Νέα Mercedes-AMG EQE, με 687 ίππους και 518 km αυτονομία

Η γερμανική εταιρεία περνώντας στην ηλεκτρική εποχή δεν ξεχνά τα μοντέλα επιδόσεων

  • -
  • -

Θυμάστε κάποτε που τα περισσότερα μοντέλα με το σηματάκι AMG στο πίσω μέρος, έκρυβαν θηριώδεις, εκκωφαντικούς V8 και V12 κάτω από το καπό; Ε, πάνε αυτές οι εποχές! Πλέον πιο συχνά θα βλέπουμε μονάδες που δεν «βγάζουν άχνα» αλλά ταυτόχρονα έχουν αποδόσεις που σε κάνουν να γουρλώσεις τα μάτια. Ένα ακριβώς τέτοιο μοντέλο είναι και η νέα Mercedes-AMG EQE, η οποία έρχεται σε δύο επίπεδα εκδόσεων (τρία αν υπολογίσουμε και το AMG Dynamic Plus Package. Περισσότερα σε λίγο) και με επιδόσεις που θα έκαναν ακόμη και σύγχρονα supercars… να «ιδρώσουν».

front

Έχοντας πάρει ήδη μία πρώτη γεύση από την νοοτροπία του AMG Division για την προσέγγιση στην ηλεκτρική εποχή από την μεγαλύτερη AMG EQS των 761 ίππων, τώρα είναι η σειρά του αμέσως μικρότερου μοντέλου της γκάμας EQ να περάσει από ένα makeover επιδόσεων. Η νέα AMG EQE θα έρχεται σε δύο εκδόσεις, 43 4MATIC και 53 4MATIC+.

Στην πρώτη περίπτωση έχουμε έναν συνδυασμό από ηλεκτρικά μοτέρ – ένα στον κάθε άξονα – συνολικής απόδοσης 476 ίππων και 858 Nm ροπής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το πολυτελές ηλεκτρικό μοντέλο να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 4,2 sec, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 210 km/h. Η ενέργεια για την τροφοδοσία των δύο ηλεκτροκινητήρων έρχεται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 90,6 kWh, που χαρίζει αυτονομία 462-533 km σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Για την φόρτιση της φροντίζει ένα καλώδιο των 11 kW, το οποίο μπορεί να αναβαθμιστεί προαιρετικά σε καλώδιο 22 kW. Σε περίπτωση χρήσης ταχυφορτιστή, το όχημα υποστηρίζει ισχύ έως 170 kW, η οποία χαρίζει 180 km αυτονομίας με μόλις 15 λεπτά φόρτισης.

charging

Περνώντας τώρα στις πιο «σοβαρές» προτάσεις, έχουμε την την EQE 53 4MATIC+, της οποίας τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν 626 συνδυαστικούς ίππους και 950 Nm ροπής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο χρόνος για το σπριντ έως τα πρώτα 100 km/h να πέφτει στα 3,5 sec και η τελική ταχύτητα να ανεβαίνει ελαφρώς στα 220 km/h. Τα πολλά άλογα όμως θέλουν και τροφή, με αποτέλεσμα η αυτονομία σε κύκλο WLTP να πέφτει ελαφρώς στα 444-518 km.

Αν πάλι, ούτε αυτό σας φτάνει, υπάρχει πάντα και η δυνατότητα προσθήκης του AMG Dynamic Plus Package, το οποίο ανεβάζει την ιπποδύναμη στους 687 ίππους και 1.000 Nm ροπής! Κάπως έτσι τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται ακόμη πιο γρήγορα, σε 3,3 sec, ενώ ο ηλεκτρονικός κόφτης φτάνει πλέον τα 240 km/h.

side

Ασχέτως επιπέδου ισχύος, η AMG EQE φέρει ειδικά εξελιγμένους ηλεκτροκινητήρες από το τμήμα επιδόσεων, με υψηλή θερμική αντοχή, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να χαίρετε τις ακαριαίες επιταχύνσεις ξανά και ξανά, χωρίς το άγχος φθοράς ή απώλειας απόδοσης. Στα προγράμματα Sport και Sport+ κύρια μέριμνα του αυτοκινήτου είναι οι επιδόσεις, ενώ στην επιλογή Comfort η απόδοση περιορίζεται κατά 15-20% έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει την οικονομία. Στην επιλογή Slippery η απόδοση μειώνετε κατά 50%, με το 100% αυτής να είναι διαθέσιμο μόνο στα προγράμματα Sport+ και Race Start.

Όσον αφορά το στήσιμο του οχήματος, η Mercedes-AMG έχει χρησιμοποιήσει πολλούς «άσσους» για να καλύψει τις ανάγκες ενός οχήματος που ξεπερνά τους 2 τόνους σε βάρος. Αρχικά το αμάξωμα στηρίζεται πάνω σε αερανάρτηση AMG Ride Control+ και πατά πάνω σε ειδικά λάστιχα επιδόσεων, εξελιγμένα από την Michelin, ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα. Για την επιβράδυνση της EQE φροντίζουν οι 6-πίστονες δαγκάνες με τους δίσκους των 415 mm που βρίσκουμε εμπρός και οι μονοπίστονες με δίσκους 378 mm πίσω. Παράλληλα, χάρη στο σύστημα τετραδιεύθυνσης, το όχημα γίνεται ασύγκριτα ευέλικτο σε χαμηλές ταχύτητες και πιο σταθερό στις υψηλές.

interior

Σχεδιαστικά φέρει όλα τα εξτρά που θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο AMG. Διατηρώντας την πολυτελή εικόνα, το αμάξωμα έχει εμπλουτιστεί από σπορ πινελιές, ενώ στο εσωτερικό η γερμανική εταιρία παραδίδει μαθήματα στον συνδυασμό των λέξεων: άνεση, τεχνολογία και σπορ χαρακτήρας. Διαθέσιμη στον προαιρετικό εξοπλισμό φυσικά είναι και η τεραστίων διαστάσεων MBUX Hyperscreen, η οποία περιλαμβάνει τρεις ενσωματωμένες, διαφορετικές οθόνες.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...