Mercedes-AMG S63 E Performance: Η ισχυρότερη S-Class όλων των εποχών! [video]
Με τεχνολογία δανεισμένη από τη Formula 1, η νέα Mercedes-AMG S63 E Performance διαθέτει απίστευτες τιμές ισχύος!
- -
- -
Όσο περίεργο και αν ακούγεται, η S-Class παραδοσιακά είχε σημαντικό ρόλο για την Mercedes-AMG. Δεν είναι τυχαίο, ότι πριν από 50 χρόνια οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας είχαν την ιδέα να μετατρέψουν μία πολυτελή λιμουζίνα σε μία σπορ κατασκευή. Το αποτέλεσμα ήταν το 1971 να προκύψει η Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG. Ένα μοντέλο επάνω στον οποίο χτίστηκε μεγάλο μέρος του μύθου που ακολουθεί τις δημιουργίες της Mercedes-AMG. Με την αποκάλυψη της S63 E Performance η γερμανική φίρμα κάνει ένα άλμα σε επίπεδο τιμών ισχύος και φυσικά τεχνολογίας, θέτοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία. Ο 4λιτρος οκτακύλινδρος κινητήρας με τα δύο τούρμπο, με την αρωγή της τεχνολογίας AMG Hybrid, έχει σαν αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς του συνόλου να εκτοξευθεί στους 802 ίππους και η ροπή να φτάσει τα 1.430 Nm! Νούμερα που κανονικά συναντάμε μόνο σε ένα supercar και την καθιστούν ως την ισχυρότερη S-Class που κατασκευάστηκε ποτέ. Το plug-in Hybrid σύνολο με τη νέα μπαταρία των 13.1 kWh μπορεί να προσφέρει μόλις 33 χιλιόμετρα αυτονομίας, αλλά της χαρίζει εκρηκτικές επιδόσεις. Και για του λόγου το αληθές, σημειώστε πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται μόλις 3,3 sec, όταν η τελική μπορεί (προαιρετικά ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού) να ξεπεράσει τα 290 km/h!
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την αμιγώς ηλεκτρική Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC
Η χαρακτηριστική πολυτέλεια που διακρίνει την S-Class διατηρείται στο έπακρο και στην περίπτωση της έκδοσης AMG, αλλά η εμφάνιση της έχει διαφοροποιηθεί με την προσθήκη μίας σειράς στοιχείων που ενισχύουν το δυναμικό της χαρακτήρα. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της S-Class τοποθετήθηκε η χαρακτηριστική εμπρός μάσκα με τις γρίλιες της AMG, με το μεγάλο αστέρι της Mercedes-AMG να φιγουράρει στο κέντρο. Επιπλέον, ο εμπρός προφυλακτήρας έχει διαφοροποιημένη σχεδίαση, με τους νέους αεραγωγούς να φροντίζουν για την καλύτερη ροή του αέρα. Στο πίσω μέρος, οι χαρακτηριστικές απολήξεις των εξατμίσεων σε τραπεζοειδή σχήμα σε συνδυασμό με το διαχύτη σε high gloss απόχρωση, συμπληρώνουν την εικόνα της, με τους τροχούς σε διάσταση 21 ιντσών να ταιριάζουν ιδανικά στη σπορ λιμουζίνα.
Φυσικά, η καμπίνα των επιβατών εξακολουθεί να ξεχωρίζει για το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας. Οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται σε μία σειρά από λεπτομέρειες, όπως στα καθίσματα με το λογότυπο της AMG, αλλά και μία σειρά από χρωματισμούς που συναντάμε αποκλειστικά στο συγκεκριμένο μοντέλο. Κάτι που ισχύει και για το νέο τιμόνι με το σήμα της AMG και κουμπιά επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης. Το περιβάλλον εκτός από πολυτελές είναι και απόλυτα ψηφιακό, με το γνωστό και καταξιωμένο σύστημα πολυμέσων MBUX να ξεχωρίζει για ακόμα μία φορά. Μάλιστα, για την περίπτωση της S63 AMG φιλοξενεί μία σειρά από νέες απεικονίσεις που αφορούν τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG CLA 45 S
Επιστρέφοντας στα μηχανικά μέρη, η μετάδοση της κίνησης γίνεται από το σύστημα 4Matic+ της Mercedes-AMG, με τον θερμικό κινητήρα να χρησιμοποιεί το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων AMG Speedshift MCT. Ο ηλεκτροκινητήρας των 190 ίππων έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα, και διαθέτει ενσωματωμένο ένα ηλεκτρονικό κιβώτιο δύο ταχυτήτων και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό με torque vectoring. Σημειώστε, πως η μπαταρία εντοπίζεται ακριβώς επάνω από τον πίσω άξονα. Φυσιολογικά, η παρουσία του υβριδικού συστήματος έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα το βάρος, το οποίο έχει εκτοξευθεί στα 2.595 kg, κάτι που μεταφράζεται σε 525 kg επιπλέον σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Βέβαια, οι γερμανική τεχνικοί αναφέρουν ότι η διάταξη του υβριδικού συστήματος έχει σαν αποτέλεσμα να διαθέτει εξαιρετική κατανομή βάρους εμπρός και πίσω.
Δείτε ακόμη: Στην Ελλάδα η νέα Mercedes-Benz GLC Plug-in Hybrid. Δείτε τιμές
Το αμάξωμα της S63 έχει ενισχυθεί σε διάφορα σημεία, όπως για παράδειγμα στο κάτω μέρος του κινητήρα, όπως και ανάμεσα στα σημεία στήριξης της εμπρός ανάρτησης. Επιπλέον, η χρήση κάρμπον στην κατασκευή του χώρου που φιλοξενεί τη μπαταρία, έχει βελτιώσει σύμφωνα με τους Γερμανούς τεχνικούς την ακαμψία του πίσω μέρους. Στον τομέα της ανάρτησης το δύσκολο έργο της διαχείρισης των αντιδράσεων του αμαξώματος έχει αναλάβει η αερανάρτηση AMG Ride Control+, με ρυθμιζόμενη απόσβεση, που μάλιστα της επιτρέπει να χαμηλώνει αυτόματα μόλις ξεπεράσει τα 150 km/h, βελτιώνοντας τη σταθερότητα αλλά και την αεροδυναμική. Και αν αυτά σας ακούγονται λίγα, προσθέστε ότι η S63 διαθέτει τετραδιεύθυνση με τους πίσω τροχούς να στρίβουν έως και 2,5 μοίρες, όπως και ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές που ρυθμίζονται από το AMG Active Ride Control. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι για πρώτη φορά μία S-Class εφοδιάζεται με το συνδυασμό όλων των παραπάνω συστημάτων.