Volkswagen ID. 2all: Ηλεκτρικό με μέγεθος Polo, χώρους Golf και τιμή 25.000 € [video]
Η Volkswagen παρουσίασε το ID.2, το πρώτο πραγματικά προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο της, με το οποίο επιστρέφει σε γνώριμα μονοπάτια σχεδιαστικά, αφού το σχήμα και οι γραμμές του είναι οικεία στο κοινό.
- -
- -
«Χώρους από Golf με διαστάσεις από Polo». Αυτή είναι η αίσθηση που δημιουργείται σε κάποιον μόλις δει το ολοκαίνουριο πρωτότυπο ID. 2all και αυτό επιβεβαίωσαν τα λεγόμενα των ανθρώπων της Volkswagen στο κλείσιμο της παρουσίασης του μοντέλου. Αυτή η φράση συνοψίζει τη νοοτροπία της γερμανικής μάρκας για το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο της.
Σχεδιαστικά η γλώσσα που επέλεξαν οι άνθρωποι στο σχεδιαστικό κέντρο της Volkswagen είναι ιδιαίτερα οικεία στο ευρύ κοινό, με τις γραμμές που ακολουθούνται να θυμίζουν έντονα τα δύο δημοφιλέστερα μοντέλα της μάρκας. Το Golf και το Polo. Ακόμα και οι ζάντες ακολουθούν την ίδια νοοτροπία καθώς έχουν γνώριμο σχεδιασμό, όμως εντυπωσιάζουν με τη διάμετρό τους που φτάνει τις 20 ίντσες, νούμερο πολύ μεγάλο για την κατηγορία στην οποία ανήκει το ID. 2all. Σε αντίθεση με το μπροστά μέρος και τα πλαϊνά, η πίσω όψη είναι περισσότερο εμπνευσμένη καθώς φέρνει έναν διαφορετικό αέρα στο σύνολο χωρίς να λείπει κι εδώ μια αναφορά στο παρελθόν. Αν αυτό που βλέπετε σας θυμίζει κάτι είναι επειδή οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από τα GTI του παρελθόντος.
Απ' έξω Polo κι από μέσα Golf
Η φράση «Χώρους από Golf με διαστάσεις από Polo» συνοψίζει με τον καλύτερο τρόπο τον στόχο που είχε θέσει η Volkswagen για το ID. 2all. Το παραπάνω επιβεβαιώνουν οι διαστάσεις και η τιμή του. Το μήκος είναι στα 4.050 mm, το πλάτος στα 1.812 mm και το ύψος στα 1.530 mm, νούμερα πολύ κοντά σε εκείνα του σημερινού Polo. Για το εσωτερικό η επιβεβαίωση έρχεται από δύο νούμερα. Το ένα είναι το μεταξόνιο στα 2.600 mm, ενώ το άλλο η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ η οποία στα 490 λίτρα κρίνεται άκρως εντυπωσιακή για το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Με διαφορά το πιο προσιτό ηλεκτρικό Volkswagen
Όσο για την τιμή, η Volkswagen υποσχέθηκε ότι θα πωλείται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 25.000 ευρώ. Δεδομένου ότι η πλειοψηφία των πωλήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο κινείται σε αυτό το εύρος, η τιμή του δε θα απέχει από την κατάσταση που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία σήμερα. Πετυχαίνοντας αυτόν τον στόχο η γερμανική μάρκα ευελπιστεί ότι οι πωλήσεις του ID.2 θα αυξήσουν σημαντικά το μερίδιο των ηλεκτρικών.
Δείτε ακόμα: Τα ηλεκτρικά Volkswagen πουλάνε περισσότερο από όσο περίμενε η εταιρεία!
Μεγάλη αυτονομία και ταχύτητα φόρτισης
Σημαντικό χαρακτηριστικό του ID.2 είναι η μεγάλη αυτονομία που θα μπορεί να πετύχει, παρά την προσιτή τιμή του, καθώς σύμφωνα με τη Volkswagen η αυτονομία του με μία φόρτιση θα φτάνει τα 450 km. Ακόμα σημαντικότερο είναι το γεγονός ότι θα φορτίζει αρκετά γρήγορα, με τη μέγιστη ισχύ που μπορεί να δεχτεί το αυτοκίνητο να φτάνει τα 125 KW. Πρόκειται για ένα νούμερο το οποίο μπορούν να πετύχουν με άνεση οι περισσότεροι ταχυφορτιστές σήμερα και αποτελεί τη χρυσή τομή για το μέγεθος και την τιμή του αυτοκινήτου. Αν και το μέγεθος της μπαταρίας δεν ανακοινώθηκε, για να επιτευχθεί η αυτονομία των 450 km σημαίνει ότι αυτή δεν είναι πολύ μεγάλη. Έτσι, χάρη στα 125 KW το ID. 2all θα μπορεί να ανεφοδιάζεται το αυτοκίνητο αρκετά γρήγορα, χωρίς να εκτοξευτεί το κόστος κατασκευής, άρα και η τελική τιμή. Πόσο γρήγορα; Η φόρτιση από το 10% μέχρι το 80% μπορεί να ολοκληρωθεί μόλις σε 20 λεπτά.
Επιστροφή στην κίνηση μπροστά
Μέχρι τώρα όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen που ανήκουν στην οικογένεια ID είναι πισωκίνητα ή τετρακίνητα, όμως με το ID.2 η εταιρεία επιστρέφει στην κίνηση μπροστά, δηλαδή αυτό με το οποίο είναι εξοικειωμένοι οι περισσότεροι οδηγοί σήμερα, ειδικά στην κατηγορία και το αγοραστικό κοινό που απευθύνεται το ολοκαίνουριο ηλεκτρικό. Αυτό θα είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB που έχει δημιουργηθεί για χρήση αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα, όμως έχει τοποθετημένο τον ηλεκτροκινητήρα στους μπροστά τροχούς.
Μπορεί η Volkswagen να επέλεξε τον μπροστά άξονα για την κίνηση του ID. 2all, όμως δεν ήταν καθόλου φειδωλή στη δύναμη του νέου μοντέλου της, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει 226 ίππους. Έτσι, το 0-100 km/h θα ολοκληρώνεται σε χρόνο μικρότερο των 7 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται στα 160 km/h, νούμερο αρκετά συνηθισμένο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γενικά.
Πότε θα δούμε το ID. 2all στον δρόμο
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του ID.2 οι Γερμανοί αποκάλυψαν και το χρονοδιάγραμμα μέχρι την κυκλοφορία του αυτοκινήτου στους δρόμους, λέγοντας ότι αυτό θα γίνει το 2025, δηλαδή σε δύο χρόνια από σήμερα. Η Volkswagen σίγουρα θέλει να εκμεταλλευτεί αυτό το χρονικό διάστημα για να εξελίξει περαιτέρω το αυτοκίνητο, αλλά και για να επωφεληθεί από τυχόν πτώση των τιμών σε μπαταρίες.
Δείτε το video με την επίσημη αποκάλυψη του ID. 2all: