Γνωρίζουμε στη Γερμανία το νέο Toyota C-HR
Στο Αμβούργο βρεθήκαμε για την παγκόσμια αποκάλυψη της δεύτερης γενιάς του δημοφιλούς crossover C-HR.
- -
- -
Το πρώτο C-HR αποτέλεσε πρόκληση για την Toyota αλλά και για την ευρωπαϊκή κατηγορία των C-SUV. Ήταν μια επαναστατική προσέγγιση συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Επρόκειτο για μία προσθήκη που είχε στόχο να κάνει επίκληση στο συναίσθημα, κάτι που απείχε από την πιο «λογική» φύση των υπόλοιπων μοντέλων του Ιάπωνα κατασκευαστή και παράλληλα παρουσίαζε μία διαφορετική υλοποίηση που διέφερε από το C-SUV segment όπως το ξέραμε μέχρι τότε.
Η επιτυχία του όμως σε αυτό το καινοτόμο εγχείρημα συνέβαλε στην αλλαγή της αντίληψης του κοινού για την Toyota στην Ευρώπη, προσθέτοντας μια ισχυρή συναισθηματική διάσταση στη μάρκα. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν έντονη, με τους περισσότερους από τους μισούς να αναφέρουν το στιλ του αυτοκινήτου ως τον κύριο λόγο για την αγορά του. Το C-HR έγινε έτσι το μοντέλο της Toyota που κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις στην προσέλκυση πελατών από άλλες μάρκες.
Δείτε ακόμη: Lexus LBX: Πώς το premium B-SUV αφήνει πίσω το Toyota Yaris Cross
Τώρα, η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου θέλει να προάγει την εξαιρετική ποιότητα και το κύρος του προκατόχου του σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο, χάρη στην πιο επιθετική σχεδίαση, τις προηγμένες τεχνολογίες και μία γκάμα full και plug-in υβριδικών κινητήριων συνόλων με αυξημένη ισχύ, βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά και διευρυμένες δυνατότητες αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης.
Υιοθετεί την νέα σχεδιαστική ταυτότητα
Η εντυπωσιακή σχεδίαση του νέου C-HR παραμένει πιστή στο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2022, κάτι που είχαν ως ξεκάθαρο στόχο οι σχεδιαστές όπως μας είπαν. Η χαρακτηριστική εξωτερική του εμφάνιση παραπέμπει σε "ένα concept car για το δρόμο" όπως το περιέγραψαν.
Το πρώτο Toyota C-HR ήταν αυτό που σύστησε τα κουπέ χαρακτηριστικά συνδυασμένα με SUV αμάξωμα. Αυτή η λογική είναι ακόμη πιο ξεκάθαρη στο νέο μοντέλο χάρη στην πιο έντονα κεκλιμένη οροφή του. Το εμπρός τμήμα υιοθετεί το νέο πρόσωπο των Toyota, γνωστό από το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X και ακόμη περισσότερο από το νέο Prius (πατήστε εδώ για να διαβάσετε την πρώτη μας οδηγική εμπειρία στη Γερμανία). Ενσωματώνοντας τα στιλιστικά στοιχεία που είδαμε στο πρωτότυπο Toyota C-HR Prologue, η εμφάνιση του είναι πιο επιθετική και επιβλητική από ποτέ. Η σχεδιαστική προσέγγιση των αλληλένδετων σχημάτων είναι εμφανής στις χαρακτηριστικές diamond-cut γραμμές κατά μήκος του πλευρικού τμήματος, υπογραμμίζοντας τις χωνευτές χειρολαβές των θυρών - που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε Toyota - και δίνοντας έμφαση στην πιο περιποιημένη παρουσία του νέου μοντέλου.
Η δυναμική εμφάνιση ενισχύεται περαιτέρω από τους κοντούς προβόλους και τους μεγάλους τροχούς, διαμέτρου έως και 20 ιντσών. Ένας νέος σχεδιασμός διχρωμίας, με το μαύρο χρώμα της οροφής να επεκτείνεται έως τον πίσω προφυλακτήρα και το πίσω φτερό, κάνοντας το C-HR να ξεχωρίζει μέσα στο πλήθος όπως άλλωστε είχε καταφέρει και ο προκάτοχος του.
Οι ομάδες σχεδίασης και αεροδυναμικής της Toyota συνεργάστηκαν στενά για να διασφαλίσουν ένα αεροδυναμικά αποδοτικό και ταυτόχρονα οπτικά εντυπωσιακό εξωτερικό. Αυτό εξασφάλισε τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα πάνω και γύρω από το όχημα σε λεπτομέρειες όπως η ακριβής διαμόρφωση του εμπρός προφυλακτήρα και το σχήμα της πίσω αεροτομής οροφής.
