Νέα ΒMW M4 CSL: Η απόλυτη σύγχρονη M με 550 ίππους [Video]

Στο πλαίσιο των εορτασμών για την 50ή επέτειό του, το BMW M division αναβιώνει τον θρύλο που ακούει στο όνομα CSL.

  • -
  • -

H BMW M3 CSL έγραψε το όνομα της με χρυσά γράμματα στις σελίδες της ιστορίας όχι μόνο του M division, αλλά όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας, κερδίζοντας στα μάτια πολλών τον τίτλο της κορυφαίας M που κατασκευάστηκε ποτέ. Τον συγκεκριμένο θρύλο έρχεται να αναβιώσει το τελευταίο δημιούργημα του ειδικού τμήματος των Βαυαρών, η ολοκαίνουργια, σκληροπυρηνική M4 CSL. Πρόκειται για την «αγριεμένη» έκδοση της ούτως ή άλλως καταιγιστικής νέας BMW M4, ενώ πρόσφατα έγινε και η ταχύτερη BMW όλων των εποχών στην πίστα του Nurburgring, σημειώνοντας χρόνο 7’ 20”.



Αυτό όμως είναι μόνο ένα από τα εντυπωσιακά νούμερα που χαρακτηρίζουν την M4 CSL.

Competition, Sport, Lightweight (CSL): μία συνταγή με πλούσια παράδοση.

front

Πάμε να το πάρουμε λίγο ανάποδα. Αντί να ξεκινήσουμε με τις τιμές απόδοσης, ας εστιάσουμε αρχικά στην ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης, η οποία δεν είναι άλλη από την ελαχιστοποίηση του βάρους. Ο χαρακτήρας της BMW M4 CSL στηρίζεται σε μια διαχρονική φιλοσοφία που αξιοποιεί την πρωτοποριακή τεχνογνωσία εξέλιξης και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, για τη δημιουργία ενός συναρπαστικού τελικού αποτελέσματος. Η BMW 3.0 CSL – γνωστή και ως Batmobile – που αναπτύχθηκε από την BMW Motorsport GmbH σύμφωνα με την ίδια αρχή, κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC) στην πρώτη της προσπάθεια, το 1973. Η M4 CSL ακολουθεί στα χνάρια αυτής αλλά και άλλων επιτυχημένων ειδικών εκδόσεων από προηγούμενες γενιές όπως η M3 CSL του 2003 που αναφέραμε παραπάνω ή οι BMW M3 και M4 GTS.

side

Κάπως έτσι, η CSL κατάφερε να αδυνατίσει χάνοντας πάνω από 100 ολόκληρα κιλά σε σχέση με την απλή M4, με το βάρος πλέον να βρίσκεται λίγο πάνω από τα 1.600 κιλά. Για να το πετύχουν αυτό, οι μηχανικοί του M division φυσικά έκαναν εκτενή χρήση ανθρακονήματος, με το ελαφρύ υλικό να βρίσκεται σε οροφή, καπό, πορτμπαγκάζ, μάσκα, εμπρός αεροτομή, μαρσπιέ, αλλά και σε μεγάλο μέρος του εσωτερικού. Και μόνο η τοποθέτηση των full bucket καθισμάτων M Carbon μείωσε το βάρος κατά περίπου 24 κιλά, συγκριτικά με τα στάνταρ καθίσματα που τοποθετούνται στην BMW M4 Competition Coupe. 21 κιλά εξοικονομήθηκαν με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων και των ζωνών ασφαλείας, ενσωματώνοντας ένα διαχωριστικό και πραγματοποιώντας τις σχετικές τροποποιήσεις στο χώρο αποσκευών.

detail

Οι αλλαγές στο πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης πολύ ελαφρών κεραμικών φρένων M Carbon και ειδικών ζαντών ελαφρού κράματος, ελατηρίων και γονάτων, μείωσαν το βάρος κατά 21 επιπλέον κιλά. Η μείωση της ποσότητας ηχομονωτικού υλικού και η μετάβαση σε εξαιρετικά ελαφριά ηχομόνωση εξοικονόμησε περίπου 15 κιλά, ενώ η χρήση εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), αφαίρεσε περίπου έντεκα κιλά. Για παράδειγμα, πλέον της οροφής από CFRP, το καπό και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ της BMW M4 CSL είναι επίσης διαμορφωμένα από αυτό το high-tech υλικό, όπως και η κεντρική κονσόλα του. Ακόμα, ένα πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο, εξοικονομεί πάνω από τέσσερα κιλά βάρος από το σύστημα εξαγωγής. Λεπτομερείς τροποποιήσεις σε τομείς όπως η μάσκα νεφρών BMW, τα πίσω φώτα, τα πατάκια δαπέδου και ο αυτόματος έλεγχος κλιματισμού, εξοικονομούν ακόμα τέσσερα κιλά.

