Lexus RZ 450e: Το νέο ηλεκτρικό της Lexus με 0-100 km/h σε 5,6 sec!
Το νέο RZ 450e είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί ως ηλεκτρικό.
- -
- -
Ο μακροπρόθεσμος στόχος της Lexus είναι πως μέχρι το 2030 θα προσφέρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη. Ακολουθώντας αυτό το πλάνο, παρουσίασε το νέο RZ 450e, το οποίο και έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πρακτικά, βασίζεται επάνω στην πλατφόρμα e-TNGA και την οποία μοιράζεται με τα Toyota bZ4X και Solterra. Βέβαια, οι σχεδιαστές και οι τεχνικοί της Lexus, έχουν δώσει μεγαλύτερη έμφαση στον premium χαρακτήρα, αλλά και στα δυναμικά του χαρακτηριστικά.
Premium σχεδίαση
H αισθητική του νέου RZ 450e αναδεικνύει τον premium χαρακτήρα της κατασκευής, με τους Ιάπωνες να υποστηρίζουν ότι εκφράζει τη νέα και μελλοντική φιλοσοφία που θα διακρίνει όλα τα μοντέλα της Lexus. Διαθέτει αρκετά συγγενικά στοιχεία με το NX, αν και η εμπρός επιβλητική μάσκα είναι αυτή που το καθιστά ξεχωριστό σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Η σχεδιαστική φιλοσοφία έχει… ονοματεπώνυμο, και συγκεκριμένα αποκαλείται: «Spindle Body», με τα φωτιστικά σώματα, τα ευμεγέθη φώτα ημέρας, τον περιορισμένο αριθμό εισαγωγών αέρα και τα φαρδιά φτερά, να αποτελούν τα κυριότερα σημεία έκφρασης της.
Μπαταρία και αυτονομία!
Το RZ 450e αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 71,4 kWh, η οποία και είναι ίδια με αυτή που έχουμε συναντήσει στο bZ4X. Η Lexus εγγυάται ότι διατηρεί το 90% της απόδοσης της για δέκα χρόνια, με την αυτονομία να αγγίζει τα 400 km με μία φόρτιση. Η ιαπωνική εταιρεία δεν αναφέρει ταχύτητα φόρτισης, αλλά κρατήστε πως το bZ4X μπορεί να υποστηρίξει έως και 150 kW. Η τοποθέτηση της μπαταρίας έχει γίνει στο πάτωμα του αμαξώματος, σημείο το οποίο και έχει βελτιώσει σημαντικά το χαμηλό κέντρο βάρους.
Ηλεκτροκινητήρας και σύστημα μετάδοσης
Το RZ διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένους σε κάθε άξονα, με αποτέλεσμα να διαθέτει σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Οι δύο κινητήριες μονάδες συνεργάζονται με το σύστημα DIRECT4 all-wheel drive, το οποίο και κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος μπροστά αποδίδει 204 ίππους και ο πίσω 109, κάτι που μεταφράζεται σε συνδυαστική απόδοση 313 ίππων. Μάλιστα, οι κόμπακτ διαστάσεις του συστήματος, έχει ευεργετικά χωροταξικά αποτελέσματα στο εσωτερικό, αλλά και στο χώρο αποσκευών του RZ 450e. Η αυξημένη ιπποδύναμη και η τετρακίνηση, του χαρίζουν εξαιρετικές επιδόσεις, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε μόλις 5,6 sec!
Πολυτέλεια και premium χαρακτήρας
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από τη Lexus. Πολυτέλεια και χρήση κορυφαίων υλικών, συνδυάζονται με την απαραίτητη digital αύρα. Ο οδηγός του έχει μία οθόνη 14’’ για το σύστημα πολυμέσων, head-up display και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος έχει σχεδιαστεί με στόχο τη μικρότερη δυνατή απόσπαση της προσοχής του οδηγού από το δρόμο. Η εικόνα είναι μινιμαλιστική, με τις περισσότερες από τις λειτουργίες να γίνονται μέσω αφής, ενώ περιστροφικός είναι ο διακόπτης του κιβωτίου.
Οι παραγγελίες για το νέο Lexus έχουν ανοίξει μέσα από την ιστοσελίδα της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ παραμένει άγνωστο αν θα υπάρξει μικρότερη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα. Αυτό είναι κάτι που η Lexus ακόμα το εξετάζει και ουσιαστικά θα το εφαρμόσει στην περίπτωση που θα προσφέρει σημαντικά αυξημένη αυτονομία.