Νέο ηλεκτρικό Lexus RZ 450e με αυτονομία 450 km!
Η Lexus αποκαλύπτει το νέο RZ 450e, το ηλεκτρικό μοντέλο με το οποίο θα στοχεύσει στον κορυφαίο premium ανταγωνισμό.
- -
- -
Αν και η Lexus έχει ήδη παρουσιάσει ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ποτέ
της δεν είχε βγάλει στην αγορά αυτοκίνητο που διατίθεται
αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Αυτό
πλέον αλλάζει, χάρη στο νέο RZ 450e. Εμφανισιακά,
θυμίζει αρκετά το Toyota
bZ4X, αλλά και το Subaru
Solterra. Δεν είναι τυχαίο αυτό όμως, αφού
ουσιαστικά πρόκειται για την πολυτελέστερη και ποιοτικότερη εκδοχή
τους. Η Lexus χρησιμοποίησε τη βάση, από εκεί και πέρα όμως
ακολούθησε το δικό της δρόμο.
Στο εμπρός τμήμα αμέσως ξεχωρίζει το τεράστιο σήμα στο κέντρο, αλλά και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα. Οι λεπίδες κάτω από αυτά, αλλά και τα απότομα «κοψίματα» του προφυλακτήρα, ξεκαθαρίζουν την πρόθεση των σχεδιαστών, που δεν ήταν άλλη από τη δημιουργία μιας μοναδικής αισθητικής ταυτότητας. Τον ίδιο δρόμο ακολουθεί και το πίσω μέρος. Η λωρίδα που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, είναι το στοιχείο που κεντρίζει το βλέμμα του παρατηρητή.
Ένα από τα πιο βασικά όπλα των μοντέλων της Lexus είναι
το εσωτερικό τους. Η ιαπωνική μάρκα ακόμη δεν έχει
δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες από την καμπίνα, οπότε θα πρέπει
να περιμένουμε για να δούμε τι δημιούργησε πίσω από τις κλειστές
πόρτες. Σε κάθε περίπτωση, περιμένουμε ένα high tech
περιβάλλον, με ποιοτικά υλικά και την παραδοσιακή, στιβαρή
συναρμολόγηση που διακρίνει την εταιρεία.
Στο κομμάτι των κινητήρων, το Lexus RZ 450e θα χρησιμοποιεί ένα από τα δύο (ή και τα δύο) κινητήρια συστήματα του Toyota bZ4X. Στην πρώτη περίπτωση, υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας που κινεί τον εμπρός άξονα και αποδίδει 204 ίππους με 265 Nm ροπή. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι πολύ καλές, κρίνοντας από τα 8,4 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τα 0-100 km/h. Όποιος θέλει καλύτερη πρόσφυση, μπορεί να στραφεί στην τετρακίνητη εκδοχή με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα.
Η συνολική απόδοση του συστήματος αγγίζει τους 217 ίππους με 335 Nm ροπή και τα 0-100 km/h έρχονται σε 7,7 δευτερόλεπτα. Και στις δύο περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h, ενώ χρησιμοποιείται η ίδια μπαταρία με χωρητικότητα 71,4 kWh. Σύμφωνα με τη μάρκα, η αυτονομία του μοντέλου ανέρχεται στα 450 χιλιόμετρα ανά φόρτιση. Ακόμη, ωστόσο, η Lexus δεν έχει πει με ποιο από τα δύο κινητήρια συστήματα θα διατίθεται το RZ 450e ή αν θα υπάρχουν αμφότερα στην γκάμα.