Νέο υβριδικό SUV Lexus RX: Επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση!
Με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα ή Plug-In Hybrid, το νέο Lexus RX είναι διαθέσιμο με ισχύ έως 370 ίππων.
- -
- -
Το Lexus RX αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο της αυτοκίνησης καθώς γνώρισε τον κόσμο των premiumSUVμε την υβριδική τεχνολογία. Σήμερα, διανύει την πέμπτη γενιά του και εμφανίζεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, με ξεχωριστή εμφάνιση και τρία διαφορετικά υβριδικά συστήματα, όλα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Φυσικά, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πολυτέλεια, την τεχνολογία και την ποιότητα κατασκευής,
Στιβαρό πλαίσιο, κορυφαία ασφάλεια
Για να κατασκευάσει το νέο RX, η Lexus πήρε την πλατφόρμα GA-K που ήδη χρησιμοποιεί (στο NX) και έκανε κάμποσες αλλαγές για να μακρύνει το μεταξόνιο, αλλά και να αυξήσει την ακαμψία. Η αυξημένη στιβαρότητα του πλαισίου επέτρεψαν στους μηχανικούς να ρυθμίσουν με ακρίβεια την ανάρτηση και να την ισορροπήσουν ανάμεσα στη σωστή οδική συμπεριφορά και την άνεση. Σε όλες τις εκδόσεις, η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς για καλύτερη πρόσφυση, ενώ η ασφάλεια παίζει πρωταρχικό ρόλο.
Η ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων, η τρίτη γενιά του Lexus Safety System+ εφοδιάζεται με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driver Assist και Extended Safety Package. Επίσης, προσφέρεται το Lexus Link app για κορυφαία συνδεσιμότητα και το Lexus Smart Voice Assistant, ένας ψηφιακός βοηθός, διαθέσιμος κάθε στιγμή να απαντήσει στις ερωτήσεις του οδηγού.
To Lexus RX με τρία διαφορετικά υβριδικά συστήματα
Η εισαγωγική έκδοση RX 350h εφοδιάζεται με αυτοφορτιζόμενο, υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά αποδίδουν 245 ίππους, προσφέρουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8 δευτερόλεπτα, κατανάλωση από 6,4 λίτρα ανά 100 km και ρύπους από 143 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά km. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται και στους τέσσερις τροχούς, με τον ηλεκτροκινητήρα να κινεί τον πίσω άξονα, χωρίς να υιοθετείται παραδοσιακό σύστημα τετρακίνησης.
Η κορυφαία έκδοση του νέου SUV είναι η RX 500h. Χρησιμοποιεί και εκείνη αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, όμως το θερμικό μοτέρ είναι τετρακύλινδρο, 2.4 λίτρων με turbo. Πρόκειται για τη μόνη έκδοση που εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (οι υπόλοιπες έχουν αυτόματο CVT) και η ισχύς αγγίζει τους 370 ίππους. Εδώ, το 0-100 km/h έρχεται σε 6 δευτερόλεπτα, η κατανάλωση ξεκινάει από τα 8,2 λίτρα βενζίνης ανά 100 km και οι εκπομπές ρύπων από τα 182 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά km. Παράλληλα, είναι και η μόνη έκδοση που χρησιμοποιεί παραδοσιακό σύστημα τετρακίνησης με κεντρικό άξονα και διαφορικό (DIRECT4).
Η Plug-In Hybrid έκδοση του Lexus RX
Ενδιάμεσα από τις δύο αυτοφορτιζόμενες εκδόσεις, υπάρχει και μια Plug-In Hybrid. O κωδικός RX 450h+ σηματοδοτεί την ύπαρξη της επαναφορτιζόμενης από εξωτερική πηγή έκδοσης, με τη χαμηλότερη κατανάλωση στην γκάμα. Καίει μόλις 1,1 λίτρο βενζίνης ανά 100 km, εκπέμπει 24 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά km και παράλληλα, αποδίδει 306 ίππους που έχουν σαν αποτέλεσμα επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 7 δευτερόλεπτα.