Η μοναδικότητα της αποτυπώνεται στην εμφάνιση;

Η ειδική έκδοση θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό ακριβώς 1.000 αντιτύπων, με την παραγωγή να ξεκινά στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing τον Ιούλιο του 2022. Ένα τόσο ξεχωριστό μοντέλο λοιπόν πρέπει να αναδεικνύει την μοναδικότητα του χωρίς να πει λέξη. Η BMW το καταφέρνει αυτό διατηρώντας όμως έναν ελαφρώς συγκροτημένο χαρακτήρα, χωρίς υπερβολικές αεροτομές αντίστοιχες με αυτή που συναντάμε στις 911 GT3, αλλά με σπορ πινελιές που δείχνουν πως έχουμε να κάνουμε με κάτι το διαφορετικό.

Το αμάξωμα είναι βαμμένο στο αποκλειστικό μεταλλικό Frozen Brooklyn Grey. Αυτή η εξωτερική απόχρωση συνδυάζεται με εκτεθειμένες επιφάνειες από ανθρακονήματα και κόκκινες πινελιές για τη δημιουργία ενός οπτικού αποτελέσματος που αποπνέει καθαρόαιμο, σπορ χαρακτήρα. Εναλλακτικά, οι τυχεροί ιδιοκτήτες μπορούν να παραγγείλουν την M4 CSL τους σε απλό χρώμα Alpine White ή μεταλλικό Sapphire Black.

front

Η ανθρακονημάτινη δομή εξαρτημάτων του αμαξώματος, είναι ορατή σε διάφορες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων των δύο σμιλεμένων εσοχών στο καπό. Οι επιφάνειες των εσοχών – που δεν είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος -  τονίζονται επιπλέον με κόκκινα περιγράμματα. Οι κόκκινες γραμμές προσδίδουν επίσης πρόσθετη έμφαση στα δύο πτερύγια στην οροφή από CFRP, στο περίγραμμα των μαρσπιέ, στα μαύρα λογότυπα του μοντέλου, στα αποκλειστικά splitters από CFRP, καθώς και στα ένθετα της αεροκουρτίνας στο εμπρός μέρος.

Η στιλιστική πινελιά με τα κίτρινα φώτα που παραπέμπει στα αγωνιστικά του παρελθόντος, επέστρεψε στην σύγχρονη γκάμα της BMW μέσω της M5 CS και τώρα επεκτείνεται και στην M4 CSL. Τα πίσω φώτα LED είναι στάνταρ εξοπλισμένα με μία νέα τεχνολογία που κάνει για πρώτη φορά το ντεμπούτο της σε αυτοκίνητο παραγωγής. Τα γυάλινα καλύμματα τους φέρουν στο εσωτερικό τους περίτεχνες πλέξεις φωτός, οι οποίες φωτίζονται χρησιμοποιώντας τεχνολογία λέιζερ, με αποτέλεσμα να εισάγουν μία διαφορετική δομή στην επιφάνεια των φώτων.

back

550 ίπποι… πίσω

Η ειδικά σχεδιασμένη μονάδα ισχύος της M4 CSL βασίζεται στο ίδιο υψηλόστροφο, εξακύλινδρο, εν σειρά μοτέρ με τεχνολογία M TwinPower Turbo, που συναντάμε στην αγωνιστική M4 GT3. Τα πλούσια αποθέματα απόδοσης του, επέτρεψαν μία σημαντική αύξηση της ισχύος χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα της σταθερότητας ή της αντοχής. Κλειδί σε αυτή την ενίσχυση της ισχύος ήταν η αύξηση στη μέγιστη πίεση πλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών από 1,7 bar σε 2,1 bar και οι ειδικές για το μοντέλο προσαρμογές στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα. Ο κινητήρας πλέον αποδίδει 550 ίππους και 650 Nm ροπής μεταξύ 2.750 και 5.950 rpm. Πρόκειται για μία αύξηση της τάξης των 40 ίππων σε σχέση με την M4 Competition.

engine

Για τους φανατικούς θαυμαστές τώρα τα νέα είναι καλά και κακά (που λέει ο λόγος «κακά»). H M4 CSL τιμά το παρελθόν και έρχεται αποκλειστικά με κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ ο μόνος τρόπος για να περάσουν οι 550 ίπποι σε αυτούς είναι μέσω ενός κιβωτίου M Steptronic 8 σχέσεων με Drivelogic. Ειδικές για το μοντέλο βάσεις κινητήρα και κιβωτίου, εξασφαλίζουν ότι η ισχύς μεταφράζεται σε δυναμική απόδοση με εξαιρετικά γρήγορο και άμεσο τρόπο. Η πιο σταθερή σύνδεση του κινητήρα και του κιβωτίου στη δομή του αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρα αντιληπτή, κυρίως σε ακραίες συνθήκες οδήγησης με υψηλά φορτία, σύμφωνα με την BMW.

