Ferrari Purosangue: Παρουσιάστηκε το πρώτο SUV της μάρκας με 725 ίππους
Με ατμοσφαιρικό κινητήρα V12, το SUV με το αλογάκι στο καπό μπορεί να άργησε αλλά ήρθε για να κλέψει την παράσταση.
- -
- -
Είναι γεγονός! Το πρώτο SUV της Ferrari μόλις παρουσιάστηκε και η φράση «έργο τέχνης» ίσως είναι αυτή που το εκφράζει καλύτερα. Το δημιούργημα των Ιταλών μπορεί να άργησε να μπει στην παρέα των super-SUV, αλλά με ατμοσφαιρικό V12 κάτω από το καπό και τελική 310 km/h, μάλλον άξιζε η αναμονή.
Μετά από 75 χρόνια στον χώρο, η θρυλική μάρκα από το Μαρανέλο δημιούργησε το πρώτο της 4-θυρο, 4-θέσιο μοντέλο (μιας και αρνείται πεισματικά να το χαρακτηρίσει ως SUV) που έρχεται να σταθεί όμως απέναντι στις Aston Martin DBX, Lamborghini Urus, Audi RS Q8 κτλ. Με χώρο για τέσσερις και στοιχεία όπως οι πίσω πόρτες που ανοίγουν με ανάποδη φορά, έρχεται να συνδυάσει την άνεση και την πολυτέλεια με τις απόλυτες επιδόσεις που χαρακτηρίζουν όλα τα μοντέλα με το αλογάκι στο καπό.
Με ύψος 1,59 m μπορεί να μοιάζει πιο compact και όχι τόσο ευρύχωρη όσο οι ανταγωνιστές της καθώς η Ferrari επέλεξε μία πιο crossover προσέγγιση σε αντίθεση με τα SUV των υπολοίπων εταιριών, αλλά ποιος νοιάζεται όταν ζωή στο ιταλικό μοντέλο δίνει ένας ατμοσφαιρικός V12 6,5 λίτρων που στροφάρει έως τις 8.250 rpm και αποδίδει 725 ίππους και 716 Nm ροπής.
Η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, το οποίο είναι τοποθετημένο πίσω. Όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα τα grand tourer της μάρκας που φέρουν τον κινητήρα εμπρός από την καμπίνα αλλά φυσικά πίσω από τον εμπρός άξονα, χαρίζοντας έτσι κατανομή βάρους στην Purosangue που αντιστοιχεί σε 49% εμπρός και 51% πίσω.
Σε περίπτωση που δεν το καταλάβατε πρόκειται πλέον για το ισχυρότερο μοντέλο της κατηγορίας, με τον κοντινότερο ανταγωνιστή, την Aston Martin DBX 707 να φτάνει -όπως λέει και το όνομα- έως τους 707 ίππους. Αλλά και πάλι δεν έχει έναν V12 κάτω από το καπό. Αυτό το κτηνώδες μοτέρ λοιπόν χαρίζει στο πρώτο crossover από το Μαρανέλο επιδόσεις της τάξης των 3,3 sec για το σπριντ έως τα πρώτα 100 km/h από στάση και τελική ταχύτητα 310 km/h, όπως αναφέραμε και νωρίτερα. Λογικά θα ακολουθήσουν και μικρότερα V6, V8 και υβριδικά σύνολα, αλλά προς το παρόν η πρώτη γνωριμία γίνεται με τον μαγευτικό V12.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε στην Ιταλία την Ferrari 296 GTB των 830 ίππων
Αν και δεν πρόκειται για την πρώτη 4κίνητη Ferrari που βλέπουμε, σίγουρα είναι η πρώτη που φέρει τεχνολογίες όπως το hill-descent και το active roll control. Το τελευταίο αφορά το καινοτόμο σύστημα ενεργής ανάρτησης που κρύβει η Purosangue πίσω από τους τροχούς των 22 ιντσών εμπρός και 23 ιντσών πίσω, το οποίο αναπτύχθηκε μαζί με την Multimatic και εμφανίζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της μάρκας.
Περνώντας στην καμπίνα, σίγουρα οι σχεδιαστές δεν ακολούθησαν την συνήθη οδό της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατασκευαστών, με μία μεγάλη οθόνη για το infotainment στην μέση του ταμπλό. Αντίθετα έχουμε ένα πιλοτήριο που θυμίζει ελαφρώς αυτό της 296 GTB, το οποίο στην συνέχεια «καθρεφτίζεται» στην θέση του συνοδηγού. Από πλευράς οθονών δεν έχουμε μία κεντρική αλλά δύο μεγάλες 10,2 ιντσών οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες μπροστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό, αντίστοιχα.
Με τιμή εκκίνησης στην πατρίδα της τις 390.000 ευρώ, σίγουρα δεν είναι φτηνή. Αποτελεί το δεύτερο ακριβότερο μοντέλο παραγωγής της Ferrari μετά την SF90, αλλά αυτό δεν φαίνεται να πτοεί τους επίδοξους αγοραστές. Μάλιστα, οι προ-παραγγελίες για την Purosangue είναι μέχρι στιγμής τόσο υψηλές που οι Ιταλοί εξετάζουν το ενδεχόμενο να κλείσουν το βιβλίο παραγγελιών, έστω και προσωρινά, σύμφωνα με τον Enrico Galliera, επικεφαλής μάρκετινγκ της αυτοκινητοβιομηχανίας.