Τα Top 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται Ελλάδα το 2023
Η ποικιλία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που διατίθενται στη χώρα μας σύντομα θα εμπλουτιστεί με αυτά τα ολοκαίνουργια οικογενειακά και SUV μοντέλα.
- -
- -
Διανύουμε τη νέα ηλεκτρική εποχή και η χώρα μας αποτελεί μέρος της εξελικτικής διαδικασίας της αυτοκίνησης. Η κυβέρνηση δίνει σημαντικά κίνητρα προς αυτή την κατεύθυνση, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που προσφέρει μεγάλα ποσά ως επιστροφή χρημάτων για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Σε μια χώρα που η μέση ηλικία του στόλου είναι αρκετά μεγαλύτερη από τα 12 χρόνια, αυτή η γρήγορη ηλεκτρική μετάβαση δεν θα είναι εύκολη, ωστόσο ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας διαθέτει πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα νέα μοντέλα, μερικά από τα οποία αναμένεται να είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα πριν το τέλος του 2023. Ας δούμε τα σημαντικότερα από αυτά, αλλά και πότε τα αναμένουμε επί ελληνικού εδάφους.
Audi Q6 e-tron
Βασισμένο στην πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων PPE (Premium Platform Architecture) η οποία εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Porsche και κρύβεται επίσης κάτω από την ηλεκτροκίνητη Macan, το νέο Audi Q6 e-tron αναμένεται να πατήσει επί ελληνικού εδάφους στα τέλη του έτους. Ο οικολογικός χαρακτήρας του μοντέλου, σύμφωνα με την κατασκευάστρια, δεν σταματά στις μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά εισάγει μια ολιστική εκδοχή που περνά τόσο στην διαδικασία κατασκευής όσο και στα υλικά που βρίσκονται πάνω στο αυτοκίνητο, τα οποία μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνουν συνθετικό δέρμα και ανακυκλωμένες πρώτες ύλες. Πέρα από το «απλό» Q6 e-tron αναμένουμε και μια έκδοση Sportback, κάτι σαν διασταύρωση SUV με Coupe.
Το μοντέλο, που ουσιαστικά είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Q5, αναμένεται να διατεθεί με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ενώ στις τετρακίνητες εκδόσεις θα προστίθεται ένας δεύτερος στον εμπρός και θα επιτρέπει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε περίπου 4 sec. Δανεισμένη από την πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group, η μπαταρία που χρησιμοποιείται στη σειρά ID. καθώς και στο Q4 και τις Porsche Taycan θα αποτελείται από 12 modules, θα είναι 800V και θα αποδίδει έως 475 kW, ενώ αναμένεται να υποστηρίζει φόρτιση DC (270kW). Έτσι το Q6 e-tron περιμένουμε να έχει αυτονομία από 450 έως 700 χιλιομέτρων ανάλογα με την έκδοση και θα φορτίζει από το 5% έως το 80% της μπαταρίας σε 25 λεπτά, φυσικά σε αντίστοιχο ταχυφορτιστή. Με στόχο τους νέους αγοραστές η Audi αναμένεται να «ενισχύσει» το μοντέλο με πολλά ψηφιακά καλούδια σε επίπεδο συνδεσιμότητας, υποβοήθησης του οδηγού αλλά και την άνεση. Για παράδειγμα σε αυτό το μοντέλο θα δούμε το νέο τιμόνι με πλήκτρα αφής και αισθητήρες που ελέγχουν αν ο οδηγός έχει τα χέρια του πάνω στο τιμόνι.
Hyundai Kona
Η δεύτερη γενιά του επιτυχημένου Hyundai Kona έχει ήδη παρουσιαστεί και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του αναμένεται να κυριαρχήσει. Όμως οι Κορεάτες θα εξακολουθήσουν να παρέχουν στον αγοραστή και τις υβριδικές και συμβατικές εκδοχές του μοντέλου. Μεγαλύτερη και καλύτερη η νέα γενιά έχει αεροδυναμική απόδοση (Cd) 0,27 και πολλά τεχνολογικά στοιχεία που βελτιώνουν την εμπειρία των επιβατών. Δύο οθόνες 12,4 ιντσών, διακριτικός αλλά εντυπωσιακός φωτισμός καμπίνας και σύγχρονα χειριστήρια κοσμούν τον… εσωτερικό του κόσμο, ενώ εξωτερικά το αμιγώς ηλεκτρικό Kona ξεχωρίζει από το «αδέρφια» του από την φωτεινή μπάρα από άκρη σε άκρη στο εμπρός μέρος.
