Ford Bronco Raptor: Ένα θηρίο 405 ίππων
To Ranger Raptor απέκτησε αδερφάκι και είναι το ίδιο «γυμνασμένο» και εντυπωσιακό
- -
- -
Όταν παρουσιάστηκε το «απλό» Ford Bronco, όλοι αμέσως το ερωτεύτηκαν – όχι αδίκως – ενώ πολλοί αναρωτήθηκαν (μαζί και εμείς) αν πρέπει η Jeep να ανησυχεί. Η απάντηση ακόμη και αν ήταν αμφίβολη πριν, πλέον είναι σίγουρα καταφατική και αυτό χάρη στην μαγική λέξη «Raptor». Η Ford μόλις παρουσίασε την πιο σκληροπυρηνική εκδοχή του SUV της και η αλήθεια είναι ότι η λέξη “επιβλητικό”, είναι λίγη.
Πρόκειται για το ισχυρότερο Bronco που έχουμε δει ποτέ, με έναν 3λιτρο EcoBoost V6 να υπολογίζεται πως αποδίδει 405 ίππους ή 75 περισσότερους από την έως τώρα κορυφαία έκδοση με τον V6 των 2,7 λίτρων. Η ισχύς περνά στον δρόμο μέσα από το γνωστό αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford που γνωρίσαμε και στο Ranger Raptor. Το σύστημα τετρακίνησης φέρει 7 διαφορετικές ρυθμίσεις, έτσι ώστε να μπορεί προσαρμοστεί όσο το δυνατόν καλύτερα στο τερέν που θέλει να διασχίσει. Εντύπωση κάνει το νέο Baja mode, το οποίο ενεργοποιεί ένα σύστημα anti-lag για το turbo, ιδανικό για την μέγιστη αξιοποίηση της απόδοσης αλλά και την διατάραξη της ησυχίας των γειτόνων. Αν τώρα επιθυμείτε να περνάτε απαρατήρητοι, οι τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις για την εξάτμιση, ίσως βοηθήσουν.
Πάμε τώρα στο στήσιμο αυτού του ετοιμοπόλεμου κτήνους. Το ύψος βρίσκεται οριακά κάτω από τα 2 μέτρα (1,98m), ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 25 ολόκληρα εκατοστά σε σχέση με ένα απλό Bronco, αγγίζοντας τα 2,17 μέτρα. Λόγος για αυτή την διαφορά είναι τα μεγαλύτερα κατά 22 εκατοστά μετατρόχια και στους δύο άξονες, αλλά και η σχετική αύξηση του όγκου στα φτερά πάνω από τους τροχούς. Οι μεγαλύτεροι θόλοι φιλοξενούν και μεγαλύτερα ελαστικά παντός εδάφους 37" της BF Goodrich, ενώ όλο το πλαίσιο και η ανάρτηση της Fox είναι ενισχυμένα για να αντέχουν την μεγαλύτερη ισχύ αλλά και τις αυξημένες καταπονήσεις, όπως το ίδιο ισχύει και για τον πίσω άξονα και τα μπροστινά ημιαξόνια της Dana.
Επίσης, μία εγκάρσια ράβδος στην οροφή και το στήριγμα της τρίτης κολώνας, συμβάλλουν στην αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας πάνω από 50%. Το συνολικό βάρος του Bronco Raptor αγγίζει τους 2,6 τόνους, που σημαίνει πως η ακινητοποίηση μίας τέτοιας μάζας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Γι’ αυτό το λόγο το αμερικανικό μοντέλο δανείζεται και μερικά στοιχεία από το ακόμη πιο μεγάλο F-150 Raptor, ένα από τα οποία είναι και τα μεγαλύτερα φρένα.
Το εσωτερικό αποτελεί τον τέλειο συνδυασμό λειτουργικότητας, μοντέρνων τεχνολογιών και ποιότητας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12 ιντσών συνδυάζεται άψογα με την μεγάλη οθόνη αφής που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, ενώ το παχύτερο δερμάτινο τιμόνι σε σχέση με αυτό του απλού Bronco, διαθέτει φυσικά χειριστήρια για την ρύθμιση της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης και της εξάτμισης, καθώς και ένα κουμπί “R” για προσαρμοσμένες προτιμήσεις οδήγησης. Τα paddles για το αυτόματο 10άρι κιβώτιο ταχυτήτων, είναι από μαγνήσιο και ανήκουν και αυτά στο βασικό πακέτο εξοπλισμού της έκδοσης.
Αναμένεται πως θα φτάσει στις αντιπροσωπείες το καλοκαίρι, με την τιμή εκκίνησης να υπολογίζεται περίπου στις 60.000 ευρώ
Πατήστε στο video που ακολουθεί για να δείτε το ολοκαίνουργιο Ford Bronco Raptor εν δράσει