Νέα BMW 3.0 CSL: Η καλύτερη όλων των εποχών – Κοστίζει…2 περιουσίες
Η BMW το χαρακτηρίζει το πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο που έχει δημιουργήσει ποτέ. Μια χειροποίητη κατασκευή που ελάχιστοι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα κάνουν δική τους.
- -
- -
Το τμήμα M της BMW χρειαζόταν κάτι ιδιαίτερο για την 50η επέτειό του. Δεν θα μπορούσε απλώς να προσφέρει 50 εκδόσεις Jahre για να το γιορτάσει. Ήθελε κάτι συγκλονιστικό για να ταράξει τους ενθουσιώδεις φίλους της. Και τα κατάφερε. Η BMW 3.0 CSL αποτελεί το απαύγασμα της μηχανικής. Ένα τετράτροχο που κυριεύει τις αισθήσεις.
Η νέα BMW 3.0 CSL δεν μοιράζεται τίποτα άλλο εκτός από το θρυλικό όνομά της με το κλασικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1970. Δεν βασίζεται σε κάποιο αγωνιστικό όχημα, αλλά έχει κατασκευαστεί από την αρχή. Θα παραχθεί σε μόλις 50 μονάδες, οι οποίες προφανώς και έχουν συλλεκτικό χαρακτήρα. Κάθε αντίτυπο είναι σε μεγάλο ποσοστό κατασκευασμένο στο χέρι, από τα ανθρακονήματα του αμαξώματος, έως τη βαφή και τις επενδύσεις. Η ομάδα που θα αναλάβει την κατασκευή της επετειακής 3.0 CSL (Coupe, Sport, Lightweight) στο εργοστάσιο του Dingolfing, θέλει τουλάχιστον 10 ημέρες δουλειάς για να ολοκληρώσει κάθε μονάδα.
Βαμμένο αποκλειστικά σε Alpine White
Το σώμα της 3.0 CSL είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) και περνάει από μια σχολαστική διαδικασία βαφής στο χέρι, η οποία διαρκεί περίπου έξι ημέρες. Επίσης, υπάρχει fiberglass κι άλλα ελαφριά υλικά. Παραδόξως όμως, δεν είναι πολύ ελαφρύτερη από μια M4 CSL, με το βάρος να ανέρχεται στα 1.624 kg.
Και οι 50 μονάδες θα βαφτούν στην απόχρωση Alpine White που συνοδεύεται από τις χαρακτηριστικές λωρίδες της BMW M. Για να τιμήσει την αρχική 3.0 CSL, η εταιρεία πρόσθεσε παρόμοια πίσω πτέρυγα, η μάσκα με τα έντονα νεφρά κάθεται λίγο ψηλότερα και οι θόλοι των τροχών είναι φαρδύτεροι. Για την αεροδυναμική πραγματοποιήθηκε ειδική μελέτη, με την καμπίνα από την πλευρά της να είναι άκρως αγωνιστική.
Τα carbon μπάκετ καθίσματα εμπρός, τα ανθρακονήματα σε πάνελ θυρών και ταμπλό, το τιμόνι με επένδυση Alcantara, η απουσία πίσω καθισμάτων και η αντικατάστασή τους με ειδικές θήκες για την αποθήκευση δύο κρανών και η αφαίρεση των κλασικών ηχομονωτικών υλικών, δίνουν το στίγμα της κατασκευής και συνάμα προσφέρουν τη δυνατότητα στον οδηγό να εισπράξει την ανάλογη ηχητική εμπειρία.
Πισωκίνητο με 560 HP
Κάτω από το μυώδες καπό βρίσκεται ο ισχυρότερος εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας χωρητικότητας 3.0 lt. Τεχνολογίας M TwinPower Turbo αποδίδει 560 HP και μέγιστη ροπή στα 550 Nm, με τον κόφτη να επεμβαίνει στις 7.200 rpm. Η αναλογία κιλών ανά ίππο ανέρχεται στα 2,9 kg/PS, τιμή πραγματικά εκπληκτική. Η βαυαρική φίρμα δεν ανακοίνωσε επιδόσεις, αλλά προφανώς μιλάμε για κάτι αφάνταστα γρήγορο.
Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, με τον μοχλό να παραπέμπει στην αρχική CSL. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει όποτε επιθυμεί τη λειτουργία shift assistant, ώστε να εξασφαλίζει εμπλοκή του συμπλέκτη χωρίς ολίσθηση μετά το κατέβασμα, κατά την επιβράδυνση στις στροφές. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει το Active M Differential στον πίσω άξονα που εμπλέκεται με το DSC (Dynamic Stability Control), μεταβάλλοντας συνεχώς το ποσοστό της ροπής μεταξύ των τροχών, λαμβάνοντας υπόψη την κίνηση σε στροφές, το γκάζι, καθώς και το διαφορετικό συντελεστή τριβής, ανάλογα με το οδόστρωμα, βοηθώντας τον οδηγό να κινηθεί στο όριο, εφόσον έχει την εμπειρία.
Δείτε εδώ την τιμή της BMW M2 στην Ελλάδα
Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic και το πλαίσιο έχουν ρυθμιστεί από την αρχή, όπως και η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Όσο για τα φρένα, είναι M carbon και αποτελούνται από κεραμικά δισκόφρενα διάστασης 400x38 mm μπροστά και εξαπίστονες δαγκάνες 380x28 mm πίσω.
Στα χαρτιά οι προδιαγραφές του είναι εντυπωσιακές, το ίδιο και η τιμή του. H BMW M δεν ανακοίνωσε κάτι επίσημα, αλλά όπως λέγεται όχι απλά θα ξεπερνά τις 500.000 ευρώ, αλλά δεν αποκλείεται να φτάσει ακόμη και τα 750.000 €. Στους απλούς θνητούς, τα χρήματα αυτά φαντάζουν εξωπραγματικά. Η γερμανική φίρμα ωστόσο, έχει πιστούς φίλους που δεν θα διστάζουν να τα προσφέρουν. Το sold out θεωρείται δεδομένο.