Στη διάθεση των υποψηφίων αγοραστών υπάρχουν δύο εκδόσεις του μοντέλου, μια με μπαταρία 48,4 kWh και ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και μια με απόδοση 218 ίππων και μπαταρία 65,4 kWh που δίνει στο αυτοκίνητο αυτονομία σχεδόν 500 km με μια φόρτιση. Και οι δύο έιναι 400V ενώ σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% της χωρητικότητας της σε 41 λεπτά. Στιλιστικά το δυναμικό SUV ενώ διαφέρει από τα Ioniq 5 και Ioniq 6 εξακολουθεί να προδίδει την οικογενειακή καταγωγή του. Ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά όπως οι κάμερες 360, ο ψηφιακός μεσαίος καθρέπτης αλλά και το Vehicle-to Load (V2L) που επιτρέπει την χρήση ρεύματος από τη μπαταρία του αυτοκινήτου στο σπίτι, κάνουν το Kona κάτι παραπάνω από σύγχρονο.
Kia EV9
Σε συνέχεια του επιτυχημένου EV6, η KIA παρουσίασε το EV9 το οποίο είναι μεγαλύτερο από το πρώτο και δίνει την επιλογή μιας επταθέσιας διάταξης με μια τρίτη σειρά καθισμάτων. Σε αυτό βοηθά το πραγματικά μεγάλο μήκος του που ξεπερνά τα 5 μέτρα και θα εξυπηρετήσει όσους μετακινούνται με... μεγάλη παρέα. Το μοντέλο έχει ήδη παρουσιαστεί στις ΗΠΑ, αλλά στην Ευρώπη ακόμα αναμένεται. Βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) και χρησιμοποιεί τέταρτης γενιάς μπαταρίες, μια 76,1 kWh για την δικίνητη έκδοση (RWD) και μια 99,8 kWh τόσο για την δικίνητη Long Range όσο και για την τετρακίνητη έκδοση του EV9.
Η πρώτη έκδοση έχει ισχύ 215 ίππων και κάνει 0-100 σε 8,2 sec ενώ η παραλλαγή Long Range έχει έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 204 ίππων που επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100 km/h σε 9,4 sec και του δίνει αυτονομία άνω των 541 km. Το τετρακίνητο EV9 διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 385 ίππων και επιταχήνει από στάση στα 100 km/h σε 6 sec. Αυτή η έκδοση μπορεί να αναβαθμιστεί στο KIA Connect Store ώστε να αυξήσει την απόδοση της και να μειώσει τον χρόνο του 0-100 στα 5,3 sec. Υπό όρους αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 θα απολαμβάνουν όσοι επιλέξουν το EV9 (ανάλογα με την νομοθεσία κάθε χώρας).
Opel Astra-e
Μετά το πρώτο υβριδικό Astra, η Opel προχώρησε στον απόλυτο εξηλεκτρισμό της νέας γενιάς του ιστορικού της μοντέλου, το οποίο στην εκδοχή με τον ηλεκτροκινητήρα έχει ισχύ 156 ίππων, μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh και ένα «e» στο όνομα του που προδίδει την απουσία δεξαμενής καυσίμου. Βέβαια η γερμανική εταιρεία θα διατηρήσει τις συμβατικές εκδόσεις (βενζίνης και πετρελαίου) καθώς και τις plug-in υβριδικές. Το αμιγώς ηλεκτρικό Astra έχει αυτονομία 416 km σε κύκλο WLTP και φορτίζει στα 100kW έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε 30 λεπτά, ενώ ακόμα και στην βασική έκδοση του διαθέτει ενσωματωμένο τριφασικό φορτιστή 11 kW ώστε να «γεμίζει» σε wallbox.
