Νέα Mercedes-AMG SL: Τετρακίνητη και σύντομα υβριδική (video)
Η SL, το κορυφαίο ανοιχτό μοντέλο της Mercedes-Benz αλλάζει γενιά αλλά και χαρακτήρα.
- -
- -
Η «σούπερ ελαφριά» SL έχει σταθερή παρουσία στην γκάμα της Mercedes-Benz εδώ και 70 χρόνια. Και σήμερα ήρθε η στιγμή να αποκαλυφθεί η νέα γενιά της, με κωδικό μοντέλου R232.
Η πρώτη διαφορά σε σχέση με την απερχόμενη γενιά είναι ήδη εμφανής από το όνομα: Η SL ανήκει πλέον στην οικογένεια μοντέλων Mercedes-AMG. Έχει πιο δυναμικό χαρακτήρα, και στόχο να μην αντικαταστήσει μόνο τον προκάτοχό της, αλλά και την GT Roadster. Βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο από αλουμίνιο, ατσάλι, μαγνήσιο, ανθρακονήματα το οποίο προσφέρει έως και κατά 50% μεγαλύτερη ακαμψία.
Η σχεδίαση της SL ακολουθεί τις ρευστές και δυναμικές γραμμές των υπόλοιπων σύγχρονων μοντέλων της γερμανικής εταιρίας, πετυχαίνει αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,31 και διαθέτει τη μεγάλη εμπρός μάσκα που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της AMG. Δείχνει πιο συμπαγής, παρότι έχει μεγαλώσει σε κάθε διάσταση και το μήκος της ξεπερνά τα 4,7 m, ενώ οι χειρολαβές είναι κρυφές για να μην αλλοιώνουν το λείο και μυώδες προφίλ της. Η σημαντικότερη αλλαγή, ωστόσο, είναι η αντικατάσταση της σκληρής αναδιπλούμενης οροφής από μια υφασμάτινη. Αποτελείται από τρία στρώματα υφάσματος, εξοικονομεί 21 kg και ανοίγει ή κλείνει σε 15" και μέχρι τα 60 km/h.
Το εσωτερικό, το οποίο είχε ήδη αποκαλυφθεί, «μεταφέρει την παράδοση της πρώτης 300 SL Roadster στη σημερινή εποχή», σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, προσφέροντας σοφιστικέ πολυτέλεια. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η όρθια κεντρική οθόνη 11,9" με ρυθμιζόμενη κλίση (από 12 έως 32 μοίρες) και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3" που βρίσκεται μέσα σε υποδοχή του ταμπλό, κι όχι ελεύθερος πάνω σε αυτό. Και οι δύο λύσεις επιλέχθηκαν για να φαίνονται οι οθόνες χωρίς πρόβλημα όταν η οροφή είναι ανοιχτή. Φυσικά, ενσωματώνουν την τελευταία γενιά του MBUX, με τις επιλογές απεικόνισης Supersport και Track Pace να υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Για πρώτη φορά από το μοντέλο του 1989 (R129), έχουμε ξανά μια SL με διαμόρφωση καμπίνας 2+2. Το πίσω κάθισμα μπορεί να φιλοξενήσει δύο άτομα με ύψος έως 1,50 m (ή 1,35 m με παιδικό κάθισμα), να αποτελέσει έξτρα αποθηκευτικό χώρο ή να αφήσει χώρο για έναν ανεμοθραύστη. Ο χώρος αποσκευών είναι 213 lt, και μπορεί να φτάσει τα 240 lt όταν η οροφή είναι κλειστή.
Ένα στοιχείο που εμφανίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία της SL είναι το σύστημα τετρακίνησης! Στις εκδόσεις με κινητήρα V8, SL 55 4MATIC+ και SL 63 4ΜΑΤΙC+, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς. Ο γνώριμος 4λιτρος biturbo με κωδικό Μ177 αποδίδει 476 και 585 PS, αντίστοιχα, και συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Mercedes-AMG για την SL 63 είναι 0-100 km/h σε 3,6" και τελική 315 km/h, ενώ για την SL 55 τα αντίστοιχα νούμερα είναι 3,9" και 295 km/h. Στο μέλλον θα ακολουθήσει και μια υβριδική έκδοση AMG E Performance, η οποία θα προσφέρει περισσότερη οικονομία, με ακόμα καλύτερες επιδόσεις.
Η ανάρτηση της SL αποτελείται από μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων (5-link) και για τους εμπρός τροχούς, διατηρώντας μια αντίστοιχη και για πίσω, ενώ υπάρχει και ενεργή τετραδιεύθυνση. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ είναι στάνταρ, ενώ η SL63 έχει και το υδραυλικό σύστημα AMG ACTIVE RIDE CONTROL, που καταργεί τις αντιστρεπτικές δοκούς και συνδυάζει κορυφαία άνεση και αποτελεσματικό περιορισμό της κλίσης στις στροφές. Τα φρένα αποτελούνται από εμπρός δίσκους 390x36 mm με 6πίστονες δαγκάνες και δίσκους 360x26 mm πίσω, ενώ ως έξτρα προσφέρονται κεραμικά φρένα AMG με εμπρός δίσκους 402 mm.
Η καινούργια Mercedes-AMG SL αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική της πορεία την άνοιξη του 2022, σε τιμές που θα ανακοινωθούν σύντομα.