ζυγίζει 2.655 κιλά!

Η ενεργή τετραδιεύθυνση έως 9ο έρχεται στον στάνταρ εξοπλισμό βοηθώντας σημαντικά με την ευελιξία. Η ενεργή αερανάρτηση με τίτλο AMG RIDE CONTROL+ έρχεται επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό, με ψαλίδια 4 συνδέσμων στους εμπρός τροχούς και πολλαπλών πίσω. Αντίστοιχες αναβαθμίσεις βλέπουμε και στο σύστημα πέδησης, με 6-πίστονες δαγκάνες και δίσκους 415 mm εμπρός και μονοπίστονες δαγκάνες συνδυασμένες με δίσκους 378 mm πίσω. Όντας προϊόν της AMG, φυσικά στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν και κεραμικά δισκόφρενα, με ακόμη μεγαλύτερη δισκόπλακα εμπρός, 440 mm. Και στις δύο περιπτώσεις το σύστημα i-Booster βοηθά ώστε να αξιοποιούνται στο μέγιστο οι δυνατότητες τόσο των φρένων, όσο και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

interior

Οι μηχανικοί από το Affalterbach, φοβούμενοι πως το πρώτο τους ηλεκτρικό μοντέλο θα ήταν πολύ αθόρυβο, φρόντισαν να προσθέσουν το AMG Sound Experience. Πρόκειται για ένα παραμετροποιήσιμο σύστημα το οποίο παράγει ήχο τόσο στο εσωτερικό της καμπίνας, όσο και έξω από το αυτοκίνητο, με τον οδηγό να έχει την δυνατότητα να διαλέξει ανάμεσα στα modes: Balanced, Sport, Powerful και το προαιρετικό Performance το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο AMG Dynamic Plus πακέτο.

Εμφανισιακά, το αμάξωμα της EQS AMG δεν ξεχωρίζει από την AMG Line καθώς «φοράει» τους ίδιους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Οι ελάχιστες διαφορές περιορίζονται στα νέα χρωμιωμένα κάθετα στοιχεία της εμπρός κλειστής γρίλιας, την μεγαλύτερη αεροτομή πίσω και τις ζάντες 21 και 22 ιντσών της AMG, οι οποίες μάλιστα έρχονται και με δύο διαθέσιμα σχέδια. Εάν τώρα κάποιος θέλει να κάνει την προσωπική του EQS AMG πιο ξεχωριστή, μπορεί να προσθέσει το AMG Night Package Dark Chrome, λεπτομέρειες από ανθρακόνημα ή να επιλέξει τις δαγκάνες φρένων σε κόκκινη απόχρωση. Παρά τις διαφοροποιήσεις στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, ο αεροδυναμικός συντελεστής συνεχίζει να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα (0,23 Cd) ,μόλις 0,03 πιο υψηλός από αυτόν του απλού μοντέλου.

side

Στο εσωτερικό φυσικά η χαρακτηριστική Hyperscreen που καλύπτει όλο το ταμπλό έχει τον πρώτο λόγο, αποτελώντας προϊόν του στάνταρ εξοπλισμού, με το λογισμικό MBUX του infotainment  να έχει εμπλουτιστεί με λογότυπα AMG, αλλά και λειτουργίες όπως το προαιρετικό AMG Track Pace, που προσφέρει πληροφορίες τηλεμετρίας. Σε άλλα νέα, φυσικά δεν λείπουν τα σπορ καθίσματα και τιμόνι με της AMG, με τις μεταλλικές λεπτομέρειες και τις κόκκινες ραφές να δημιουργούν την ιδανική ατμόσφαιρα.

Οι τιμές για την ηλεκτρικά ναυαρχίδα επιδόσεων θα ανακοινωθούν καθώς πλησιάζουμε στο εμπορικό της λανσάρισμα το οποίο προορίζεται για τις αρχές του επόμενου έτους.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...