Αυτό είναι το νέο Ford Fiesta! Μάθε τα πάντα εδώ
Μετά από περίπου τέσσερα χρόνια στην αγορά, η Ford φρεσκάρει το Fiesta και το εξοπλίζει με τεχνολογίες όπως οι προβολείς LED Matrix και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.
- -
- -
To Ford Fiesta αναμφίβολα συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο επιτυχημένα supermini. Στην τελευταία του, όγδοη γενιά, έχει κερδίσει μεγάλο μέρος πωλήσεων, κυρίως μεταξύ των αγοραστών που θέλουν να πάρουν ένα μικρό, πρακτικό αυτοκίνητο πόλης, χωρίς να χάσουν την οδηγική απόλαυση. Οι εκδόσεις ST-Line το απογείωσαν, ενώ οι κινητήρες EcoBoost έκλειναν ιδανικά ένα πολύ ολοκληρωμένο πακέτο.
Τώρα φτάσαμε στο σημείο που η Ford προχωράει στην
ανανέωση της γκάμας του Fiesta. Το εμπρός τμήμα
είναι εκείνο που «φωνάζει» από μακριά το φρεσκάρισμα που δέχτηκε. Η
μάσκα μεγάλωσε, το σήμα πλέον φιλοξενείται στο κέντρο της, ο
προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκε, όπως και τα φωτιστικά σώματα που
διατηρούν την ίδια λογική, αλλά έγιναν πιο στενόμακρα.
Στο πίσω μέρος η εικόνα παρέμεινε ουσιαστικά η ίδια. Το τελευταίο ισχύει και για το εσωτερικό, ωστόσο η απόφαση της Ford να φέρει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων της και στο Fiesta, χωρίς αμφιβολία αναβάθμισε πολύ το περιβάλλον γύρω από τον οδηγό. Το νέο Fiesta εισάγει επίσης μία νέα, ψηφιακή οθόνη 12,3” με πληροφορίες οδήγησης για ξεκούραστα ταξίδια. Τα συστήματα Local Hazard Information και Wrong-Way Alert κάνουν το ντεμπούτο τους στο Fiesta αποτελώντας μέρος της σειράς προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης της οδήγησης της Ford.
Το τεχνολογικό upgrade δεν σταματά εδώ. Για πρώτη φορά στην
γκάμα του Ford Fiesta, υπάρχει επιλογή για LED Matrix
προβολείς, διαθέσιμοι με Glare-Free High Beam τεχνολογία
για μέγιστη χρήση της μεγάλης σκάλας φώτων, χωρίς να τυφλώνει τα
προπορευόμενα οχήματα ή τους απέναντι οδηγούς.
Ένα από τα στοιχεία που έκαναν το Fiesta να ξεχωρίζει ήταν η ποικιλία στις εκδόσεις αμαξώματος, κάτι το οποίο δεν χάνεται μετά το facelift. Διατίθεται στις κλασικές πεντάθυρες εκδόσεις, σε παραλλαγή Active με DNA από crossover και πιο περιπετειώδη χαρακτήρα, ακόμη και σε τρίθυρη πρόταση! Ειδικά το τελευταίο είναι κάτι που πραγματικά σπανίζει πλέον, την ώρα που οι κατασκευαστές κόβουν όλα τα τρίθυρα μοντέλα τους, δίνοντας προτεραιότητα στα πρακτικότερα πεντάθυρα.
Μοναδική στην κατηγορία είναι η έκδοση Vignale που συνδυάζεται με τα επίπεδα εξοπλισμού Titanium, ST-Line ή Active και προσφέρει αίσθηση πολυτέλειας με διαφορετικές επενδύσεις καθισμάτων, ζάντες αλουμινίου αποκλειστικής σχεδίασης 17 ή 18 ιντσών, αλλά και διακοσμητικά στοιχεία για το εσωτερικό με ματ ανθρακονημάτινη εμφάνιση.
Στο κομμάτι των κινητήρων, οι EcoBoost Hybrid με ήπια
υβριδικό σύστημα 48V αναμένεται να συγκεντρώσουν το
μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το τούρμπο τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης του
1.0 λίτρου θα έρχεται με 125 ή 155 ίππους, σε
συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το μοτέρ με τους
125 ίππους προαιρετικά μπορεί να συνεργαστεί με αυτόματο κιβώτιο
διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων.
