Top 10: Τα SUV που περιμένουμε μέσα στο 2022
Τα SUV αρέσουν, βολεύουν και κυρίως… πουλάνε. Αυτά είναι μερικά από τα πιο σημαντικά που θα δούμε μέσα στο υπόλοιπο του έτους.
- -
- -
Δεν είναι μυστικό ότι ο κόσμος της αυτοκίνησης τη δεδομένη χρονική στιγμή, κοιτάζει προς δύο μεγάλους στόχους: την ηλεκτροκίνηση και τα SUV. Τα σημαντικά αυτά κεφάλαια μας απασχολούν περισσότερο από όλα τα άλλα, ενώ πολλές φορές συνδυάζονται, για να δημιουργηθούν -τι άλλο;- ηλεκτρικά SUV.
Μέσα στο 2022 περιμένουμε πολλά και ενδιαφέροντα νέα μοντέλα από τις… υπερυψωμένες κατηγορίες. Κάποια είναι διαθέσιμα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, άλλα είναι υβριδικά, μερικά είναι ηλεκτρικά… ενώ δεν λείπουν και εκείνα που πωλούνται με πολλούς συνδυασμούς κινητήριων συνόλων στην γκάμα τους.
Ξεχωρίσαμε 10 από τα SUV που θα έρθουν στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2022 και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω. Αναφέρονται με αλφαβητική σειρά, ενώ να πούμε ότι διαλέξαμε μόνο τα αυτοκίνητα που έχουν παρουσιαστεί κανονικά και έχουμε διαθέσιμες φωτογραφίες, όχι εκείνα που ακόμη βρίσκονται σε φάση εξέλιξης και δοκιμών. Αυτό σημαίνει ότι θα έρθουν μερικά ακόμη ενδιαφέροντα SUV μέσα στο έτος, όμως ακόμη οι κατασκευαστές κρατούν τα χαρτιά τους κλειστά.
Alfa Romeo Tonale
H νέα πρόταση της Alfa Romeo στα compact SUV ακούει στο όνομα Tonale και αναμένεται εντυπωσιακή, όσο και η εμφάνισή της. Η γκάμα της θα αποτελείται από κινητήρια σύνολα βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και Plug-In υβριδικά, ενώ η απόδοση θα φτάνει μέχρι και τους 275 ίππους, τουλάχιστον για την ώρα. Στο «μενού» υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ οι μηχανικοί της φίρμας φρόντισαν να προσέξουν τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, πριν μπουν επάνω της τα σήματα της Alfa Romeo. Δείτε περισσότερα εδώ.
Citroen C5 Aircross
Ένα επιτυχημένο SUV όπως το Citroen C5 Aircross δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια μικρής έκτασης ανανέωση για να συνεχίσει την πολύ καλή εμπορική του πορεία. Ακριβώς αυτό έκανε και η Citroen, που τόνωσε το SUV της στα σημεία που έκρινε απαραίτητο. Εξωτερικά ξεχωρίζει από τα νέα φωτιστικά σώματα και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και το εσωτερικό έχει δεχτεί μια γερή, high tech «ένεση». Θα συνεχίσει με τους ίδιους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και με την Plug-In Hybrid επιλογή που γνωρίζουμε, με τους 225 ίππους. Δείτε περισσότερα εδώ.
Jeep Grand Cherokee
Το εμβληματικό πολυτελές SUV της Jeep «έπαιζε μπάλα» πολύ πριν γίνουν της μόδας τα υπερυψωμένα μοντέλα. Με πολλά χρόνια ιστορίας στο ενεργητικό του, το Grand Cherokee παρουσιάζεται στη νέα του γενιά διατηρώντας όλα τα στοιχεία που περιμένουμε, όπως κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες, πολυτέλεια και χώρους, αλλά προσθέτοντας όσο περισσότερη τεχνολογία γινόταν, δικαιολογώντας απόλυτα τον τίτλο της ναυαρχίδας. Στην Ευρώπη περιμένουμε ότι θα… γράψει περισσότερο χιλιόμετρο στην Plug-In Hybrid εκδοχή του με τους 380 ίππους και τα 640 Nm ροπής. Δείτε περισσότερα εδώ.
Kia Niro
Υβριδικό, σύγχρονο και με τον αέρα ανανέωσης που χαρακτηρίζει όλα τα σύγχρονα Kia. Το νέο Niro αναμένεται ότι θα είναι ένας από τους πρωταγωνιστές στην κατηγορία του, με όπλα του την τεχνολογία, το άνετο -και ποιοτικό- εσωτερικό, αλλά και τον οικολογικό του χαρακτήρα. Τι εννοούμε; Ότι πολλές επιφάνειες του εσωτερικού κατασκευάζονται από βιώσιμα υλικά, όπως τα καθίσματα από Bio PU και ίνες από φύλλα ευκαλύπτου. Μιλώντας για οικολογία, να πούμε ότι στην Ελλάδα τουλάχιστον, θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην έκδοση HEV, δηλαδή στην αυτοφορτιζόμενη, φουλ υβριδική εκδοχή του. Δείτε περισσότερα εδώ.
