MINI Together Days: Οδηγούμε τα συναρπαστικά MINI John Cooper Works & MINI Electric
Σε μια εξαιρετική εκδήλωση στο Μαρκόπουλο Αττικής, οδηγήσαμε τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα από την γκάμα της MINI και… δεν θέλαμε να φύγουμε!
- -
- -
Ο πάντα ξεχωριστός χαρακτήρας των MINI αποτυπώνεται
συχνά και στις δημοσιογραφικές παρουσιάσεις που διοργανώνει η
ελληνική αντιπροσωπεία. Το “MINI Together Days” που έλαβε χώρα
φέτος, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Η
εκδήλωση προγραμματίστηκε στο Μαρκόπουλο Αττικής, στις
εγκαταστάσεις της σχολής “Driving Academy” και πρωταγωνιστές ήταν
όλα τα μοντέλα της σειράς John
Cooper Works, όπως και το
αμιγώς ηλεκτρικό Cooper
SE.
Στο πρόγραμμα του MINI Together Days εντάχθηκαν διάφορες ασκήσεις, όπως η ολοκλήρωση χρονομετρημένων γύρων σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα που περιλάμβανε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης (σλάλομ), κλειστές στροφές που έπρεπε να ισορροπήσεις με το αυτοκίνητο μεταξύ γρήγορου περάσματος και υποστροφής, αλλά και χώρο απότομου φρεναρίσματος με αυστηρό όριο χώρου που αν το ξεπερνούσες ακυρωνόταν ο χρόνος σου.
Από την περιγραφή της διαδρομής αμέσως φαίνεται ότι οι
συγκεκριμένες ασκήσεις ήταν κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των
MINI, ειδικά των σπορ εκδόσεων που οδηγήσαμε, αφού η
προθυμία τους στην αλλαγή κατεύθυνσης είναι μοναδική, τα
φρένα τους πανίσχυρα και η υποστροφή παραμένει «άγνωστη λέξη» αν
δεν γίνουν υπερβολές από την πλευρά του οδηγού.
Τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας για τη συγκεκριμένη δοκιμασία ήταν το MINI John Cooper Works Convertible, το MINI John Cooper Works Clubman ALL4 και το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE. Με 231, 306 και 184 ίππους ήταν δεδομένο ότι θα περάσουμε καλά και όπως διαπιστώσαμε, όλα τα διαθέσιμα μοντέλα είχαν κάτι διαφορετικό να μας δείξουν στην απαιτητική διαδρομή.
Ξεκινώντας από το ανοικτό MINI Convertible στην John Cooper
Works έκδοση, έχουμε τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0
λίτρων
TwinPowerTurboτων 231
ίππων με 320 Nm ροπής. Τα αυτοκίνητα που
είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εξοπλισμένα με το αυτόματο κιβώτιο των
οκτώ σχέσεων, το οποίο κατάφερνε να ανταποκριθεί πολύ καλά στις
απότομες εναλλαγές ταχύτητας. Με 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5
δευτερόλεπτα, έφευγε ταχύτατα από τη γραμμή εκκίνησης και
χάρη στο πολύ ακριβές σύστημα διεύθυνσης, καταφέραμε να περάσουμε
αρκετά γρήγορα τη στενή διαδρομή, ανάμεσα στους κώνους, χωρίς να
χτυπήσουμε κανέναν από αυτούς στους γύρους που κάναμε.
Αφήνοντας το γκάζι, το πίσω μέρος αποκτούσε ανάλαφρη αίσθηση και σημαδεύοντας προς την κατεύθυνση που θέλαμε να ακολουθήσουμε, έπαιρνε την ανάλογη γωνία για να βοηθήσει στην τοποθέτηση. Στο τέλος της ημέρας πάντως, αυτό που έκλεψε την παράσταση κατά τη δική μας άποψη ήταν τα εξαιρετικά φρένα της Brembo που στην έκδοση JCW, ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, στη μέγιστη πίεση του πεντάλ πραγματικά σε εντυπωσιάζει.
Αφήνοντας το Convertible, μπήκαμε στο JCW Clubman. Εδώ η ισχύς
από τον 2.0 TwinPower Turbo είναι ακόμη μεγαλύτερη, με 306
ίππους και 450 Nm ροπής.
Το σύστημα τετρακίνησης ALL4 αναλαμβάνει να την περάσει στην
άσφαλτο χωρίς παρατράγουδα, ενώ το μπλοκέ διαφορικό μπροστά δίνει
το κάτι παραπάνω στις κλειστές διαδρομές (όπως αυτή που οδηγήσαμε
εμείς) με ποσοστό κλειδώματος έως 39%.
Σε συνδυασμό με την άριστα μελετημένη ανάρτηση, το
κατά πολύ μεγαλύτερο και βαρύτερο Clubman διατηρούσε τον χαρακτήρα
του JCW Convertible, αξιοποιώντας και την πολύ μεγαλύτερη ισχύ του.
Δεν ήταν τόσο πρόθυμο στην ακριβή ρύθμιση πριν τη στροφή, αλλά η
φόρα που έδιωχνες κατά το φρενάρισμα μαζευόταν ξανά
ταχύτατα χάρη στον κινητήρα και το αυτόματο οκτάρι
κιβώτιο. Η ακρίβεια και η αίσθηση που παρείχε το τιμόνι, μας
επέτρεψε να περάσουμε αρκετά γρήγορα από τη συγκεκριμένη, στενή
διαδρομή χωρίς να παραβιάσουμε τα όρια της πίστας, ακόμη
και με το πολύ μεγαλύτερο Clubman.