Η τελευταία λέξη στις τεχνολογίες επιδόσεων

Ακολουθώντας την φιλοσοφία όλου του υπόλοιπου αυτοκινήτου, το στήσιμο της νέας ειδικής M4 έχει γίνει πιο επιθετικό, με χαμηλότερο ύψος κατά 8 mm. Ο επαναπροσδιορισμός της κινηματικής του άξονα και οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις γωνίας κάμπερ, αμορτισέρ, βοηθητικών ελατηρίων και αντιστρεπτικών, βελτιστοποιούν την ακρίβεια διεύθυνσης, τον έλεγχο κατά τη μεταφορά των πλευρικών δυνάμεων στις στροφές, την απόκριση των ελατηρίων και των αμορτισέρ και τη θέση των τροχών. Στη λίστα του στάνταρ εξοπλισμού του μοντέλου, συναντάμε επίσης το σύστημα προσαρμοζόμενης ανάρτησης Μ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, καθώς και τα κεραμικά φρένα M Carbon που αναφέραμε και νωρίτερα. Μία ειδική Μ έκδοση του συστήματος πέδησης Integrated Braking System, προσφέρει στον οδηγό εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ, ακόμα και όταν δοκιμάζονται τα  ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου και σε αντίξοες οδικές συνθήκες.

 drift

Η λειτουργία M Traction Control, που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό, διαθέτει ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, και επιτρέπει στον οδηγό να καθορίζει ο ίδιος το επιθυμητό επίπεδο παρέμβασης για τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών. Σε στεγνές επιφάνειες, τα στάδια 1 έως 5 του M Traction Control βοηθούν τον οδηγό να εκτελεί ελεγχόμενα drift. Τα στάδια 6 έως 10 βασίζονται στην εφαρμογή που αναπτύχθηκε για αγωνιστικά αυτοκίνητα τουρισμού, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις συνθήκες του οδοστρώματος, όσο και τη θερμοκρασία των ελαστικών, για να μεγιστοποιήσουν την πρόσφυση και την κατευθυντική ευστάθεια.

Δείτε ακόμη BMW Arena: Κάνουμε drift στα χιόνια με M4 Competition!

Πολεμικό κλίμα

seats

Τα full bucket καθίσματα M Carbon για τον οδηγό και το συνοδηγό χαρακτηρίζονται από μία αυτοφερόμενη δομή από CFRP και είναι σκόπιμα απαλλαγμένα από στοιχεία που βελτιώνουν την άνεση. Έχουν σταθερή γωνία όσον αφορά την κλίση της πλάτης, οι ρυθμίσεις εμπρός/πίσω μπορούν να γίνονται χειροκίνητα, ενώ το ύψος του καθίσματος μπορεί να ρυθμίζεται μόνο σε συνεργείο χρησιμοποιώντας ένα βιδωτό σύνδεσμο τριών σταδίων. Τα full bucket καθίσματα M Carbon έχουν επίσης αποσπώμενα προσκέφαλα και επιτρέπουν την ενσωμάτωση ενός συστήματος ζώνης ασφαλείας έξι σημείων. Όχι το είδος καθισμάτων που συναντάς στα περισσότερα αυτοκίνητα δρόμου.

interior

Αντίστοιχα, στοιχεία όπως το τιμόνι με επένδυση Alcantara, η ανθρακί επένδυση οροφής, οι διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού από ανθρακόνημα, τα λογότυπα “CSL” στα καθίσματα, την κεντρική κονσόλα και το πίσω πάνελ, καθώς και οι ειδικές για μοντέλο Μ ενδείξεις, συμβάλλουν στο να δημιουργείται το πολεμικό κλίμα που απαιτεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ταπετσαρίες από δέρμα Merino με εμπλουτισμένα χαρακτηριστικά και ζώνες ασφαλείας M, προσφέρονται επίσης στάνταρ.

Δείτε ακόμη Δοκιμή BMW M4 Competition - Τι άλλο θέλεις;

Τέλος, δεν μπορούμε να παραλείψουμε συστήματα όπως το M Drive Professional με M Drift Analyser και M Laptimer, καθώς και το μπουτόν M Mode για την ενεργοποίηση των ρυθμίσεων ROAD, SPORT και TRACK, τα οποία βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Το ειδικό σύστημα ελέγχου και λειτουργίας Μ, περιλαμβάνει το μπουτόν M Setup για άμεση πρόσβαση σε πολυάριθμες ρυθμίσεις του οχήματος, και δύο μπουτόν Μ στο τιμόνι για την αποθήκευση των επιθυμητών διαμορφώσεων.

Με την τιμή αυτής της πολύ ξεχωριστής BMW να αγγίζει σχεδόν την διπλάσια μίας απλής πισωκίνητης M4 Competition σε διάφορα μέρη του πλανήτη, κάτι μας λέει πως εάν ποτέ γίνει διαθέσιμη για παραγγελία στην Ελλάδα, οι 250.000 ευρώ, μόνο υπερβολή δεν θα θεωρούνταν σαν υπόθεση.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...