Αυτό είναι το νέο Ford Ranger
Η νέα γενιά του best seller pick-up παρουσιάστηκε επίσημα, προβάλλοντας την επιβλητική εμφάνιση, τη συνδεσιμότητα και τις υψηλές δυνατότητες κίνησης σε όλα τα εδάφη
- -
- -
Περιγράφεται από τη Ford ως το πιο ικανό Ranger που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Ένα ελαφρύ επαγγελματικό που καλύπτει τις ανάγκες των επαγγελματιών, είναι ιδανικό για οικογενειακή χρήση αλλά και για διασκέδαση.
Για την ανάπτυξη και σχεδίασή του, η εταιρεία συνεργάστηκε με πελάτες από όλο τον κόσμο, καθώς στόχος ήταν να προσφέρει την κορυφαία εμπειρία ιδιοκτησίας στους οδηγούς. Οι παραγγελίες για το καινούριο Ranger θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη στα τέλη του 2022, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για τις αρχές του 2023. Όσο για την παραγωγή του, αρχικά θα πραγματοποιηθεί στα εργοστάσια της Ford σε Ταϋλάνδη και Ν. Αφρική.
Ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά
Οπτικά, η επόμενη γενιά Ranger είναι τολμηρή και γεμάτη
αυτοπεποίθηση, με ένα δυναμικό εξωτερικό που μοιράζεται το
παγκόσμιο σχεδιαστικό DNA των pick-up μοντέλων της
Ford. Η σχεδίαση περιλαμβάνει μία νέα μάσκα και χαρακτηριστικά
εμπρός φώτα σε σχήμα C, ενώ η διακριτική μεσαία γραμμή ενσωματώνει
οπτικά τους ακόμα πιο εντυπωσιακούς θόλους των τροχών που ενισχύουν
την αίσθηση στιβαρότητας του οχήματος. Για πρώτη φορά, φέρει
προβολείς LED matrix, με τα φωτιστικά σώματα πίσω
να ακολουθούν το μοτίβο των εμπρός.
Κάτω από το νέο αμάξωμα υπάρχει ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο με μεταξόνιο κατά 50 mm μακρύτερο και μετατρόχιο κατά 50 mm φαρδύτερο σε σύγκριση με του προκατόχου του. Επίσης, ο χώρος για τον κινητήρα είναι μεγαλύτερος, προετοιμάζοντας το έδαφος για την υποστήριξη μελλοντικών, διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης.
Εσωτερικό όμοιο με αυτό των επιβατικών
Ανοίγοντας τις πόρτες αντικρίζεις ένα πολυτελές και κομψό περιβάλλον που ικανοποιεί επαγγελματικής και οικογενειακής φύσης απαιτήσεις. Παρέχει έξυπνα και συνδεδεμένα χαρακτηριστικά με περισσότερες από ποτέ επιλογές άνεσης και αποθήκευσης.
Στο επίκεντρο βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής των
10,1 ή 12 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Αυτή ολοκληρώνει τον πλήρως
ψηφιακό πίνακα οργάνων και περιλαμβάνει το τελευταίο
σύστημα SYNC4 της Ford, που διατίθεται
έτοιμο για λειτουργία με έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών και
συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Επιπρόσθετα, υπάρχει ένα
ενσωματωμένο modem FordPass Connect, ώστε οι
πελάτες να μπορούν να παραμένουν διασυνδεδεμένοι.
Πολλά από τα παραδοσιακά χειριστήρια των προφίλ οδήγησης
(driving modes) έχουν μετακινηθεί από το ταμπλό στην
κεντρική κονσόλα. Πατώντας ένα μπουτόν, οι οδηγοί μπορούν να
μεταφέρονται στην ειδική οθόνη του Ranger για όλα τα
off-road προγράμματα και προφίλ οδήγησης, όπου
παρακολουθούν το σύστημα μετάδοσης, τη γωνία διεύθυνσης του
τιμονιού, τις διαμήκεις και εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος και
άλλα δεδομένα και επιλογές.
Η οθόνη είναι επίσης συνδεδεμένη με μία κάμερα 360-μοιρών που διευκολύνει το παρκάρισμα σε στενούς δρόμους πόλεων. Οι επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι εκτοξεύουν την πρακτικότητα. Πλέον υπάρχουν θήκες για την τοποθέτηση του τηλεφώνου ή την ασύρματη φόρτισή του, ειδικές τσέπες στις πόρτες και ντουλαπάκια τόσο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, όσο και στο πάνω τμήμα, αλλά και στα πίσω καθίσματα.