Δείτε ακόμη: Το ηλεκτρικό της Lexus με 0-100 km/h σε 5,6 sec!
Χρησιμοποιεί επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 18,1 kWh και ένας ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση του πίσω άξονα. Προσφέρει μέχρι και 65 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ στο ηλεκτρικό πρόγραμμα οδήγησης μπορεί να διατηρήσει ταχύτητες έως 135 km/h.
Τεχνολογία και συνδεσιμότητα για το νέο Lexus RX
Το νέο RX προσφέρει προηγμένη συνδεσιμότητα που είναι ταυτόχρονα ταχύτερη και πιο σταθερή, παρέχοντας την πιο πρόσφατη τεχνολογία πολυμέσων, συνεχώς συνδεδεμένων υπηρεσιών και την ευκολία των over-the-air (ΟΤΑ) ενημερώσεων. Η χρήση του smartphone, της πλοήγησης, των διαφόρων εντολών του οχήματος, των λειτουργιών πολυμέσων και της συνδεσιμότητας μέσω cloud, είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους ο οδηγός αλληλεπιδρά με το νέο RX.
Το RX διαθέτει μια οθόνη αφής 14” στάνταρ, που είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία. Η αντιθαμβωτική οθόνη έχει πρόσθετα κουμπιά για διαισθητική πρόσβαση στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται πιο συχνά. Τα γραφικά προβάλλονται σε υψηλή ανάλυση για εξαιρετική ευκρίνεια σε όλες τις συνθήκες φωτισμού, ενώ η κεντρική μονάδα επεξεργασίας (CPU) είναι 3,6 φορές ταχύτερη από το τρέχον σύστημα.
Παράλληλα με το στάνταρ, ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, το νέο RX προσφέρει επίσης υπηρεσίες cloud ως στάνταρ (σε αγορές όπου η υπηρεσία διατίθεται). Η μονάδα επικοινωνίας δεδομένων DCM (Data Communication Module) του αυτοκινήτου παρέχει συνεχή συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένων live πληροφοριών για τροχαία συμβάντα, ατυχήματα και τις επικρατούσες οδικές συνθήκες.
Το νέο σύστημα πολυμέσων περιλαμβάνει τον έξυπνο φωνητικό βοηθό ‘Hey Lexus’ που απαντά σε ερωτήσεις και εντολές οι οποίες δίδονται σε ένα πιο φυσικό στυλ ομιλίας. Εύκολη ενσωμάτωση smartphone παρέχεται στάνταρ – ασύρματη για το Apple CarPlay και με ενσύρματη σύνδεση για το Android Auto. Διατίθεται, επίσης, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης, με 50% ταχύτερη απόδοση.
Πλέον των καθιερωμένων απομακρυσμένων λειτουργιών Lexus Link, όπως αναλυτικά στοιχεία οδήγησης, καθοδήγηση για την υβριδική χρήση, παρακολούθηση στάθμης καυσίμου και “find my car” (εντοπισμός αυτοκινήτου), νέες λειτουργίες διατίθενται για το RX 450h+, όπως παρακολούθηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας, προγραμματισμός και χρονόμετρο φόρτισης. Η εφαρμογή επιτρέπει, επίσης, το κλείδωμα και ξεκλείδωμα του οχήματος, το άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, τον χειρισμό του συστήματος ελέγχου κλιματισμού, ή ακόμα και το άναμμα/σβήσιμο των φώτων αλάρμ για τον εντοπισμό του οχήματος σε ένα πάρκινγκ.
Οι ανώτερες εκδόσεις του RX προσφέρονται στάνταρ με ένα νέο ηχοσύστημα Mark Levinson Premium Surround Sound 21 ηχείων. Έχοντας εξελιχθεί από τους αποκλειστικούς συνεργάτες της Lexus στον χώρο των ηχοσυστημάτων, το σύστημα είναι βελτιστοποιημένο για την αρχιτεκτονική του εσωτερικού του οχήματος.
