Τα 10 φθηνότερα B-SUV που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας
Με το έτος να τελειώνει και τα τέλη κυκλοφορίας να πλησιάζουν, σας παρουσιάζουμε τα δέκα πιο φθηνά B-SUV που απαλλάσσουν τον ιδιοκτήτη τους από το… άγχος του Δεκέμβρη!
- -
- -
Η ιστορία επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο με χαρακτηριστική συνέπεια. Στο τέλος του έτους τα τέλη κυκλοφορίας είναι το πιο “hot” θέμα συζήτησης γύρω από το αυτοκίνητο και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ετοιμάζονται να τα πληρώσουν μέσα στις γιορτές, προκειμένου να μπορούν να τα κυκλοφορούν για τους επόμενους 12 μήνες. Το τελικό ποσό καθορίζεται από τον τύπο του αυτοκινήτου.
Τα παλαιότερα κοστολογούνται με βάση τη χωρητικότητα του κινητήρα σε κυβικά εκατοστά, ενώ όσα έχουν ημερομηνία πρώτης άδειας μετά την 1η Οκτώβρη του 2010, πληρώνουν με βάση τις εκπομπές ρύπων. Πλέον, για τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια από την 1η Ιανουαρίου του 2021, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται διαφορετικά και στο παιχνίδι μπαίνει ο νέος, αυστηρότερος κύκλος μετρήσεων ρύπων και κατανάλωσης, ο WLTP.
Στο πλαίσιο προώθησης των αυτοκινήτων χαμηλότερων ρύπων, τα μοντέλα που εκπέμπουν λιγότερα από 122 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, οπότε οι ιδιοκτήτες τους δεν χρειάζεται να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ! Επειδή λοιπόν τα αυτοκίνητα που δεν πληρώνουν τέλη εμφανίζουν ολοένα και περισσότερη ζήτηση, σας παρουσιάζουμε δέκα μοντέλα με ρύπους κάτω των 122 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ. Μάλιστα, φροντίσαμε να ανήκουν σε μια από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες κατηγορίες αυτοκινήτων σήμερα: τα B-SUV.
Dacia Sandero Stepway
Το φθηνότερο B-SUV της αγοράς που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας είναι το Dacia Sandero Stepway LPG με τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα του 1.0 λίτρου. Αποδίδει 100 ίππους, εκπέμπει από 114 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ και καίει υγραέριο, οπότε εγγυάται το πολύ χαμηλό κόστος κίνησης στην καθημερινότητα. Κοστίζει από 15.080€.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ DACIA SANDERO STEPWAY
Kia Stonic
Το επιτυχημένο Kia Stonic διατίθεται σε εκδόσεις που απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Με τον 1.000άρη τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα των 100 ίππων, εκπέμπει από 116 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ. Στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο στοιχίζει από 16.990€, ενώ με το αυτόματο DCT διπλού συμπλέκτη, από 18.390€.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ KIA STONIC
SEAT Arona
Ανανεώθηκε πρόσφατα, αλλά κρατά τον value for money χαρακτήρα του. Το SEAT Arona TGI φυσικού αερίου (CNG) δεν πληρώνει τέλη χάρη στα μόλις 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ που εκπέμπει. Ο τρικύλινδρος τούρμπο TSI του 1.0 λίτρου αποδίδει 90 ίππους. Στοιχίζει από 18.490€, ενώ και η έκδοση βενζίνης των 110 ίππων TSI επίσης απαλλάσσεται από τα τέλη (117 γραμμάρια/χλμ) με κόστος 18.690€.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ SEAT ARONA 1.0 TGI
Citroen C3 Aircross
Ακόμη ένα μοντέλο που ανανεώθηκε πρόσφατα βρίσκεται στη λίστα. Το Citroen C3 Aircross με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.5 BlueHDi των 110 ίππων εκπέμπει 122 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ, οπότε δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας. Ο τιμοκατάλογος ξεκινάει από τις 19.900€.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ CITROEN C3 AIRCROSS (VIDEO)
Renault Captur
Η επιτυχημένη πρόταση της Renault στην κατηγορία των B-SUV απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας στην έκδοση LPG, που καίει υγραέριο. Ο τρικύλινδρος 1.000άρης τούρμπο κινητήρας εκπέμπει 117 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ και αποδίδει 100 ίππους. Ξεκινάει από τις 20.280€.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ RENAULT CAPTUR 1.0 LPG
Toyota Yaris Cross
Με όλα τα φόντα για να γίνει best seller ξεκινάει την πορεία του το Toyota Yaris Cross. Στην υβριδική έκδοση Hybrid, εκπέμπει 112 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας! Η απόδοση του υβριδικού συστήματος βρίσκεται στους 116 ίππους. Στοιχίζει από 20.320€.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ TOYOTA YARIS CROSS
Skoda Kamiq
Με το Kamiq, η Skoda έπιασε τον παλμό των B-SUV και το αγοραστικό κοινό, το εκτίμησε γρήγορα. Ένας από τους λόγους είναι η έκδοση G-Tec που καίει φυσικό αέριο, εγγυάται πολύ χαμηλό κόστος κίνησης και απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας! Ο τρικύλινδρος 1.000άρης τούρμπο κινητήρας αποδίδει 90 ίππους και εκπέμπει 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ. Το κόστος της βασικής έκδοσης είναι 20.650€.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ SKODA KAMIQ
Opel Crossland
Μετά την ανανέωσή του, το Crossland της Opel παραμένει μια από τις πολύ αξιόλογες προτάσεις της κατηγορίας. Στην έκδοση με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων, δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας. Εκπέμπει 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ, αποδίδει 110 ίππους και για να το αποκτήσετε θα πρέπει να εκταμιεύσετε 21.150€.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ OPEL CROSSLAND
Ford Puma
Με βάση το επιτυχημένο Fiesta, το Ford Puma ήταν «καταδικασμένο» να πετύχει. Με 121 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ δεν πληρώνει τέλη στην έκδοση 1.0 EcoBoost των 125 ίππων, ενώ το ίδιο συμβαίνει στην ντίζελ πρόταση με τον τετρακύλινδρο 1.5 EcoBlue των 120 ίππων (119 γρ/χλμ). Η «βενζίνη» κοστίζει 21.402€ και το «πετρέλαιο» 22.158€.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ FORD PUMA 1.0 ECOBOOST HYBRID 125
Peugeot 2008
Το Peugeot 2008 κρατά χαρούμενο τον ιδιοκτήτη του, καθώς -μεταξύ άλλων- δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας! Με τον τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα PureTech των 1.2 λίτρων, εκπέμπει 122 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ, με την απόδοση του κινητήρα να βρίσκεται στους 100 ίππους. Τέλη δεν πληρώνει ούτε το ντίζελ με τον τετρακύλινδρο των 1.5 λίτρων και τους 110 ίππους (116 γρ/χλμ). Η «βενζίνη» κοστίζει από 22.000€ και το «πετρέλαιο» από 23.800€.