Τεχνολογικά προηγμένο και φουτουριστικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό, το νέο C-HR διαθέτει ένα νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”. Η οθόνη μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να δίνει προτεραιότητα σε διαφορετικό περιεχόμενο ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού ή το είδος της διαδρομής που πραγματοποιεί, για παράδειγμα, εμφανίζοντας τις πληροφορίες των ενεργών λειτουργιών ADAS κατά την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο. Υπάρχουν τρεις προκαθορισμένες διατάξεις, οι οποίες μπορούν να εξατομικευτούν μέσω διακοπτών στο τιμόνι.
Το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού προσφέρει μια ευρεία γκάμα έως και 64 χρωμάτων, εισάγοντας επιλογές για άμεσο και έμμεσο φωτισμό στο εσωτερικό, ώστε να αντικατοπτρίζει το περιβάλλον της καμπίνας - ψυχρό ή θερμό - ή την ώρα της ημέρας. 24 αποχρώσεις είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ξεκινώντας από ζωηρούς πρωινούς τόνους και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ. Το σύστημα φωτισμού θα συμβάλει επίσης στη βελτίωση της ασφάλειας. Οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος Safe Exit Assist θα ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό που θα αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της Toyota που επωφελείται από αυτή την επέκταση της λειτουργικότητας του φωτισμού περιβάλλοντος.
Δείτε ακόμη: Τιμές νέου Toyota Prius: Από πόσο ξεκινά; - Όλες οι εκδόσεις
Σε ρόλο συστήματος πολυμέσων βρίσκουμε το Toyota Smart Connect, που περιλαμβάνει (ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου) οθόνη αφής 8” ή 12,3”, ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Το σύστημα θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με την ηλεκτρική αυτονομία και τους τοπικούς σταθμούς φόρτισης στη λειτουργία POI (Σημεία Ενδιαφέροντος). Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την εφαρμογή MyT για smartphone για απομακρυσμένο έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της ενεργοποίησης του συστήματος κλιματισμού για θέρμανση ή ψύξη της καμπίνας πριν από το ταξίδι.
Από πλευράς ασφάλειας τώρα, όλες οι εκδόσεις του νέου Toyota C-HR θα μπορούν να επωφεληθούν από την πιο πρόσφατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, του Toyota Safety Sense. Η εμβέλεια και η λειτουργικότητά τους έχουν επεκταθεί για να παρέχουν ακόμη μεγαλύτερη προστασία από πολλούς κοινούς κινδύνους ατυχημάτων και να μειώσουν το άγχος του οδηγού. Για μεγαλύτερη ευκολία, οι μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού του συστήματος μπορούν να παρέχονται over-the-air, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε έμπορο του δικτύου.
Τώρα και τετρακίνητο αλλά και με plug-in hybrid τεχνολογία
Το νέο Toyota C-HR θα λανσαριστεί με τέσσερις επιλογές εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων. Η γκάμα περιλαμβάνει πλήρως υβριδικές (HEV) εκδόσεις 1,8 και 2 λίτρων και ένα plug-in hybrid (PHEV) μοντέλο 2 λίτρων, με αντίστοιχες ονομασίες Hybrid 140, Hybrid 200 και Plug-in Hybrid 220. Η έκδοση Hybrid 200 θα διατίθεται επιπλέον για πρώτη φορά με την επιλογή έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i).
Το σύστημα κίνησης Hybrid 140, που επίσης διατίθεται με τη νέα οικογένεια Corolla, εστιάζει στις οικολογικές επιδόσεις και αποδίδει 18 περισσότερους ίππους από το τρέχον υβριδικό Toyota C-HR των 1,8 λίτρων. Το Hybrid 200 είναι μια ακόμη ισχυρότερη πρόταση, αντίστοιχη με αυτή που βρίσκουμε στο πιο συμβατικό μέλος της C-SUV κατηγορίας, το Corolla Cross. Τα παραπάνω νούμερα είναι ικανά να χαρίσουν αρχικά στο C-HR των 140 ίππων 0-100 km/h σε 9,9 sec και τελική 170 km/h. Στη συνέχεια, η ισχυρότερη έκδοση Hybrid 200 καταφέρνει να ολοκληρώσει το 0-100 km/h se 8,1 sec με κίνηση στους εμπρός τροχούς και σε 7,9 sec με την τεχνολογία έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i), ενώ και στις δύο περιπτώσεις η τελική φτάνει τα 180 km/h.
Η επιλογή AWD-i που διατίθεται με το Hybrid 200 παρέχει πρόσθετη πρόσφυση και σταθερότητα κατά την εκκίνηση, στις στροφές ή σε ολισθηρές επιφάνειες, με την υποστήριξη ενός ακόμα συμπαγούς ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια υψηλής ροπής στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, ο οποίος είναι ισχυρότερος από άλλες αντίστοιχες υλοποιήσεις (βλέπε Yaris Cross) φτάνοντας τους 41 ίππους.