Στο εσωτερικό, το ηλεκτροκίνητο Astra υιοθετεί το Pure Panel με δύο οθόνες 10 ιντσών αλλά και το head-up display που προβάλει πάνω στο παρμπρίζ βασικές πληροφορίες από τον πίνακα οργάνων. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) που φυσικά επηρεάζουν αντίστοιχα την αυτονομία του μοντέλου, ενώ η μέγιστη ταχύτητα του Astra-e είναι τα 170 km/h.
Δείτε ακόμη: Ποια αυτοκίνητα επιλέγουν οι Έλληνες το 2023;
Μια πλούσια συλλογή συστημάτων υποβοήθησης όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού και η προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, συμπληρώνουν τις επιθυμίες του αγοραστή. Αναμένεται στην Ελλάδα πολύ σύντομα στην 5θυρη hatchback μορφή του, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει η Sports Tourer.
Porsche Macan Electric
Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό δημιούργημα της Porsche, μετά την Taycan, είναι γεγονός και αναμένεται να κυκλοφορήσει στο τέλος του έτους. Ο προγραμματισμός της μάρκας είναι έως το 2030, το 80% των πωλήσεων της παγκοσμίως να αφορά σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα και η Macan αναμένεται να αναλάβει ένα μεγάλο μέρος αυτού του στόχου. Θα έχει αρχιτεκτονική 800V που θα της επιτρέπει να φορτίσει έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε λιγότερα από 25 λεπτά και αυτονομία μεγαλύτερη από της Taycan, γύρω στα 500 km.
Το νέο SUV της Porsche χρησιμοποιεί την πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) του Volkswagen group, όπως το Audi Q6 e-tron και έχει διανύσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών πριν αρχίσει η παραγωγή του με στόχο να είναι εκτός από πρακτικό, ευχάριστο στην οδήγηση, ως οφείλει ένα μοντέλο που φέρει το σήμα της Porsche. Σύμφωνα με πληροφορίες θα δούμε τρείς εκδόσεις με κίνηση τόσο στους πίσω, όσο και στους τέσσερις τροχούς. Την Macan E απόδοσης σχεδόν 400 ίππων, την 4S με περίπου 500 ίππους και την Macan Turbo με ισχύ άνω των 600 ίππων, ενώ φήμες υποστηρίζουν ότι είναι πολύ πιθανό να δούμε μια Turbo S GT με ισχύ 750 ίππων η οποία μάλιστα θα φορτίζει από το 5% στο 80% της μπαταρίας της σε μόλις 18 λεπτά.
Renault Megane E-Tech
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Renault είναι το Megane E-Tech το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί αλλά θα διατεθεί στην Ελληνική αγορά μέσα στο καλοκαίρι. Όμως το μοντέλο που γνωρίσαμε για πρώτη φορά πριν από 27 χρόνια, δεν θα πλαισιωθεί από συμβατικές ή υβριδικές εκδόσεις. Θα είναι αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικό. Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV και εντυπωσιάζει σε εξωτερικό σχεδιασμό, αλλά περισσότερο μέσα στην καμπίνα των επιβατών, η οποία ξεχειλίζει από ποιοτικά υλικά και μίνιμαλ προσέγγιση όσο αφορά τα χειριστήρια, ενώ δεσπόζουν οι δύο οθόνες του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment OpenR.
