Νέα Porsche 911 GT3 RS: Αποκαλύφθηκε η πιο «ειδική» 911 [video]
Full αγωνιστικό DNA, ατμοσφαιρικός κινητήρας, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, ακόμη και DRS. Η νέα Porsche 911 GT3 RS είναι ένα αγωνιστικό με πινακίδες για τον δρόμο!
- -
- -
Κάθε νέα γενιά της Porsche 911 είναι μια είδηση για τον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων, ένα νέο σημείο αναφοράς που κάθε φορά ξεπερνά τον εαυτό του. Υπάρχουν όμως και μερικοί, που βλέπουν κάθε 911 απλά ως βάση της GT3 RS. Η πιο σκληροπυρηνική έκδοση του γερμανικού sportscar απευθύνεται στους «πορωμένους» με την πίστα, εκείνους που θέλουν να έχουν στα χέρια τους όλη την εμπειρία της Porsche από τους αγώνες. Και η 911 GT3 RS (992) είναι ακριβώς αυτό.
Με έμφαση στην αεροδυναμική
Η Porsche φρόντισε να εξοπλίσει τη νέα 911 GT3 RS με ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, ώστε ο οδηγός να επωφελείται από μεγάλες ποσότητες κάθετης δύναμης όταν χρειάζεται, αλλά και από χαμηλή αντίσταση όταν το ζητούμενο είναι η δυνατή επιτάχυνση. Για να το πετύχουν αυτό, πρόσθεσαν ακόμα και σύστημα DRS (Drag Reduction System)! Ο όρος σας είναι πιθανότατα γνωστός από τη Formula 1. Με ένα πάτημα στο ανάλογο κουμπί του τιμονιού, η 911 GT3 RS «μαζεύει» τα αεροδυναμικά βοηθήματα που προκαλούν μεγαλύτερη αντίσταση για καλύτερη επιτάχυνση και επίτευξη μεγαλύτερης τελικής ταχύτητας στην ευθεία.
Από την άλλη, όταν ο οδηγός πατήσει δυνατά το φρένο, τα πτερύγια έρχονται αντίθετα στον αέρα, βοηθώντας κι εκείνα με τη σειρά τους στο έργο της επιβράδυνσης. Η Porsche τοποθέτησε το ψυγείο στο εμπρός μέρος της 911 GT3 RS, εκεί που στις υπόλοιπες 911 είναι απλά ο χώρος αποσκευών. Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να προσθέσει μερικά ακόμη αεροδυναμικά βοηθήματα στο εμπρός τμήμα, που αλλάζουν τη θέση τους ανάλογα με τις συνθήκες ή την επιλογή του οδηγού. Αν αναρωτιέστε πόση κάθετη δύναμη παρέχεται στο σύνολο, η απάντηση είναι… αποστομωτική: 409 κιλά στα 200 km/h και… 860 κιλά στα 285 km/h! Είπατε κάτι;
Ατμοσφαιρικός που «γυρίζει» στις 9.000 rpm!
Παραδοσιακά, η 911 GT3 RS χρησιμοποιεί ατμοσφαιρικά κινητήρια σύνολα με χαρακτηριστικό ήχο και «σκύλιασμα» στις ψηλές στροφές. Ευτυχώς, αυτό δεν άλλαξε στη νέα γενιά της. Ο εξακύλινδρος των 4.0 λίτρων πλέον χρησιμοποιεί πιο «άγριους» εκκεντροφόρους, νέες βαλβίδες εισαγωγής, αλλά και ανασχεδιασμένη πολλαπλή εισαγωγής για καλύτερη τροφοδοσία. Το αποτέλεσμα είναι 525 ίπποι που περνάνε αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK των 7 σχέσεων. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 296 km/h.
Η Porsche έχει δηλώσει ότι στην 911 GT3 RS, το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα και οι κορυφαίοι χρόνοι, οπότε το κιβώτιο PDK θα έχει πάντα τον λόγο αφού είναι πολύ πιο αποτελεσματικό συγκριτικά με ένα χειροκίνητο σασμάν. Συγκριτικά με το ίδιο κιβώτιο στην «απλή» 911 GT3 όμως, η GT3 RS έχει μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης για να «ταιριάζει» καλύτερα στο τερέν της πίστας. Επίσης, οι νέοι αεραγωγοί στο πάτωμα εξυπηρετούν στην καλύτερη ψύξη του PDK για να μη ζεσταίνεται ποτέ και να διατηρεί τη φόρμα του ακόμη και σε ακραία χρήση.
