Mercedes Vision EQXX, ένα ηλεκτρικό με αυτονομία 1.000 km! (video)

Το εντυπωσιακό δημιούργημα της Mercedes έρχεται για να λύσει τον βασικό προβληματισμό όλων μας: την αυτονομία με μια μόλις φόρτιση.

  • -
  • -

Με τη Mercedes Vision EQXX, ο κόσμος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανασυγκροτείται. Οι καινοτομίες που ενσωματώνει, αλλά και η εξέλιξη από κορυφαία ομάδα, κατάφεραν να παλέψουν όσο δεν πάει το κομμάτι της αυτονομίας, για αυτό και τα χαρακτηριστικά της είναι τόσο εντυπωσιακά! Διαθέτει επαναστατική εμφάνιση με ιδιαίτερες, αλλά κομψές γραμμές, οι οποίες είναι το βασικό συστατικό στη συνταγή επιτυχίας που έφτιαξε η Mercedes-Benz.

Πιο συγκεκριμένα, το αμάξωμα με τις καμπύλες που βλέπετε, κατάφερε να σημειώσει νέο αεροδυναμικό ρεκόρ με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd: 0,18. Το νούμερο είναι εντυπωσιακό, όσο εντυπωσιακή είναι και η ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα. Σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει κατανάλωση κάτω των 10 kWh/100 km, αγγίζοντας 1.000 km αυτονομίας με μπαταρίες που έχουν ωφέλιμη χωρητικότητα μικρότερη των 100 kWh!

Το αγοραστικό κοινό που παραμένει… σκεπτικό απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, θέλει μεγάλη αυτονομία λόγω του χρόνου φόρτισης. Τα θερμικά μοντέλα μπορούν να μην ξεπερνάνε τα 500-600 χιλιόμετρα με ένα ντεπόζιτο, αλλά ξαναγεμίζουν σε 3 λεπτά. Η Mercedes υπολόγισε αυτόν τον παράγοντα και για αυτό δεν εφοδίασε την EQXX με τεράστια μπαταρία, που θα ήθελε αρκετά περισσότερη ώρα για να φορτίσει με το υπάρχον δίκτυο φορτιστών.

Οπότε, αποφάσισαν να επενδύσουν στη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας! Η μπαταρία εξελίχθηκε σε συνεργασία με την κινεζική CATL. Δουλεύει στα 900 V, η ενεργειακή της πυκνότητα αγγίζει τις 400 Wh/lt και ζυγίζει 496 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι είναι μικρότερη σε χωρητικότητα, αλλά και βάρος, από την αντίστοιχη της EQS. Ωστόσο, η Mercedes έκανε πολλά περισσότερα από την εξέλιξη της αεροδυναμικής για να διατηρήσει χαμηλά την κατανάλωση ενέργειας.

Ένα από τα καινοτόμα συστήματα της EQXX είναι η αξιοποίηση της θερμότητας από την μετάδοση του αυτοκινήτου για τη θέρμανση της καμπίνας. Με τη λειτουργία του κλιματισμού, τα ηλεκτρικά μοντέλα χάνουν σε αυτονομία, οπότε αυτός ο τρόπος βοηθά να υποστηρίζεται το σύστημα και να μην ζητάει όλη την ενέργεια από τις μπαταρίες. Επίσης, το βάρος κατάφερε να διατηρηθεί χαμηλά για ηλεκτρικό μοντέλο, κάτω από τα 1.800 κιλά, κάτι που κάνει πιο εύκολο το έργο του ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων που βρίσκεται στους πίσω τροχούς.

Ο τελευταίος περνά την ισχύ του μέσα από ένα κιβώτιο μονής σχέσης και βρίσκεται μέσα σε ένα υποπλαίσιο από ανθρακονήματα, για να περιοριστεί το βάρος ακόμη περισσότερο. Η εξέλιξη του συστήματος κίνησης αλλά και πολλών ακόμη μερών της EQXX πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Mercedes-AMG High Performance Powertrains στην Αγγλία, την ομάδα που φτιάχνει τους κινητήρες για τα μονοθέσια της Formula 1 και κερδίζει το πρωτάθλημα κατασκευαστών εδώ και οκτώ συνεχόμενα χρόνια.

Κάπως έτσι κατάφεραν το 95% της ενέργειας που φεύγει από τις μπαταρίες, να καταλήγει στους τροχούς, εκμηδενίζοντας ουσιαστικά τις απώλειες. Ανάμεσα στα εξελιγμένα χαρακτηριστικά διαχείρισης ενέργειας, υπάρχουν και ηλιακά πάνελ στην οροφή, τα οποία συλλέγουν ενέργεια για να τροφοδοτήσουν μερικά από τα συστήματα του αυτοκινήτου και να απαλλάξουν την μπαταρία υψηλής τάσης από το συγκεκριμένο «φορτίο». Σε ιδανικές συνθήκες, το πάνελ μπορεί να δώσει ακόμη και 25 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Στο εσωτερικό από την άλλη, η εικόνα… κόβει την ανάσα. Η οθόνη έχει διαγώνιο 47,5 ιντσών, ανάλυσης 8K και όλα είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα, βιώσιμα υλικά. Οι χώροι είναι ικανοί να φιλοξενήσουν τέσσερα άτομα με μεγάλη άνεση, όπως λέει η εταιρεία και τα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί με απόλυτα ανατομικά κριτήρια για ξεκούραστα ταξίδια. Άλλωστε με αυτονομία που αγγίζει τα 1.000 km, τίποτα δεν περιορίζει την EQXX! Για την ώρα πάντως, η Mercedes δεν ανακοίνωσε πότε θα παρουσιάσει το μοντέλο παραγωγής. Μέχρι τότε, θα αρκεστούμε στην Mercedes EQS.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...