Το νέο Megane E-Tech θα διαθέτει δύο εκδόσεις. Μία με ισχύ 130 ίππων που συνδυάζεται με μπαταρία 40 kWh και μια με ισχύ 218 ίππων και μπαταρία 60 kWh που επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 7,4 sec και έχει πραγματική αυτονομία περίπου 400 km. Ένα πλεονέκτημα του Megane E-Tech είναι οι διαφορετικές επιλογές φόρτισης, από ταχυφόρτιση DC (έως 130 kW), μέχρι 22kW σε φορτιστή AC. Μια πλήρης φόρτιση σε Wallbox 7,4 kW χρειάζεται 8 ώρες και σε ταχυφορτιστή 130 kW με μια φόρτιση διάρκειας 30 λεπτών ο οδηγός αποκτά αυτονομία έως 300 km. Επιπλέον το μοντέλο εξοπλίζεται με 26 σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, άνεσης και υποβοήθησης της οδήγησης, μεταξύ των οποίων η δυνατότητα (όπου η νομοθεσία του επιτρέπει) αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Smart #1
Ήρθε η ώρα να ξεχάσουμε ό,τι ξέραμε γύρω από το όνομα Smart. To νέο Smart Number 1 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό Crossover που δεν θυμίζει σε τίποτα το μικρό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης που μας σύστησε την μάρκα στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Εξωπραγματικές για Smart μοιάζουν οι διαστάσεις του #1 με μήκος 4,27 m και πλάτος 1,82 m, καθώς και η ισχύς των 272 ίππων. Στο φουτουριστικό 4θέσιο εσωτερικό υπάρχει μια ψηλή κεντρική κονσόλα και premium υλικά με όμορφο σχεδιασμό. Μέσω της οθόνης 12,8 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τη συνδεσιμότητα, τις βασικές λειτουργίες και τις αναβαθμίσεις Over-the-air ενώ ο κλασσικός πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί από μια δεύτερη οθόνη, πίσω από το τιμόνι με διαγώνιο 9,2 ιντσών.
Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα SEA, το νέο Smart #1 μπορεί να εξοπλιστεί με μπαταρίες 58kWh έως 100 kWh, αλλά σύμφωνα με τις πληροφορίες μας το πρώτο #1 θα χρησιμοποιεί μπαταρία 66 kWh NCM (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) που θα του δίνει αυτονομία για να διανύσει περίπου 400 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση. Η μέγιστη ταχύτητα του θα είναι 180 χλμ./ώρα και θα μπορεί να φορτίσει την μπαταρία του από το 10% της χωρητικότητας της στο 80% σε 3,5 ώρες σε AC 22 kW ενώ σε ταχυφορτιστή DC 150 kW θα χρειάζεται μόνο 30 λεπτά. Το Smart #1 θα κατασκευάζεται στην Κίνα από το εργοστάσιο κοινοπραξίας της Mercedes και της Geely και αναμένεται να κυκλοφορήσει στο τέλος του έτους.
Subaru Solterra
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Subaru ονομάζεται Solterra, μια ονομασία που προκύπτει από της λατινικές λέξεις Sol (που σημαίνει ήλιος) και Terra (που σημαίνει γη). Το μοντέλο, που χρησιμοποιεί την Παγκόσμια Πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα e-Subaru, είναι προϊόν συνεργασίας της Subaru με την Toyota και έχει ήδη πατήσει επί Ελληνικού εδάφους. Το Solterra αρχικά θα προσφέρεται σε τετρακίνητες εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που έχουν συνδυαστική ισχύ 218 ίππων και τροφοδοτούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου 71,4 kWh. Επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 7,7 sec και έχει εμβέλεια 466 km ενώ στις δικίνητες εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα και ίδια μπαταρία, που θα έρθουν λίγο αργότερα, η εμβέλεια φτάνει στα 530 km. Η τετρακίνητη έκδοση φορτίζει σε ταχυφορτιστή DC 150 kW έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε 30 λεπτά.
Με εξειδίκευση στην εκτός δρόμου οδήγηση, η Subaru δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που προτιμά το χώμα, χωρίς να υπολείπεται σε τίποτα στην άσφαλτο, έχει πολύ καλή αεροδυναμική και προσφέρει άνετους χώρους αλλά και μια μεγάλη σειρά προηγμένων συστημάτων ασφαλείας. Μέσα στην καμπίνα των επιβατών μια ψηλή μεσαία κονσόλα βρίσκεται μεταξύ των δύο εμπρός επιβατών ενώ στο ταμπλό το βλέμμα τραβά η μεγάλη οθόνη αφής με οριζόντιο προσανατολισμό. Οι επιλογές εξοπλισμού για την Ελληνική αγορά θα είναι τρείς και οι παραδώσεις υπολογίζεται να αρχίσουν μετά το καλοκαίρι.