Το Plug-in Hybrid 220 καταφέρνει να παρέχει αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση για καθημερινή χρήση και αποδοτικές υβριδικές εξηλεκτρισμένες επιδόσεις για μακρινά ταξίδια. Το σύστημα εξασφαλίζει πιο ξέγνοιαστη οδήγηση, με πραγματική ικανότητα EV, κορυφαία ηλεκτρική αυτονομία έως και 66 km και Regeneration Boost - μια εμπειρία τύπου “one pedal” driving - με τρία επίπεδα λειτουργίας- για άνετες μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον. Πρόκειται για την ίδια τεχνολογία που είδαμε και στο νέο Prius. Επίσης, ρυθμίζει αυτόματα το προφίλ οδήγησης για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης, αναγνωρίζοντας τις καλύτερες ευκαιρίες για επαναφόρτιση κατά τη διάρκεια της διαδρομής μέσω του συστήματος πλοήγησης του αυτοκινήτου. Χάρη στην εισαγωγή μιας νέας λειτουργίας geofencing, το Toyota C-HR PHEV θα μεταβεί αυτόματα σε λειτουργία EV όταν το αυτοκίνητο εισέλθει σε ζώνη χαμηλών εκπομπών, βελτιστοποιώντας τη χρήση της μπαταρίας καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Από πλευράς επιδόσεων, το Plug-in Hybrid 220 αν και έχει την ίδια ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 180 km/h, καταφέρνει χάρη στην μεγαλύτερη ισχύ να έχει τον χαμηλότερο χρόνο για το 0-100 km/h καθώς χρειάζεται μόλις 7,4 sec.
Τα νέα συστήματα μετάδοσης κίνησης έχουν ρυθμιστεί με στόχο να προσφέρουν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις επιτάχυνσης και ελέγχου, όπου κύριο χαρακτηριστικό είναι η βελτίωση της απόκρισης και εν συνεχεία του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα. Απώτερος σκοπός σύμφωνα με τη μάρκα είναι η αύξηση της εμπιστοσύνης του οδηγού και μία διασκεδαστική εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Η ανάρτηση, τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης έχουν επίσης επανασχεδιαστεί και ρυθμιστεί ώστε να επιτυγχάνεται μία ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδηγικής ευχαρίστησης, όπως είπαν.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του, το C-HR υποβλήθηκε σε εκτεταμένες δοκιμές, τόσο σε πίστα στο ευρωπαϊκό κέντρο δοκιμών της εταιρείας, όσο και σε κάθε είδους δρόμους και σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες σε όλη την Ευρώπη, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη δυνατή δυναμική ισορροπία.
Θα λανσαριστεί με δύο ειδικές εκδόσεις – Πότε θα το δούμε στην Ελλάδα;
Το νέο Toyota C-HR θα λανσαριστεί με δύο ειδικά μοντέλα Premiere Edition, που διαθέτουν τα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού και σχεδίασης. Αρχικά, η έκδοση GR SPORT Premiere Edition θα προσθέσει στιλιστικές λεπτομέρειες GR, όπως μοτίβο G-mesh στη μάσκα, ζάντες αλουμινίου 20” νέας σχεδίασης, σήματα GR, διακοσμητικά "Liquid Black" στην κεντρική κονσόλα και σπορ εμπρός καθίσματα με το λογότυπο GR ανάγλυφο στα προσκέφαλα. Το χαρακτηριστικό του χρώμα είναι το Precious Silver στη νέα διχρωμία που επεκτείνει το μαύρο φινίρισμα από την οροφή σε όλο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η λίστα εξοπλισμού περιλαμβάνει head-up display, premium ηχοσύστημα JBL και πανοραμική οροφή.
Η έκδοση High Premiere Edition έχει ένα χαρακτηριστικό δίχρωμο εξωτερικό Sulphur – θα διατίθενται όμως και με άλλα χρώματα. Αξιοσημείωτα στοιχεία είναι τα διάτρητα δερμάτινα καθίσματα με ραφές αντίθεσης Sulphur, το σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ (head-up display), η πανοραμική οροφή και το premium ηχοσύστημα JBL.
Οι παραγγελίες για το νέο Toyota C-HR για τη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου, με τις πρώτες παραδόσεις πελατών να πραγματοποιούνται στο τέλος του έτους.
Με σχεδίαση που θυμίζει concept car, απρόσκοπτη ψηφιακή εμπειρία χρήστη, πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήριων συνόλων και δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά, το νέο Toyota C-HR ενισχύει τη θέση του ως εμβληματικό μοντέλο, προσελκύοντας νέους πελάτες και ενισχύοντας τη μάρκα Toyota στην Ευρώπη.