Νέα Chevrolet Corvette E-Ray: Υβριδική και τετρακίνητη!
Δεν είναι απλά η πρώτη 4κίνητη και εξηλεκτρισμένη Corvette στην ιστορία, αλλά και η ταχύτερη που κατασκευάστηκε ποτέ.
- -
- -
Ακόμα ένα κάστρο έπεσε! Η εμβληματική Corvette έκανε και αυτή με τη σειρά της την είσοδο της στην εποχή του εξηλεκτρισμού, με την πρώτη υβριδική εκδοχή της στην ιστορία. Στην έκδοση E-Ray (λογοπαίγνιο με τη Stingray) το θρυλικό μοντέλο από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ενισχύεται με την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα να είναι η πρώτη τετρακίνητη Corvette που κατασκευάστηκε ποτέ και παράλληλα να αποτελεί την ταχύτερη στην ιστορία! Η υβριδική έκδοση του αμερικανικού supercar έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα της γενιάς C8 και προστίθεται δίπλα στη… «βασική» Stingray και την εκρηκτική Z06. Φυσικά, όπως κάθε άλλη Corvette είναι διαθέσιμη τόσο σε κουπέ, όσο και σε ανοικτή έκδοση…
Όχι ακόμα ένα plug-in supercar…
Σήμερα, η υβριδική εποχή και ο εξηλεκτρισμός, έχουν περάσει και στα supercar. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι McLaren και Ferrari, που έχουν λανσάρει την plug-in τεχνολογία στις Artura και 296, αντίστοιχα. Στην περίπτωση της Corvette έχει επιλεχθεί η λύση της υβριδικής τεχνολογίας χωρίς τη χρήση εξωτερικής φόρτισης. Συγκεκριμένα, σε πρωταγωνιστικό ρόλο συναντάμε τον θηριώδη 8κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα της Stingray με χωρητικότητα 6,2 λίτρων. Οι περισσότεροι από 500 ίπποι που αποδίδει και τα 637 Nm ροπής, μεταφέρονται στο δρόμο από τους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων, όπως στη Stingray.
Δείτε ακόμη: Ντοκιμαντέρ για τη Chevrolet Corvette Stingray! [video]
Η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στην παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, του οποίου η παρουσία ενισχύει το σύνολο με επιπλέον 162 και 170 Nmροπής, αντλώντας ενέργεια από μία μικρή μπαταρία χωρητικότητας μόλις 1,9 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το κεντρικό τούνελ. Η ισχύ του ηλεκτροκινητήρα μεταφέρεται στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς, στοιχείο που χαρίζει στην E-Ray τον τίτλο της πρώτης 4κίνητης Corvette στην ιστορία. Την ίδια ώρα, η συνδυαστική ισχύς των 655 ίππων την καθιστούν σε συνδυασμό με το σύστημα μετάδοσης, ως την ταχύτερη Corvette που βγήκε ποτέ από το εργοστάσιο παραγωγής της Chevrolet. Είναι χαρακτηριστικό, ότι για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται μόλις 2,5 sec, ενώ για το 0-400 m χρειάζονται 10,5 sec!
Έως 70 km/h με ηλεκτρική ενέργεια
Το υβριδικό σύστημα της E-Ray θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως πιο… «παραδοσιακό», αφού η μπαταρία φορτίζει μέσω του φρεναρίσματος και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, αλλά και τον κινητήρα που έχει ρόλο γεννήτριας. Με χωρητικότητα 1.9 kWh δεν χαρίζει κάποια σημαντική ηλεκτρική αυτονομία στην Corvette, αλλά υπό συγκεκριμένες συνθήκες και με το πρόγραμμα Stealth mode, μπορεί να κινηθεί για κάποια χιλιόμετρα με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και με ταχύτητα έως 72 km/h. Οι τεχνικοί της Corvette υποστηρίζουν πως η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα επιτρέπει στον 8κύλινδρο κινητήρα να λειτουργεί στις χαμηλές ταχύτητες καταναλώνοντας πολύ λιγότερο καύσιμο. Σημειώστε, πως παρά τη χρήση μικρότερης μπαταρίας και όχι plug-in τεχνολογίας, το βάρος είναι αυξημένο σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως η E-Ray ζυγίζει 1.712 kg, όταν η Z06 είναι κοντά στα 1.561 kg.
Δείτε ακόμη: Η Corvette που κρυβόταν 40 χρόνια από την αστυνομία! [video]
Αλλαγές στα σημεία
Μαζί με το πανίσχυρο υβριδικό σύστημα, η E-Ray ενισχύεται με μία σειρά από μηχανικά μέρη που συναντάμε και στις υπόλοιπες εκδόσεις της Corvette. Όπως η ανάρτηση Magnetic Ride Control 4.0 με τις τρεις ρυθμίσεις, αλλά και οι φαρδύτεροι θόλοι της Z06 που μπορούν να φιλοξενήσουν μεγαλύτερους τροχούς σε διάσταση 21 ιντσών. Μάλιστα, οι τελευταίοι έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για την E-Ray και ταιριάζουν ιδανικά με το φαρδύτερο κατά 10mmαμάξωμα. Αξίζει να σημειώσουμε, πως τα κεραμικά φρένα περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Σε αυτόν, δεν συναντάμε τις λευκές-μπλε ρίγες στο αμάξωμα, οι οποίες χρεώνονται επιπλέον! Σε κάθε περίπτωση όσοι επιθυμούν να αγοράσουν τη νέα E-Ray θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μέσα από μία σειρά εξατομικεύσεων, έχοντας να διαλέξουν ανάμεσα από 14 διαφορετικούς χρωματισμούς και όχι μόνο.