Υβριδικά B-SUV: Suzuki Vitara 1.5 ή Toyota Yaris Cross;

Τα δύο μοντέλα έχουν πολύ διαφορετική υβριδική τεχνολογία αλλά βρίσκονται κοντά σε χαρακτηριστικά. Ποιο θα ήταν η επιλογή σου;

  • -
  • -

Η συχνή συνεργασία μεταξύ Suzuki και Toyota ίσως οδηγήσει κάποιους στο λανθασμένο συμπέρασμα ότι το υβριδικό Vitara μοιράζεται την ίδια υβριδική τεχνολογία με το Yaris Cross. Τα νούμερα είναι ίδια αφού αμφότερα χρησιμοποιούν ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες 1,5 λίτρου, ενώ η συνδυαστική απόδοση των συστημάτων (μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα) φτάνει στα 116 άλογα και στις δύο περιπτώσεις.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris Hybrid

Στην πραγματικότητα όμως, μόνο οι αριθμοί ενώνουν τα ιαπωνικά SUV. H Toyota από τη μεριά της επέλεξε το κλασικό υβριδικό σύστημα που εξελίσσει εδώ και δύο δεκαετίες, με CVT κιβώτιο (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης). Στην περίπτωση των τετρακίνητων Yaris Cross δε, έχουμε έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα να κινεί ανεξάρτητα τους τροχούς και όχι μηχανική σύνδεση με το κιβώτιο. Κοινώς, δεν υπάρχει κεντρικός να στέλνει ισχύ από το μοτέρ βενζίνης, πίσω.

Η Suzuki από τη δική της πλευρά επέλεξε ένα αρκετά διαφορετικό σύστημα. Το κιβώτιο που χρησιμοποιεί είναι 6τάχυτο αυτοματοποιημένο μηχανικό (robotized) με το όνομα AGS που έχει κάνει την εμφάνισή του και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. Πρόκειται για ένα χειροκίνητο (στη δομή του) σασμάν, με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη. Τα πετάλια που χρησιμοποιεί ο οδηγός είναι δύο, όπως στα τυπικά αυτόματα, αφού ο συμπλέκτης εμπλέκεται και απεμπλέκεται από ηλεκτρονική μονάδα όποτε χρειάζεται (δηλαδή στις αλλαγές σχέσεων).

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara Strong Hybrid

Μάλιστα η Suzuki εκμεταλλεύτηκε την ύπαρξη δύο μοτέρ (βενζίνης και ηλεκτρικού) για να καλύψει το παραδοσιακό μειονέκτημα των κιβωτίων αυτού του είδους: τις αργές αλλαγές σχέσεων με την έντονη, απότομη διακοπή ισχύος κατά τη διαδικασία. Ο ηλεκτροκινητήρας με την άμεση ροπή περνά ενέργεια στους κινητήριους τροχούς όσο το σασμάν αλλάζει ταχύτητα και έτσι ο οδηγός δεν καταλαβαίνει το κενό παροχής ισχύος μεταξύ της εναλλαγής.


Στα τετρακίνητα υβριδικά Vitara, υπάρχει το σύστημα AllGrip που γνωρίζουμε και από τις σημερινές εκδόσεις του B-SUV. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στην έξοδο του σασμάν (και όχι στον πίσω άξονα όπως στο Yaris Cross), οπότε ο πίσω άξονας συνδέεται μηχανικά με τους δύο κινητήρες, με κεντρικό άξονα μετάδοσης και πίσω διαφορικό, όπως ακριβώς και στα Vitara με mild hybrid τεχνολογία.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο Suzuki Vitara Strong Hybrid Allgrip

Η βασική έκδοση του Suzuki Vitara Hybrid κοστίζει 25.580  και η βασική τετρακίνητη, από 28.380  (δείτε εδώ όλες τις τιμές). Το Toyota Yaris Cross ξεκινάει λίγο χαμηλότερα, από τις 23.230 €, με το τετρακίνητο να στοιχίζει 28.970 € (δείτε εδώ όλες τις τιμές). Αφού ξεκαθαρίσαμε με τις διαφορές στα συστήματα των δύο B-SUV, αλλά και τις τιμές τους, επανερχόμαστε με το αρχικό μας ερώτημα: ποιο θα αγοράζατε; Ψηφίστε αυτό που θα προτιμούσατε στο poll που ακολουθεί.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...