Νέα Maserati GranTurismo: Βασική έκδοση βενζίνης ή ηλεκτρική με 760 PS!
Ο αντικαταστάτης του διάσημου gran tourer της ιταλικής μάρκας είναι εδώ και κινείται ή από έναν V6 ή από τρεις ηλεκτροκινητήρες.
- -
- -
Μετά την διακοπή της προηγούμενης γενιάς της Maserati GranTurismo, η ιταλική μάρκα είχε ξεμείνει από σπορ δίπορτες κατασκευές, τουλάχιστον μέχρι να εμφανιστεί η εντυπωσιακή MC20. Το διάσημο 2+2 χάραξε μία ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία πριν το τέλος της παραγωγής του, που διήρκησε 12 ολόκληρα χρόνια. Από το 2007 έως και το 2019.
Αν και το σουλούπι της νέας GranTurismo που γνωρίζουμε σήμερα μοιάζει αρκετά με αυτό του προκάτοχου της, από κάτω κρύβεται ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, το οποίο για πρώτη φορά θα προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Η συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς όχι μόνο θα αποτελεί την ισχυρότερη της γκάμας φέροντας τρεις ηλεκτροκινητήρες, αλλά είναι και το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας γενικότερα.
Εμφανισιακά το νέο μοντέλο όπως αναφέραμε θυμίζει την προηγούμενη GranTurismo, αλλά τα δύο αυτοκίνητο δεν μοιράζονται κανένα απολύτως μέρος του αμαξώματος. Η σχεδίαση ταυτίζεται με το design όλων των σύγχρονων μοντέλων της μάρκας όπως τα κάθετα εμπρός φωτιστικά σώματα που βλέπουμε και στις MC20 και Grecale, ενώ διατηρεί την ταυτότητα της χάρη στο μακρύ καπό, την compact καμπίνα και το συνολικά χαμηλό ύψος.
Δείτε ακόμη: Τι σχέση έχει με την Ελλάδα το νέο SUV της Maserati;
Και V6 και ηλεκτρικό με 760 ίππους!
Περνώντας στην ψυχή αυτού του νέου GT τώρα, οι επιλογές είναι δύο… ή μάλλον τρεις. Αρχικά έχουμε τον θερμικό V6 Nettuno που γνωρίσαμε στην MC20. Ο twin-turbo των 3 λίτρων μπορεί να εξοπλίζεται με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων για οικονομία, αλλά δεν παύει να αποδίδει 490 ή 550 ίππους. Το επίπεδο ισχύος θα εξαρτηθεί από ποια έκδοση θα διαλέξετε. Η «εισαγωγική» των 490 ίππων και 600 Nm ροπής φέρει το όνομα “Modena”, ενώ η πιο σκληροπυρηνική “Trofeo” είναι αυτή με τους 550 ίππους και τα 650 Nm ροπής!
Δείτε ακόμη: Η τεχνολογία της MC20 θα χρησιμοποιηθεί σε μελλοντικά μοντέλα της Maserati
Εάν τώρα δεν σας φτάνουν ούτε αυτοί και είστε και στο στάδιο που αμφιταλαντεύεστε για το αν θα κάνετε το μεγάλο βήμα μετάβασης στην ηλεκτρική εποχή, τότε η GranTurismo Folgore είναι η λύση για εσάς. Χάρη σε τρεις ηλεκτροκινητήρες -έναν στον εμπρός άξονα και δύο πίσω- η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση της νέας GT αποδίδει 760 συνδυαστικούς ίππους και 1350 Nm ροπής. Χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800 V ενώ για την αποθήκευση της ενέργειας υπάρχει μία μπαταρία σχήματος «Τ» συνολικής χωρητικότητας 92,5 kWh από τις οποίες οι 83 kWh είναι αξιοποιήσιμες.
0-100 km/h σε 2,7 sec και τελική 320 km/h
Όλες οι εκδόσεις μοιράζονται το ίδιο setup ανάρτησης με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Τα φρένα είναι χορηγία της Brembo ενώ η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ακόμη και η πιο αργή “Modena” να είναι ταχύτερη στο σπριντ έως τα πρώτα 100 km/h από στάση ακόμη και από την κορυφαία MC Stradale της προηγούμενης γενιάς με χρόνο 3,9 sec. Η Trofeo των 550 ίππων ολοκληρώνει το σπριντ σε 3,5 sec ενώ η ηλεκτρική Folgore περνά στα χωράφια των hypercars με χρόνο 2,7 sec. Εντυπωσιακή είναι και η τελική της ηλεκτρικής έκδοσης, η οποία φτάνει τα 320 km/h. Ίδια είναι και η τελική της Trofeo, με την μικρότερη Modena να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα μόλις 302 km/h.
Και οι τρεις version πατούν πάνω σε τροχούς 20 ιντσών εμπρός και 21 πίσω ενώ σχεδόν πανομοιότυπο είναι και το design με μικρές διαφορές που πάνε ανάλογα την έκδοση. Η μόνη διαφοροποίηση στο σχεδιασμό του αμαξώματος είναι η ελαφρώς πιο αεροδυναμική προσέγγιση της Folgore, η οποία έχει κατά 7% πιο χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή σε σχέση με της βενζινοκίνητες εκδόσεις. Επίσης άλλη μία μικρή αλλαγή στην ηλεκτρική GT είναι οι μικρές εισαγωγές μεταξύ του προφυλακτήρα και των φτερών που έχουν ως στόχο την μείωση των αεροδυναμικών θορύβων.
Η Maserati χρησιμοποίησε σκόπιμα μία πλατφόρμα που να μπορεί να υποστηρίξει τόσο θερμικά όσο και ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές, μιας και μπαίνει στην φάση εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Πάνω από το 65% του αμαξώματος είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.795 kg στις εκδόσεις με τον V6 κάτω από το καπό και 2.260 kg ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Το τελευταίο μπορεί να είναι βαρύτερο, αλλά επωφελείται από μία τέλεια κατανομή βάρους 50:50, όταν τα 3λιτρα αδέρφια του έχουν κατανομή 52% εμπρός, 48% πίσω.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την Ferrari 296 GTB των 830 ίππων στην Ιταλία [Video]
Τέλος, σημαντικό για την Maserati είναι το νέο σύστημα προγραμμάτων οδήγησης που έρχεται μαζί με την GranTurismo, το οποίο έχει τις επιλογές Comfort, GT, Sport και Corsa στην περίπτωση των V6, με την Folgore να αντικαθιστά το Comfort με το Max Range.
Το νέο μοντέλο υπολογίζεται πως θα κυκλοφορήσει μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις να έρχονται πρώτες. Η ηλεκτρική θα ακολουθήσει λίγο αργότερα, αλλά ο κατασκευαστής δεν έδωσε ακριβή ημερομηνία. Κάποια στιγμή στο μέλλον θα υπάρξει και η GranCabrio, η «ανοιχτή» έκδοση του νέου 2+2, όπου και αυτή θα προσφέρεται τόσο με θερμικά αλλά και με ηλεκτρικά σύνολα.