Nissan Ariya
Έχοντας κερδίσει… τόνους ηλεκτρικής εμπειρίας από το Leaf, η Nissan αποφάσισε να παίξει δυναμικά στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων SUV με το Ariya. Θα διατίθεται σε δύο εκδοχές, μια με μπαταρία 63 kWh και μια με 87 kWh, με την πρώτη να έχει κίνηση αμιγώς στον εμπρός άξονα και τη δεύτερη, τετρακίνηση. Η ισχύς ξεκινά από τους 220 ίππους και καταλήγει στους 400 ίππους, με ενδιάμεσους «σταθμούς» τους 245 και τους 310 ίππους. Από την άλλη, η αυτονομία του θα φτάνει μέχρι και τα 500 χιλιόμετρα ανά φόρτιση. Δείτε περισσότερα εδώ.
Range Rover
Για πολλούς, το Range Rover αποτελεί τον «βασιλιά» της κατηγορίας των πολυτελών SUV. Όταν το παρουσίασε η Land Rover, τα SUV ήταν σχεδόν… άγνωστη λέξη, ωστόσο αμέσως, το εγχείρημά της πέτυχε. Σήμερα, το περιμένουμε στην τελευταία του εκδοχή για να επαναπροσδιορίσει την έννοια της λιμουζίνας που -κυριολεκτικά- πάει παντού, αρκεί να της το ζητήσεις. Οι τιμές του ήδη έχουν ανακοινωθεί για την ελληνική αγορά και όπως είναι φυσικό, απευθύνεται σε λίγους, όμως όποιοι το επιλέξουν ένα είναι το σίγουρο: θα το απολαύσουν στο έπακρο. Δείτε περισσότερα εδώ.
Skoda Enyaq iV Coupe
Το Enyaq iV αποδείχθηκε μια από τις καλύτερες υλοποιήσεις της λογικής «ηλεκτροκίνητου SUV». Η Skoda πέτυχε διάνα στο στόχο της εξυπηρετώντας τις παραδοσιακές αξίες της, όπως οι χώροι, ο πλούσιος εξοπλισμός και η συμφέρουσα -αναλογικά- τιμή και δεν άργησε να γίνει το επόμενο βήμα. Ποιο είναι αυτό; Μα φυσικά η παρουσίαση μιας ακόμη εκδοχής του! Πρόκειται για το Enyaq iV Coupe, που διατηρεί όλα όσα ξέρουμε από το «συμβατικό» μοντέλο και απλώς, προσθέτει το έξτρα στυλ του κουπέ αμαξώματος. Θα το γνωρίσουμε σε εκδόσεις από τους 177 έως και τους 290 ίππους, με την αυτονομία να αγγίζει τα 545 χιλιόμετρα ανά φόρτιση. Δείτε περισσότερα εδώ.
Skoda Karoq
Το δεύτερο βήμα της Skoda στην κατηγορία των SUV -μετά το Kodiaq- ήταν το Karoq. To πρώτο, ανανεώθηκε και έτσι, πήρε σειρά το δεύτερο για να παρουσιαστεί στην πιο φρέσκια εκδοχή του. Με εμφανείς βελτιώσεις στην εμφάνιση και την τεχνολογία που προσφέρει, το μεσαίο SUV της τσέχικης φίρμας θα διατίθεται με πέντε αποδοτικούς κινητήρες της γενιάς EVO του Volkswagen Group από τους 110 ίππους, έως και τους 190. Οι προτάσεις είναι βενζίνης, αλλά και ντίζελ, με τις επιλογές της μετάδοσης να συνδυάζει χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια, όπως και δυνατότητα τετρακίνησης. Δείτε περισσότερα εδώ.
Toyota bZ4X & Subaru Solterra
Τα «δίδυμα» της Toyota και Subaru είναι τα πρώτα ηλεκτροκίνητα μοντέλα και για τους δύο κατασκευαστές. Με το όνομα bZ4X και Solterra αντίστοιχα, πατούν στην πλατφόρμα e-TNGA και εφοδιάζονται με μπαταρία των 71,4 kWh για αυτονομία άνω των 450 χιλιομέτρων. Υποστηρίζουν φόρτιση έως τα 150 kW και οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 217,5 ίππους, προσφέροντας επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h μέσα σε 7,7 δευτερόλεπτα. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η αύρα υψηλής τεχνολογίας με οθόνες να παρέχουν πληροφορία κάθε είδους στον οδηγό. Δείτε περισσότερα εδώ για το Toyota και εδώ για το Subaru.
Volkswagen T-Roc
Η πρώτη απόπειρα της Volkswagen στην B-SUV κατηγορία έγινε με το T-Roc. Από τότε που παρουσιάστηκε, αντικρίσαμε ένα σύγχρονο και νεανικό μικρό SUV με πολλές επιλογές κινητήρων κάτω από το καπό, δυνατότητα συνδυασμού με τετρακίνηση, ακόμη και έκδοση επιδόσεων με 300 ίππους. Τονίζοντας τη διαφορετικότητά του, η Volkswagen αργότερα παρουσίασε και μια Cabriolet έκδοση με μαλακή αναδιπλούμενη οροφή. Στη facelift εκδοχή του αποκτά ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, νέα μάσκα, φωτιστικά σώματα LED και περισσότερο εξοπλισμό τεχνολογίας.
Δείτε περισσότερα εδώ.