Με το κιβώτιο Powershift, ο κινητήρας λειτουργεί στις βέλτιστες
στροφές προς όφελος της απόδοσης, και την ίδια στιγμή επιτρέπει στο
Auto Start-Stop να λειτουργεί κάτω από τα 12 χλμ./ώρα για
μικρότερη κατανάλωση καυσίμου σε αστικές συνθήκες
οδήγησης. Η οδηγική απόλαυση επιτείνεται με το αυτόματο κιβώτιο, το
οποίο προσφέρει δυνατότητα κατεβάσματος έως και τριών σχέσεων, για
ταχύτερες προσπεράσεις όταν οι οδηγοί χρειάζονται μέγιστη
επιτάχυνση. Όσοι θέλουν κάτι λιγότερο ισχυρό και πιο
προσιτό σε τιμή, υπάρχει και η λύση με τον τρικύλινδρο
τούρμπο EcoBoost χωρίς ήπια υβριδικό σύστημα και μέγιστη ισχύ 100
ίππων.
Στον κόσμο του ST!
Πάρα πολλοί αγοραστές που θα μπουν στις εκθέσεις της Ford,
ενδιαφέρονται και για την έκδοση ST. Η γρήγορη, σπορ παραλλαγή του
Fiesta έχει κερδίσει τις καρδιές όλων και δεν θα
βρεθεί κάποιος να πει ότι δεν πιάνει την κορυφή στην κατηγορία του.
Με τον τρικύλινδρο EcoBoost των 1.5 λίτρων, η απόδοση φτάνει τους
200 ίππους και η ροπή στα 320 Nm (από 290 Nm το προ facelift).
Ουσιαστικά εφοδιάστηκε με την αναβαθμισμένη εκδοχή του κινητήρα,
την οποία τη γνωρίσαμε για πρώτη φορά κάτω από το καπό του Puma
ST. Ο EcoBoost προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε
6,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 230 km/h. Ακόμη
ένα στοιχείο που παίρνει από το Puma είναι ο χρωματισμός
Mean Green που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για τις ST
εκδόσεις και αποτελεί μια ξεχωριστή επιλογή. Οι στάνταρ ζάντες
αλουμινίου των 17 ιντσών ή οι προαιρετικές των 18 ιντσών έχουν
σκούρο μαύρο φινίρισμα Magnetite.
Τα νέα καθίσματα της Ford Performance έχουν σχεδιαστεί ώστε να παρέχουν ακόμα καλύτερη στήριξη στους οδηγούς κατά τη σπορ οδήγηση, αλλά και άνεση στο δρόμο. Το ενσωματωμένο προσκέφαλο και η δυνατότητα ρύθμισης σε 14 κατευθύνσεις βοηθά στην ανεύρεση της τέλειας θέσης οδήγησης. Ξεχωριστές πινελιές στα καθίσματα είναι η κοντράστ κόκκινη ραφή και η επένδυση Sensico, που προσφέρουν μία αίσθηση πολυτέλειας.
Επίσης, ένα σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα
και κόκκινές λεπτομέρειες τονίζουν το σπορ χαρακτήρα της καμπίνας.
Όποιος οδηγήσει το νέο Fiesta ST θα εκτιμήσει τα πατενταρισμένα
ελατήρια κατανομής φορτίων της Ford που κατασκευάζονται μέσω ψυχρής
μορφοποίησης συνδυάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της
Tenneco.
Επιτρέπουν ST ταχύτατες εισόδους στις στροφές και
άριστο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος, ενώ ένα μηχανικό
μπλοκέ διαφορικό Quaife εξασφαλίζει αυξημένη πρόσφυση και
ευελιξία. Εκτός από τα προφίλ οδήγησης Normal και Sport, το νέο
Fiesta ST διαθέτει επιπλέον το Track, αντί του Eco του νέου Fiesta,
το οποίο απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ρυθμίζει το
ESC για μεγαλύτερα γλιστρήματα για οδήγηση στην πίστα.