Volkswagen ID.7
Το Volkswagen ID.7 τοποθετείται στην κορυφή της ηλεκτροκίνητης γκάμας της μάρκας και θα είναι διαθέσιμο από το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Σημαντική είναι η αυτονομία 700 km που προσφέρει η έκδοση Pro S, η οποία θα είναι η κορυφαία του μοντέλου και χρησιμοποιεί μπαταρία 82 kWh που φορτίζει σε ταχυφορτιστή DC έως 200 kW. Αντίστοιχα η «μικρή» έκδοση θα έχει αυτονομία 615 χιλιομέτρων και μπαταρία 82 kWh. Βασισμένο στην πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων MEB του ομίλου, όπως όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID. αναμένουμε να προσφέρεται με κίνηση στους δύο και στους τέσσερις τροχούς, ενώ θα χρησιμοποιεί ένα νέο κινητήριο σύνολο με ισχύ 286 ίππων. Εντυπωσιακός είναι ο συντελεστής αεροδυναμικής, μόλις 0,23 Cd.
Με μήκος μόλις 6 εκατοστά λιγότερα από τα 5 μέτρα, το ID.7 διαθέτει μεγάλους και πολύ άνετους χώρους, ενώ η πολυτέλεια αποκαλύπτεται και από την ύπαρξη κλιματιζόμενων καθισμάτων που προσφέρουν μασάζ στους επιβάτες. Η ηλεκτρική πανοραμική οροφή μπορεί πολύ εύκολα να γίνει αδιάφανη, τόσο με το πάτημα ενός κουμπιού, όσο και μέσω φωνητικής εντολής με χρήση του προθέματος «Hello Volkswagen». Ένα ηχοσύστημα Harman Kardon 700 watt με 14 ηχεία, η κεντρική οθόνη αφής 15 ιντσών και το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας συμπληρώνουν τη λίστα εξοπλισμού της νέας ηλεκτρικμε όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειαςής ναυαρχίδας της μάρκας, η οποία είναι αντιστοίχως εφοδιασμένη και υποβοήθησης της οδήγησης.
Volvo EX90
Έχοντας θέσει ως κύριο στόχο την ασφάλεια των αυτοκινήτων της, η Volvo έχει ετοιμάσει ένα μεγάλο, 7θέσιο, πολυτελές, αμιγώς ηλεκτρικό SUV που θα ξεχωρίσει. Γιατί σύμφωνα με την εταιρεία αυτό είναι το ασφαλέστερο και το οικολογικότερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ. Με 16 αισθητήρες υπερήχων, 8 κάμερες, 5 συστήματα radar και έναν αισθητήρα LiDAR δημιουργείται μια αόρατη ασπίδα γύρω από το αυτοκίνητο και το βοηθά να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή προστασία από ατυχήματα. Επιπλέον στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου υπάρχει ένα σύστημα αισθητήρων που ανιχνεύει ακόμα και την πιο μικρή κίνηση, όπως η αναπνοή ενός μωρού που ξεχάστηκε μέσα στην καμπίνα ώστε να ειδοποιήσει έγκαιρα τον οδηγό. Βέβαια όλα αυτά έχουν κάνει το βάρος του EX90 να απέχει μόλις 200 kg από τους 3 τόνους.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί η κάθετης τοποθέτησης οθόνη 14,5 ιντσών μέσω της οποίας ελέγχονται οι ρυθμίσεις, το σύστημα infotainment αλλά και οι υπηρεσίες Google με στάνταρ συνδεσιμότητα 5G. Ένα ηχοσύστημα Bowers & Wilkins, με 25 ηχεία, ολοκληρώνει την εμπειρία των επιβατών. Το EX90 διαθέτει μπαταρία 111 kWh που του προσφέρει αυτονομία σχεδόν 600 km, ενώ η φόρτιση της (σε ταχυφορτιστή) από το 10% στο 80% απαιτεί λιγότερα από 30 λεπτά. Στην κορυφαία έκδοση του, το μοντέλο θα είναι τετρακίνητο με ισχύ 517 ίππων, ενώ θα υπάρχει και μια μικρότερη επιλογή με ισχύ 408 ίππων.