Ποιος ήταν όμως ο απόλυτος πρωταγωνιστής; Το
ηλεκτρικό MINI Cooper
SE! Σε σχέση με το JCW Convertible υπολείπεται
κατά 47 ίππους, ενώ σε σύγκριση με το Clubman, έχει 122 άλογα
λιγότερα. Ακόμη κι έτσι, κατάφερε να κάνει τον καλύτερο χρόνο από
όλα! Οι εκπαιδευτές της Driving Academy μας είπαν πως όσο περίεργο
κι αν μας φαίνεται, είναι το ταχύτερο στη συγκεκριμένη
διαδρομή και τελικά το επιβεβαιώσαμε με τις δικές μας
επιδόσεις. Το go-kart feeling που απολαύσαμε στο JCW παραμένει
αναλλοίωτο στο Cooper SE, μόνο που εδώ έχουμε ακαριαία παροχή
ισχύος στο πρώτο άγγιγμα του δεξιού πεντάλ, λόγω
ηλεκτροκινητήρα.
Στα σημεία που έπρεπε να μειώσουμε πολύ την ταχύτητά μας, το μοτέρ έδινε άμεσα δύναμη στους τροχούς όταν το ζητούσαμε, χωρίς να χρειάζεται να φτάσει ξανά στο ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας, όπως συμβαίνει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο δίλιτρος TwinPower Turbo των MINI JCW είναι εξαιρετικός και χωρίς lag (για συμβατικός κινητήρας), όταν όμως τίθεται σε απευθείας σύγκριση με ένα ηλεκτρικό μοντέλο στην ίδια ακριβώς διαδρομή, τότε βλέπεις πραγματικά ότι ο ηλεκτροκινητήρας απλά δεν παίζεται. Από τη στιγμή που πατήσαμε τέρμα το δεξί πεντάλ στην εκκίνηση, βιώσαμε μια πραγματική… εκτόξευση προς τα εμπρός, γεγονός που μας προετοίμασε ευχάριστα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει.
Τα συμβατικά φρένα του δεν έχουν την αποτελεσματικότητα των
Brembo στα JCW με τις τετραπίστονες δαγκάνες, όμως
εκτέλεσαν άριστα τις υποχρεώσεις τους και
συνοδεύονται από ένα σαφές, ακριβές σε διαδρομή πεντάλ που
πληροφορεί σωστά τον οδηγό, κάτι που σπανίζει στην κατηγορία των
ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων λόγω του συστήματος ανάκτησης
ενέργειας που εφαρμόζεται.
Στη συνέχεια του event αλλάξαμε αυτοκίνητα και… πρόγραμμα. MINI
John Cooper Works (τρίθυρο και «κλειστό», όχι Convertible), ΜΙΝΙ
John Cooper Works Countryman και MINI Countryman Plug-In Hybrid
ανέλαβαν να μας πάνε σε μια μαγευτική θέα του
Όρους Μερέντα στο Μαρκόπουλο Αττικής. Ο δρόμος που μας οδήγησε εκεί
ήταν καθαρά επαρχιακός, με μέτρια άσφαλτο που σε
ορισμένα σημεία γινόταν κακή. Κρατήσαμε έναν γρήγορο αλλά
πολιτισμένο ρυθμό και το σχετικά άγνωστο όρος στα Μεσόγεια μας
μάγεψε με τη θέα του, αλλά και την καθαρά επαρχιακή ταυτότητά του,
παρόλο που βρίσκεται μια ανάσα από την πρωτεύουσα της
χώρας.
Το Countryman JCW με τους 306 ίππους μας κέρδισε με την ισχύ
του, αλλά και τον τρόπο που ίσιωνε τις στροφές, αν και SUV. Όπως
και στο Clubman, η δύναμη του κινητήρα ξεχωρίζει και η λειτουργία
του συστήματος τετρακίνησης, μαζί με το κιβώτιο, βοηθά στον
πλήρη έλεγχο από τον οδηγό ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες.
Από την άλλη, η Plug-In Hybrid έκδοση συνδυάζει τέλεια τις πολύ
καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα) με τον
οικολογικό χαρακτήρα (51 χλμ αμιγώς ηλεκτρική κίνηση). Μας άρεσε
ότι παραλάβαμε το όχημα με σχεδόν άδεια την
μπαταρία και μετά την κατάβαση του βουνού, η ανάκτηση
αποθήκευσε τόση ενέργεια που φτάσαμε μέχρι τις εγκαταστάσεις της
Driving Academy με ρεύμα.
Τέλος, το «κλειστό» τρίθυρο MINI John Cooper Works είναι αυτό ακριβώς που θέλει ο εραστής της παραδοσιακής σπορ οδήγησης. Οι 231 ίπποι αρκούν για να κινούν το μικρό αμάξωμα με ταχύτατους ρυθμούς, το ακόμη πιο στιβαρό πλαίσιο (από το Convertible) το καθιστά πιο αποτελεσματικό σε απαιτητικές αλλαγές κατεύθυνσης και ο ήχος από την εξάτμιση και τον κινητήρα συνοδεύει τέλεια την εμπειρία που λαμβάνεις οδηγώντας το στο όριο ή και κάτω από αυτό.
Μια ημέρα με τα πιο συναρπαστικά MINI στην πίστα της Driving
Academy και σε άγνωστες διαδρομές της Αττικής. Θα τη
θυμόμαστε για πολύ καιρό ακόμη, τουλάχιστον μέχρι το
επόμενο event!