Δώσ’ του πίστα!
Ο οδηγός της Porsche 911 GT3 RS μπορεί να παραμετροποιήσει πολλά πράγματα στο αυτοκίνητο, ανάλογα με το οδηγικό του στυλ ή τις απαιτήσεις της πίστας που βρίσκεται. Τέσσερα περιστροφικά χειριστήρια στο τιμόνι τον βοηθούν να τη φέρει στα μέτρα του, ρυθμίζοντας τη σκληρότητα της ανάρτησης, το rebound (εμπρός και πίσω άξονας ξεχωριστά), το διαφορικό, την απόκριση από το κιβώτιο, το τιμόνι και πολλά άλλα. Ακόμη, υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης των γωνιών camber και caster, αν οι απαιτήσεις είναι τόσο υψηλές. Ο οδηγός ενημερώνεται συνεχώς για όλα τα δεδομένα από την ειδική οθόνη track. Στο κομμάτι των φρένων, έχουμε εξαπίστονες monoblock, fixed εξαπίστονες δαγκάνες στο εμπρός μέρος με δίσκους 408 χιλιοστών.
Συγκριτικά με την 911 GT3, η έκδοση RS έχει δαγκάνες με μεγαλύτερα έμβολα, διαμέτρου 32 χιλιοστών έκαστο, αντί 30. Επίσης, οι δίσκοι είναι ελαφρώς παχύτεροι, στα 36 χιλιοστά από 34. Στο πίσω μέρος, υπάρχουν δίσκοι 380 χιλιοστών με τετραπίστονες fixed δαγκάνες. Τώρα, αν κάποιος ζητά το απόλυτο, υπάρχουν τα κεραμικά φρένα PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) με ίδιες δαγκάνες, αλλά δίσκους διαμέτρου 410 χιλιοστών και 390 χιλιοστών εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Οι ζάντες είναι μονομπούλωνες, σφυρήλατες, με διάσταση 20 ιντσών στον εμπρός άξονα και 21 στον πίσω.
Τα ελαστικά, έχουν διάσταση 275/35 και 335/30. Φυσικά η Porsche δίνει και εδώ προαιρετική επιλογή. Αν θέλει κάποιος να εξοικονομήσει 8 ακόμη κιλά, επιλέγει τις σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου, οι οποίες όμως συνδυάζονται αποκλειστικά με το προαιρετικό πακέτο Weissach (θα το δούμε αναλυτικότερα παρακάτω). Μιας και μιλήσαμε για βάρος, να πούμε ότι η Porsche 911 GT3 RS ζυγίζει 1.450 κιλά, χάρη στην ευρεία χρήση CFRP, ένα υλικό που διακρίνεται για την υψηλότατη αντοχή του αλλά και το χαμηλό του βάρος.
Στο κομμάτι της ανάρτησης, οι μηχανικοί της Porsche σχεδίασαν τα εμπρός ψαλίδια σε σχήμα tear drop (δάκρυ), συμβάλλοντας στην αεροδυναμική με επιπλέον 40 κιλά κάθετης δύναμης στον εμπρός άξονα! Τα ball joints τοποθετήθηκαν χαμηλότερα, ενώ τα ίδια τα ψαλίδια ενισχύθηκαν συγκριτικά με την GT3 για καλύτερη αντοχή, καθώς το μετατρόχιο αυξήθηκε κατά 29 χιλιοστά.
Στο ταμείο!
Είναι δεδομένο πως μια τέτοια κατασκευή, θα κοστίζει και ανάλογα. Η Porsche 911 GT3 RS ξεκινάει από τις 229.517 € στη Γερμανία, οπότε στην Ελλάδα θα είναι πολύ ακριβότερη. Η γερμανική μάρκα, προσφέρει το πακέτο Clubsport χωρίς επιπλέον κόστος, για όποιον το επιθυμεί. Το συγκεκριμένο, προσθέτει στον εξοπλισμό roll cage, σύστημα πυρόσβεσης και αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας έξι σημείων για τον οδηγό. Όσοι ζητούν περισσότερα, θα επιλέξουν το πακέτο Weissach. Ξεχωρίζει από το ανθρακόνημα στο εμπρός καπό, την οροφή, την πίσω πτέρυγα, ακόμη και στο κέλυφος των εξωτερικών καθρεπτών. Από CFRP κατασκευάζονται οι αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω, όπως και οι σύνδεσμοι με το αμάξωμα, ενώ το ίδιο υλικό συναντάμε και στο εσωτερικό roll cage.