Δοκιμή μικρών crossover: Opel Mokka 1.5 Diesel ή Toyota Yaris Cross Hybrid;
Δύο απολύτως επίκαιρα compact μοντέλα πολλές διαφορές, αλλά και ομοιότητες που τα οδηγούν σε απευθείας αντιπαράθεση.
- -
- -
Ποτέ ξανά δεν υπήρχε τόσος ανταγωνισμός στην κατηγορία των μικρών SUV. Τα μοντέλα που την απαρτίζουν έχουν να επιδείξουν τα δικά τους όπλα για να επιτύχουν, ενώ τα δύο που διαλέξαμε σήμερα, έχουν πολλούς λόγους για να πείσουν τον υποψήφιο αγοραστή. Πρόκειται για το Opel Mokka και το Toyota Yaris Cross. Το πρώτο, διανύει τη δεύτερη γενιά του, με διαφορετικά χαρακτηριστικά πλέον, ενώ το δεύτερο παρουσιάστηκε πριν λίγους μόλις μήνες, αλλά η ζήτηση από το κοινό είναι πρωτοφανής.
Οι εκδόσεις που δοκιμάσαμε θεωρούμε ότι εμφανίζουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Από τη δική του πλευρά, το Opel Mokka χρησιμοποιεί ένα τετρακύλινδρο τούρμπο πετρελαιοκίνητο σύνολο στα 1.5 λίτρα με 110 ίππους και 250 Nm ροπή. Η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα, μέσα από ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το Toyota Yaris Cross Hybrid χρησιμοποιεί την υβριδική τεχνολογία της Toyota, με έναν επίσης τρικύλινδρο, αλλά ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα.
Το αποτέλεσμα του συνδυασμού τους αγγίζει τους 116 ίππους, η ροπή των 120 Nm όμως βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα από την αντίστοιχη του Opel. Ένα πλεονέκτημα στην περίπτωση του ιαπωνικού μοντέλου όμως, βρίσκεται στο κιβώτιο. Η έκδοση Hybrid συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο σασμάν e-CVT, οπότε η άνεση μετακίνησης στην πόλη αυξάνεται σημαντικά. Μάλιστα, σημειώστε ότι η Toyota δίνει και τη δυνατότητα επιλογής τετρακίνητων εκδόσεων, με το ανάλογο κόστος φυσικά.
Και αφού αναφέραμε το χρηματικό κομμάτι, ένα ακόμη υπέρ στέκεται στο πλάι του Toyota. Το πετρελαιοκίνητο Opel Mokka ξεκινάει από τις 26.600€, ενώ το Yaris Cross Hybrid, από τις 20.300€ με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο. Παρακάτω, με ένα κλικ στο όνομα κάθε μοντέλου ή στη φωτογραφία του, μπορείτε να διαβάσετε την άποψή μας από τις αναλυτικές τους δοκιμές και στη συνέχεια, πείτε μας ποιο θα προτιμούσατε από τα δύο, στο poll που ακολουθεί στο τέλος του άρθρου.