Συστήματα υποβοήθησης από το πάνω ράφι
Το νέο RX ωφελείται σε όλες τις εκδόσεις από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού προηγμένου επιπέδου που υπάρχουν στην τελευταία, τρίτη γενιά του Lexus Safety System+, με αναβαθμισμένες λειτουργίες και αυξημένο εύρος ανίχνευσης κινδύνου και πρόληψης ατυχημάτων.
Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν περαιτέρω επέκταση της ικανότητας του συστήματος Pre-Collision System να ανιχνεύει μοτοσυκλέτες και άλλα αντικείμενα στην πορεία του αυτοκινήτου. Μπορεί επίσης να αναγνωρίζει κίνδυνο σύγκρουσης με επερχόμενα οχήματα ή πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο όταν επιχειρεί να στρίψει σε μία διασταύρωση. Η απόκριση στην ανίχνευση είναι ταχύτερη, ενώ η δυνατότητα αποφυγής μιας σύγκρουσης αυξάνεται με το Emergency Steering Assist.
Βελτιώσεις έγιναν επίσης στο Adaptive Cruise Control ώστε πλέον να αναγνωρίζει ταχύτερα τη διακοπή της κυκλοφορίας μπροστά και, σε συνδυασμό με τις αναβαθμίσεις στο Lane Trace Assist, να ακολουθεί μία πιο φυσική γραμμή στις στροφές. Το ACC έχει, επίσης, αναβαθμιστεί για να ανταποκρίνεται σε περισσότερα σήματα και εντολές, συμπεριλαμβανομένων των προειδοποιητικών σημάτων και πινακίδων STOP.
Ενώ το Lexus Safety System+ προσφέρεται στάνταρ σε όλα τα ελληνικά μοντέλα, οι ιδιοκτήτες ανώτερων εκδόσεων μπορούν να επιλέξουν ένα εκτεταμένο πακέτο ασφάλειας (Extended Safety Package). Αυτό περιλαμβάνει το Lane Change Assistance (LCA), που προσφέρει αυτόματη υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο και το Front Cross-Traffic Alert, που χρησιμοποιεί παρακολούθηση μέσω ραντάρ για να προειδοποιεί τον οδηγό για επερχόμενη κυκλοφορία από κάθε πλευρά.
Επίσης, το RX αποκτά τώρα Pre-Collision System με Active Steering Assist που υπολογίζει πότε υπάρχει υψηλός κίνδυνος σύγκρουσης με πεζό ή αντικείμενο που βρίσκονται μπροστά. Εάν το σύστημα διαπιστώσει, επίσης, ότι είναι δύσκολο να αποφευχθεί η σύγκρουση μόνο με έλεγχο των φρένων – αλλά μπορεί να την αποφευχθεί χρησιμοποιώντας το τιμόνι – η υποβοήθηση του συστήματος χρησιμοποιεί το Active Steering Assist πέραν της ενεργοποίησης μιας προειδοποίησης και της εφαρμογής των φρένων.
Το Proactive Driving Assist βοηθά στη διατήρηση μιας ασφαλούς απόστασης από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα – ακόμα κι όταν το cruise control δεν είναι ενεργοποιημένο – και βοηθά τον οδηγό να αποφύγει πεζούς και εμπόδια.
Το Driver Monitor χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη πάνω από το τιμόνι για να ελέγχει συνεχώς την κατάσταση του οδηγού. Μπορεί ακόμα να επιβραδύνει ή να σταματήσει το όχημα εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.
Το ηλεκτρονικό σύστημα εισόδου/εξόδου e-latch του RX είναι συνδεδεμένο με το Blind Spot Monitor του αυτοκινήτου στην αποκλειστική λειτουργία Safe Exit Assist, που εμποδίζει τον οδηγό να ανοίξει την πόρτα εάν κάποιο άλλο αυτοκίνητο ή δίκυκλο πλησιάσει από πίσω. Η Lexus εκτιμά ότι αυτό το σύστημα μπορεί να βοηθήσει να αποφευχθούν πάνω από το 95% των ατυχημάτων που προκαλούνται από το άνοιγμα των θυρών.