Porsche 718 Cayman GT4 RS: Η επιτομή του «ειδικού» [Video]
Με ατμοσφαιρικό κινητήρα από την GT3, 500 ίππους και κόφτη στις 9.000 rpm
- -
- -
Από την στιγμή που πρωτοπαρουσιάστηκε η Cayman
το μακρινό 2005 ως το «κλειστό» αδερφάκι της εισαγωγικής Porsche που ακούει στο όνομα
Boxster, πολλοί ήταν αυτοί που αναρωτιόντουσαν πως θα ήταν ένα
τέτοιο μοντέλο αν το αναλάμβανε το GT division. Πριν από μερικά
χρόνια πήραμε την πρώτη γεύση ενός τέτοιου «μαγειρέματος» με την
παρουσίαση της πρώτης Cayman GT4 και φυσικά όπως
ήταν αναμενόμενο έγινε ανάρπαστη. Στην συνέχεια ακολούθησε η
718 Cayman GT4 ως η κορυφαία 718 ή τουλάχιστον
έτσι νομίζαμε. Πλέον έχουμε νέο «alpha male» στην γκάμα που ακούει
στο όνομα 718 Cayman GT4 RS.
Πρόκειται για την πιο σκληροπυρηνική Cayman που κατασκευάστηκε
ποτέ. Είναι το μοντέλο που είδαμε πριν λίγο καιρό να γυρνάει στην
πίστα του Nurburgring με χρόνο 7:04.511 ή
αλλιώς 23,6 ολόκληρα δευτερόλεπτα ταχύτερα από μία
«απλή» GT4. Όταν ακούς για πρώτη φορά την διαφορά αναρωτιέσαι πως
οι μηχανικοί της Porsche κατάφεραν να κάνουν την RS τόσο ταχύτερη,
αλλά καθώς ξεκινάμε να διαβάζουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά την
θέση της απορίας παίρνει ο θαυμασμός.
Κάτω από τα πάνελ κρύβεται ένα διαφορετικό «τέρας» σε σχέση με
τον 4λιτρο 6κύλινδρο boxer που βρίσκουμε στις GT4 και GTS. Μπορεί η
χωρητικότητα και η διάταξη να παραμένουν ίδιες, αλλά πλέον έχουμε
να κάνουμε με τον κινητήρα που δίνει ζωή στην GT3. Αυτό
μεταφράζεται σε 500 ίππους (510 στην GT3) και
449 Nm ροπής με τον κόφτη να αγγίζει τις
9.000 rpm! Σε αντίθεση με την GT4 η οποία είναι διαθέσιμη
και ως χειροκίνητη, η RS συνδυάζεται αποκλειστικά με
αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων τεχνολογίας
PDK, το οποίο για την περίσταση έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε
να έχει και κοντύτερες σχέσεις.
Οι 80 παραπάνω ίπποι σε συνδυασμό με το – κατά πολλούς –
κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο αλλά και το χαμηλότερο κατά 35 κιλά βάρος
(σε σχέση με μια GT4 με PDK) χαρίζουν στην GT4 RS επιτάχυνση από
στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 3,2 sec ενώ η
τελική ταχύτητα φτάνει τα 315 km/h. Στόχος των
μηχανικών όμως δεν ήταν τόσο οι αριθμοί στην ευθεία αλλά πως το νέο
μοντέλο μπορεί να περάσει από τις καμπές με την μέγιστη δυνατή
ταχύτητα. Γι’ αυτό φυσικά το setup της ανάρτησης είναι
διαφοροποιημένο, ενώ όλο το αυτοκίνητο είναι 30 mm
πιο χαμηλό από μία στάνταρ 718 Cayman.
Κοιτώντας την κορυφαία GT4 δεν είναι δύσκολο κανείς να την
ξεχωρίσει από την υπόλοιπη γκάμα. Η νέα μεγαλύτερη πίσω αεροτομή,
εμπνευσμένη από το αγωνιστικό 911 RSR και την νέα GT3 κλέβει την
παράσταση, ενώ όλο το αμάξωμα κοσμείται από νέα αεροδυναμικά
βοηθήματα και εισαγωγές. Αυτές οι αλλαγές μεταφράζονται σε
25% περισσότερη κάθετη δύναμη.
Αν φυσικά όλα αυτά δεν σας φαίνονται αρκετά, πάντα υπάρχει και η
δυνατότητα προσθήκης του πακέτου Weissach, το
οποίο περιλαμβάνει διάφορα μέρη του αμαξώματος από ανθρακόνημα,
εξατμίσεις από τιτάνιο, νέα επένδυση για το ταμπλό και
προαιρετικούς τροχούς από μαγνήσιο ντυμένους με τα κορυφαία
Michelin Pilot Sport Cup 2 R ελαστικά που είδαμε και στο αυτοκίνητο
που έγραψε τον χρόνο στην πίστα του Nurburgring.