Κινητήρες
Στα μηχανικά σύνολα, εκτός από τους δοκιμασμένους Single-Turbo και Bi-Turbo 2.0L τετρακύλινδρους κινητήρες diesel, συναντάμε και τον εξελιγμένο 3.0L V6 turbodiesel. Αμφότεροι, εξασφαλίζουν περίσσια ισχύ και ροπή αλλά και οικονομία καυσίμου.
Οι αγοραστές θα έχουν την επιλογή μεταξύ δύο συστημάτων
κίνησης και στους τέσσερις τροχούς - ένα ηλεκτρονικό
σύστημα κατ' επιλογήν τετρακίνησης εν κινήσει ή ένα νέο, προηγμένο
σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με αυτόματο πρόγραμμα
λειτουργίας που δεν απαιτεί ενέργειες από τον οδηγό, σχεδιασμένα
για άριστες επιδόσεις σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών. Η παροχή
οδικής βοήθειας εκτός δρόμου διευκολύνεται από τους δύο
κρίκους ρυμούλκησης στον εμπρός προφυλακτήρα.
Οι τοποθετημένοι πιο μπροστά κατά 50mm εμπρός τροχοί για καλύτερη γωνία προσέγγισης, αλλά και πιο έξω για καλύτερη άρθρωση, βελτιώνουν τις επιδόσεις εκτός δρόμου. Επίσης, η έδραση των πίσω αμορτισέρ μεταφέρθηκε εξωτερικά των δοκών του πλαισίου, αναβαθμίζοντας την άνεση οδηγού και επιβατών τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, ανεξάρτητα αν μεταφέρουν βαρέα φορτία εν ώρα εργασίας ή απλά την οικογένειά τους για βραδινό φαγητό.
Χαρά και εργασία
Έξυπνη επιλογή είναι η ενσωμάτωση ενός πλαϊνού σκαλοπατιού πίσω από τον κάθε πίσω τροχό, κάνοντας την πρόσβαση στην καρότσα πιο άνετη και ασφαλή. Η αύξηση του πλάτους, βοηθά τους χρήστες να φορτώνουν μεγαλύτερα αντικείμενα και υλικά, όπως φύλλα από κόντρα πλακέ ή μια παλέτα κανονικού μεγέθους.
Το νέο, ανθεκτικό κάλυμμα καρότσας προστατεύει
τόσο τα ατσάλινα πάνελ από γρατζουνιές όσο και τα γόνατα του
ιδιοκτήτη από την επαφή μαζί τους. Πρόσθετοι κρίκοι πρόσδεσης σε
στιβαρές ατσάλινες σωληνωτές ράγες προσφέρουν πρακτικά
σημεία ασφάλισης φορτίων. Ανθεκτικά αλλά εύκαμπτα καπάκια
στα πλευρικά τοιχώματα της καρότσας και στην πίσω πόρτα
συγκαλύπτουν δομικά σημεία πρόσδεσης σκληρών οροφών και άλλων
aftermarket αξεσουάρ.
Το Ranger προσφέρει επίσης ένα νέο σύστημα διαχείρισης
φορτίων, ειδικά σχεδιασμένο με διαχωριστικά για
αντικείμενα διαφόρων μεγεθών – όπως ξυλεία και
εργαλειοθήκες. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να δημιουργούν
μικρότερους χώρους για την αποθήκευση αντικειμένων - που
αλλιώς θα έπρεπε να μεταφερθούν στην καμπίνα – μέσω ενός συστήματος
με ελατηριωτές βάσεις που κουμπώνουν στις πλαϊνές ράγες της
καρότσας. Η πίσω πόρτα μπορεί να παίξει και το ρόλο ενός
πάγκου εργασίας με ενσωματωμένο χάρακα και υποδοχές για
σφιγκτήρες μέτρησης, συγκράτησης και κοπής υλικών.
Ο φωτισμός των διαφόρων ζωνών – που ελέγχεται είτε μέσω της οθόνης SYNC από το εσωτερικό της καμπίνας ή της εφαρμογής FordPass – προσφέρει φωτισμό 360 μοιρών γύρω από το pick-up ώστε να γνωρίζουν οι πελάτες τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματός τους. Ο φωτισμός της καρότσας παρέχεται κάτω από τις πλαϊνές ράγες ώστε να επαρκεί είτε για την ολοκλήρωση εργασιών υπό χαμηλό φωτισμό είτε για την εύρεση αντικειμένων στην καρότσα τη νύχτα.