Νέο Skoda Vision 7S: Ο ηλεκτρικός αντικαταστάτης του Kodiaq

Μία πρώτη ματιά στην νέα 7-θέσια ναυαρχίδα και τη νέα εταιρική ταυτότητα της τσεχικής μάρκας.

  • -
  • -

Το πρωτότυπο Vision 7S της Skoda που γνωρίσαμε πριν από μερικές ημέρες μέσα από σκίτσα, απέκτησε σάρκα και οστά. Το 7-θέσιο ηλεκτροκίνητο μοντέλο τοποθετείται πάνω από το Enyaq iV, ενώ είναι πιθανό μέχρι το 2026 να έχει βγει στην παραγωγή. Αποτελεί ένα από τα τρία αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που σκοπεύουν να λανσάρουν οι Τσέχοι μέσα στα επόμενα χρόνια, με τα άλλα δύο να ανήκουν στην κατηγορίες των μικρών hatchback και compact crossover, αντίστοιχα.

Δείτε παρακάτω το επίσημο λανσάρισμα του Vision 7S αλλά και του οράματος της Skoda για το μέλλον.

Αυτό σημαίνει πως το Vision 7S αναλαμβάνει ουσιαστικά τον ρόλο της ναυαρχίδας, όντας στο ίδιο μήκος κύματος με το ήδη υπάρχον Kodiaq. Το ένα θα αντικαταστήσει το άλλο λογικά, αλλά αυτό θα προκύψει σταδιακά καθώς αρχικά είναι πολύ πιθανό τα δύο μοντέλα να συνυπάρξουν στην γκάμα της εταιρείας. Πάμε να μάθουμε περισσότερα όμως για το νέο ηλεκτρικό.

Τι πλατφόρμα χρησιμοποιεί το νέο Skoda Vision 7S;

Θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group που ήδη ξέρουμε -την ίδια που βρίσκουμε και κάτω από τα Enyaq, ID.3, ID.4, Q4 e-tron- με μία μπαταρία χωρητικότητας 89 kWh να χαρίζει αυτονομία που ξεπερνά τα 600 km. Το εντυπωσιακό χαρακτηριστικό όμως σύμφωνα με την εταιρεία δεν είναι αυτό, αλλά το πόσο χρόνο θα χρειάζεται για να φορτίσει. Μέχρι σήμερα ο ταχύτερος ρυθμός φόρτισης που έχουμε δει στο Enyaq είναι τα 120 kW, αλλά η Skoda δηλώνει πως το Vision 7S θα μπορεί να φτάσει τα 200kW. Σίγουρα υπάρχουν και καλύτερες επιδόσεις στην αγορά, αλλά αυτή είναι ξεκάθαρα η κορυφαία που έχουμε δει από την τσέχικη μάρκα.

Δείτε ακόμη: Τι περιλαμβάνει η νέα αναβάθμιση του Skoda Enyaq iV

Το νέο αυτό concept όμως δεν αποτελεί απλά ένα ακόμη μοντέλο που θα κυκλοφορήσει. Αντιπροσωπεύει και την νέα εταιρική ταυτότητα της Skoda, η οποία αλλάζει το σήμα και την σχεδιαστική της φιλοσοφία για να φέρει μία πιο premium αύρα στα αυτοκίνητα της. Το 7S έχει απαλλαχθεί από το κλασικό μαύρο και ασήμι σήμα με το βέλος και το φτερό. Στην θέση του βρίσκουμε σε ασημί χρώμα την λέξη Skoda πάνω ακριβώς από την εμπρός γρίλια.

front

Τι αλλάζει στην σχεδίαση των νέων Skoda;

Αν και συνήθως ένα νέο σήμα που διαφέρει σημαντικά από το προηγούμενο ξεχωρίζει εύκολα πάνω στα αυτοκίνητα, στην προκειμένη περίπτωση είναι ένα από τα πιο «αδιάφορα» χαρακτηριστικά της εμφάνισης. Και αυτό γιατί το «μοντέρνο και στιβαρό» -όπως το ονομάζει η Skoda- νέο design, έχει πολλά χαρακτηριστικά για να σου τραβήξουν την προσοχή.

Αρχικά οι 7 κάθετες εγκοπές που συναντάμε στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω, σίγουρα τραβούν τα βλέμματα, ενώ o πιο καθαρός σχεδιασμός με τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα στα δύο άκρα του αμαξώματος σίγουρα αναβαθμίζουν την εικόνα του μοντέλου. Δύο σημεία που πρέπει να επισημανθούν είναι η αντικατάσταση της κλασικής γρίλιας στο εμπρός μέρος με μία αντίστοιχου σχήματος με αυτή που φέρουν τα σημερινά μοντέλα της μάρκας ώστε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, αλλά με διαφορετικό περιεχόμενο και τα πίσω φώτα.

back

Όσον αφορά την μάσκα, έναντι των κλασικών κάθετων λεπίδων, στην θέση τους βρίσκουμε μία σκούρα γυάλινη επιφάνεια. Το νέο αυτό πρόσωπο φέρει το όνομα Tech Deck και οι σχεδιαστές της Skoda θεωρούν πως χαρίζει δυναμισμό στην εικόνα του μοντέλου.  Περνώντας στα πίσω φώτα τώρα, οφείλουμε να πούμε πως σίγουρα χαρίζουν έναν πιο premium χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, ενώ θυμίζουν αρκετά τα φώτα του προσφάτως λανσαρισμένου νέου Range Rover.

Τα highlight του εσωτερικού

interior

Όπως κάποια στοιχεία που βρίσκονται στο εξωτερικό αυτού του πρωτότυπου μπορεί να μην καταφέρουν να περάσουν στην παραγωγή, (βλέπε απουσία δεύτερης κολώνας και πίσω πόρτες που ανοίγουν με ανάποδη φορά), το ίδιο ισχύει και με κάποιες λεπτομέρειες της φουτουριστικής καμπίνας. Όχι όμως ότι δεν θα μας άρεσε να δούμε παροχές όπως η κάμερα οροφής που προβάλει εικόνες των πίσω καθισμάτων σε περίπτωση που έχετε τοποθετήσει ένα παιδικό κάθισμα ανάποδα, στην οθόνη του infotainment ή η δυνατότητα εξατομίκευσης της θέση αυτής της οθόνης ανάλογα με τις ανάγκες.

Αναφερόμαστε στο relax mode, το οποίο με το πάτημα ενός κουμπιού περιστρέφει την κεντρική οθόνη των 14,6 ιντσών σε οριζόντια θέση για ευκολότερη προβολή ταινιών, ενώ ταυτόχρονα για να είστε πιο άνετα σπρώχνει τιμόνι και ταμπλό προς τα εμπρός και περιστρέφει ελαφρώς τα εμπρός καθίσματα προς το κέντρο. Κάπως έτσι η βαρετές μισάωρες φορτίσεις αποκτούν άλλο νόημα.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...