Ανανεωμένο Mazda MX-5 2022, με νέες τεχνολογίες και εξοπλισμό

Δες τι είναι το Kinematic Posture Control που κάνει την ήδη εξαιρετική οδική συμπεριφορά του μικρού roadster ακόμη καλύτερη

  • -
  • -

Η Mazda ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το MX-5 του 2022 με βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και νέες χρωματικές επιλογές, που έρχονται να προστεθούν στη βραβευμένη σχεδίαση του εμβληματικού διθέσιου. Αποτελεί την πιο πρόσφατη πρόταση της αυτοκινητοβιομηχανίας να τελειοποιήσει ένα πακέτο που προσελκύει τους λάτρεις της ιαπωνικής μάρκας για περισσότερες από τρεις δεκαετίες. Η άμεση απόκριση του, οι εξαιρετικά ευκρινείς αλλαγές ταχυτήτων, σε συνδυασμό με την τέλεια ισορροπημένη διάταξη του εμπρός κινητήρα με την κίνηση στους πίσω τροχούς και το οδηγοκεντρικό εσωτερικό, κάνουν τον χειριστή… ένα με το αυτοκίνητο.

Για τη βελτίωση αυτής της Jinba Ittai σύνδεσης, η Mazda έχει αναπτύξει αποκλειστικά για το MX-5 μια νέα τεχνολογία, το Kinematic Posture Control (KPC). Το σύστημα αυτό είναι σε θέση να αναγνωρίζει διαφορά στις ταχύτητες μεταξύ των πίσω τροχών κατά τις στροφές, πατώντας ελαφρά τα φρένα στον εσωτερικό τροχό. Αυτό αποτρέπει την ανύψωση, βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων του MX-5 και καταστέλλοντας την κύλιση του αμαξώματος. Εν ολίγοις, το KPC σταθεροποιεί το αυτοκίνητο, ειδικά σε δύσκολες στροφές με υψηλές πλευρικές δυνάμεις και σε ανώμαλους δρόμους, κάνοντας την ήδη εξαιρετική οδική συμπεριφορά του μικρού roadster ακόμη καλύτερη, βελτιώνοντας παράλληλα και την άνεση που προσφέρει στην οδήγηση. Το KPC, το οποίο δεν προσθέτει καθόλου βάρος στο αυτοκίνητο, θα παρέχεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των MX-5 του 2022, είτε με μαλακή οροφή είτε με retractable fastback (RF).

mx5 2

Η τρέχουσα τέταρτη γενιά επωφελείται επίσης από τις κατασκευαστικές τροποποιήσεις του πλαισίου και του αμαξώματος, καθώς και από τις βελτιώσεις του κινητήρα για αύξηση της ισχύος και της αποδοτικότητας του καυσίμου. Ως αποτέλεσμα, η Mazda ήταν σε θέση να συμμορφωθεί με τις αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 6d (που τέθηκαν σε ισχύ το 2021) χωρίς να χρειάζεται φίλτρο μικροσωματιδίων για κανέναν από τους βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G υψηλής συμπίεσης και υψηλών στροφών που προσφέρονται με το MX-5.

Ο 2λιτρος Skyactiv-G ανταποκρίνεται με πολύ μεγαλύτερη αμεσότητα σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών, αντιδρά πολύ πιο γρήγορα στις εντολές του γκαζιού και ακούγεται πολύ πιο ζωντανός, διατηρώντας ταυτόχρονα και την κατανάλωση σε χαμηλό επίπεδο. Ο κόφτης βρίσκεται στις 7.500 rpm με απόδοση 184 PS και 205 Nm ροπής. Με τον κινητήρα Skyactiv-G 2.0, το MX-5 soft-top επιταχύνει έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 6,5 sec και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 219 km/h.

mx5 3

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον Skyactiv-G 1.5, που αποδίδει 132 PS και μέγιστη ροπή 152 Nm. Και οι δύο εκδόσεις με τον κινητήρα Skyactiv-G 1.5 εμφανίζουν κατανάλωση 6,1 lt/100 km και εκπομπές CO2 138 g/km. Εφοδιάζονται επίσης και με το σύστημα i-Eloop, για ανάκτηση ενεργείας κατά το φρενάρισμα και το i-stop, το σύστημα start-stop της Mazda. Οι κινητήρες συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων Skyactiv-MT που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το MX-5, και την κλασική διάταξη κινητήρα μπροστά και στη μέση, και κίνηση πίσω.

mx5 4

Σχετικά με τον σχεδιασμό, οι δύο εκδόσεις αμαξώματος διαθέτουν το εξωτερικό χρώμα Platinum Quartz Metallic και το εσωτερικό από Terracotta. Το πρώτο συνδυάζει ένα λευκό με ημιδιαφάνεια που μοιάζει με χαλαζία, ενώ το δεύτερο εντυπωσιάζει με την πλούσια σε χρώματα καμπίνα μαζί με το απαλό δέρμα Nappa.

Αυτές οι δύο επιλογές σχεδίασης ενισχύουν το “ελεύθερο πνεύμα” που κάθε οδηγός του εμβληματικού διθέσιου απολαμβάνει. Η Mazda έχει προσθέσει επίσης και μια επιλογή μαλακής οροφής Dark Blue, καθώς και μια σειρά από νέες δυνατότητες συνδυασμού χρωμάτων.

Το Mazda MX-5 του 2022 πρόκειται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη από τον Ιανουάριο.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...