Το νέο Toyota Aygo είναι ένα mini crossover
Η νέα γενιά του μικρού αυτοκινήτου πόλης άλλαξε χαρακτηριστικά άλλα όχι φιλοσοφία, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και περισσότερους χώρους
- -
- -
Η Toyota παρουσίασε
επίσημα το καινούριο Aygo, το οποίο θα λανσαριστεί στις
ευρωπαϊκές αγορές το 2022 με την ονομασία Aygo X. Η
κατασκευή του αυτοκινήτου θα γίνει στο εργοστάσιο της ιαπωνικής
μάρκας στο Κολίν της Τσεχίας και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με
τα Yaris και Yaris Cross, την GA-B.
Η σχεδίαση και εξέλιξή του έχει πραγματοποιηθεί στο κέντρο της εταιρείας στη Γαλλία, οπότε αναφερόμαστε σε ένα 100% ευρωπαϊκό προϊόν. Το μοντέλο ανήκει στην πολύ περιορισμένη πλέον κατηγορία A-Segment, με το γράμμα «Χ» να προφέρεται ως «Cross».
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, έχει εμφανώς
μεγαλύτερες διαστάσεις, με το μήκος να ανέρχεται στα 3,7
μέτρα, το πλάτος στο 1,74μ. και το ύψος στο 1,5μ. Το μακρύτερο
μεταξόνιο (2.430 χλστ.) ωφελεί σημαντικά τους διαθέσιμους
χώρους στο εσωτερικό και το πορτμπαγκάζ, ο όγκος του
οποίου αγγίζει πλέον τα 231 λίτρα, φιλοξενώντας με
περισσότερη άνεση τις αποσκευές των επιβατών.
Επίσης, η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, ευνοεί τις υπεραστικές μετακινήσεις, προσφέροντας τη δυνατότητα στον οδηγό να πραγματοποιήσει μια εξόρμηση στα πέριξ με σιγουριά. Εντύπωση κάνουν τα μαύρα προστατευτικά στους θόλους των τροχών, ενισχύοντας τα crossover χαρακτηριστικά του οχήματος, όπως οι ζάντες 17 και 18 ιντσών με τα ελαστικά διαστάσεων 175/65 και 175/60, αντίστοιχα.
Παρά τις διευρυμένες διαστάσεις, τους μεγαλύτερους τροχούς και
τα επιπλέον αξεσουάρ, το βάρος του αυτοκινήτου παρέμεινε σε σχετικά
χαμηλά επίπεδα – κυμαίνεται από 940 έως 1.015 κιλά - ανάλογα την
έκδοση. Η Toyota κάνει λόγο για ένα εξαιρετικά ευέλικτο
αυτοκίνητο, με την ακτίνα του κύκλου στροφής να είναι στα
4,7 μέτρα.
Τα χρώματα του αμαξώματος έχουν εμπνευστεί από τα μπαχαρικά, με τους υποψηφίους αγοραστές να έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ των Cardamom (χακί), Chilli (κόκκινο), Ginger (χάλκινο) και Juniper (μπλε). Η έντονη προσωπικότητα του Aygo X και τα μοντέρνα στοιχεία του τονίζονται επίσης, από τα full LED φωτιστικά σώματα, τις διχρωμίες, το γυαλιστερό μαύρο στις κολόνες και την υφασμάτινη οροφή που λειτουργεί ηλεκτρικά.
Ένας σύγχρονος κόσμος
Το εσωτερικό διακρίνεται για τις καμπύλες γραμμές του αμαξώματος
και τη λειτουργικότητα. Στο κέντρο της κονσόλας συναντάμε μια
οθόνη αφής 9 ιντσών που ενσωματώνει το σύστημα
πολυμέσων Toyota Smart
Connect. Μέσω αυτού ο οδηγός έχει στη διάθεσή του
πλοήγηση μέσω cloud, συνδεδεμένες υπηρεσίες και πληθώρα
εφαρμογών.
Στο μέλλον θα προστεθούν και over-the-air ενημερώσεις, με τη ασύρματη σύνδεση για το smartphone και τη θήκη ασύρματης φόρτισης να κάνει πρεμιέρα στο μοντέλο. Επιπλέον, υπάρχει και η εφαρμογή MyT για την παρακολούθηση σημαντικών στοιχείων κατά την οδήγηση.
Σύμφωνα με την Toyota, η υπερυψωμένη θέση του οδηγού βοηθά στη βελτίωση της περιμετρικής ορατότητας. Όσο για τη σουίτα των τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας, είναι πλέον πλήρης, περιλαμβάνοντας από σύστημα προ-σύγκρουσης (PCS) με ανίχνευση οχημάτων, έως ανίχνευση πεζών ημέρα και νύχτα (Day and night Pedestrian Detection) και δικυκλιστών, προσαρμοζόμενο Cruise Control, υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης για ελιγμούς έκτακτης ανάγκης και πολλά ακόμη.
Πόσο καίει;
Κάτω από το καπό υπάρχει ένα μοτέρ και συγκεκριμένα ο
ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος 1.000άρης κινητήρας των 72 ίππων
και 93 Nm ροπής. Το σύνολο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο
5 σχέσεων ή το αυτόματο CVT. Οι επιδόσεις προφανώς και δεν είναι
κορυφαίες, καθώς αυτό δεν είναι το βασικό ζητούμενο.
Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 15,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι στα 4,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με το πεντάρι κιβώτιο και στα 4,9 λτ. με το CVT. Όσο για τις εκπομπές CO2, ανέρχονται στα 107 και 110 γρ./χλμ., αντίστοιχα.