Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota (video)
Ονομάζεται bZ4X, ανήκει στα SUV, είναι τετρακίνητο, αποδίδει έως 217,5 ίππους και η αυτονομία του ξεπερνά τα 450 χιλιόμετρα
- -
- -
Έπειτα από χρόνια υπερβολικής είναι η αλήθεια προσήλωσης στην υβριδική τεχνολογία, η Toyota αποφάσισε να διαβεί τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης. Το ολοκαίνουριο bZ4X αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της γκάμας της και το πρώτο της σειράς bZ (Beyond Zero).
Βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στο πρωτότυπο που είχαμε
αντικρίσει πριν από κάμποσους μήνες και πατάει στην
πλατφόρμα e-TNGA. Αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου ως
BEV, ενσωματώνοντας την μπαταρία ως αναπόσπαστο τμήμα του
πλαισίου, γεγονός που εξασφαλίζει χαμηλότερο κέντρο βάρους στο
όχημα, ευρυχωρία στην καμπίνα και πιο δυναμικά οδικά
χαρακτηριστικά.
Σχεδιαστικά διακρίνεται για τα φουτουριστικά στοιχεία. Ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία «hammerhead» της ιαπωνικής μάρκας, διαθέτοντας εξαιρετικά λεπτούς προβολείς, έντονες γωνίες και υπέρ του δέοντως ισχυρές ακμές, κυρίως στο πίσω μέρος του αμαξώματος.
Πατά σε ζάντες 20 ιντσών και από πλευράς διαστάσεων είναι κοντά στο RAV4, έχοντας όμως αρκετά χαμηλότερο ύψος και μεγαλύτερο μεταξόνιο. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση, προς όφελος της γενναιόδωρης αυτονομίας. Στη λεπτή κάτω γρίλια έχει τοποθετηθεί ένα ενεργό κλείστρο που προσαρμόζεται για να διοχετεύει τη ροή του αέρα στην μπαταρία και να την ψύχει κατάλληλα.
Just right!
Στο εσωτερικό του Toyota bZ4X ακολουθείται η φιλοσοφία «lagom» - στα σουηδικά εκφράζει το σωστό, το απόλυτο. Οι σχεδιαστές της φίρμας θέλησαν να προσδώσουν στην καμπίνα την ατμόσφαιρα ενός ευήλιου και ευρύχωρου καθιστικού, μια αίσθηση που ενισχύεται με την χρήση απαλών υφασμάτινων επενδύσεων, σατινέ λεπτομερειών και την επιλογή πανοραμικής οροφής.
Η αρχή της Toyota είναι τα
«χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο» και αυτή
υποστηρίζεται από τον σχετικά μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος
προβάλλει τις σημαντικότερες πληροφορίες στον οδηγό. Στο κέντρο της
κονσόλας συναντάμε μια μεγαλύτερη οθόνη high-tech,
μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να ελέγξει κάθε λειτουργία και
εφαρμογή του αυτοκινήτου.
Οι χώροι για τους επιβάτες περιγράφονται ως κορυφαίοι, με το πορτμπαγκάζ να έχει όγκο 452 λίτρα.
Υψηλή απόδοση
Το μοντέλο θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η βασική
είναι προσθιοκίνητη και τροφοδοτείται από ένα
ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων (150 kW) και 265 Nm
ροπής. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 8,4 δευτερόλεπτα και η
τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Η ισχυρότερη φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες (80 kW) – έναν σε κάθε άξονα – αποδίδοντας συνδυαστικά 217,5 ίππους και 336 Nm ροπής. Σε αυτήν την περίπτωση οι επιδόσεις είναι σαφώς ανώτερες, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 7,7΄΄.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το πρόγραμμα
«XMODE», προσαρμόζοντας τα προφίλ οδήγησης ανάλογα με τις
συνθήκες. Επίσης, υπάρχει η λειτουργία «single pedal
drive», οδηγώντας ουσιαστικά χωρίς τη χρήση του πεντάλ του
φρένου και το by wire σύστημα διεύθυνσης.
Η μπαταρία ενεργειακού περιεχομένου 71,4 kWh προσφέρει αυτονομία άνω των 450 χιλιομέτρων με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις. Η αναπλήρωση ενέργειας με τη χρήση ταχυφορτιστή των 150 kW πραγματοποιείται σε μόλις μισή ώρα από το 0 στο 80%, με την εταιρεία να υπόσχεται ότι ακόμη και μετά από 10 χρόνια χρήσης ή 240.000 χιλιόμετρα η μπαταρία θα λειτουργεί στο 90% της χωρητικότητάς της.
Αναλυτικά στοιχεία σχετικά με τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου
και τον χρόνο λανσαρίσματος θα δοθούν στις 2
Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ντεμπούτου.