Το νέο Kia Picanto ήρθε και θα είναι πιο… αργό! – Τι συνέβη;
Το αυτοκίνητο πόλης της κορεατικής μάρκας ανανεώθηκε εκ νέου αλλά έχασε ένα πολύ βασικό στοιχείο από την γκάμα του.
- -
- -
Η Kia μόλις αποκάλυψε με κάθε επισημότητα το ανανεωμένο Picanto, το λιλιπούτειο αυτοκίνητο πόλης που στέκεται δίπλα στο συγγενικό Hyundai i10 και απέναντι από μοντέλα όπως το Toyota Aygo X και Suzuki Ignis. Κρίνοντας από τα υπόλοιπα ονόματα, το μικρό μοντέλο της κορεατικής μάρκας έχει έναν αρκετά σοβαρό ανταγωνισμό απέναντι του, οπότε έπρεπε σίγουρα να εκσυγχρονιστεί. Με μία πρώτη ματιά βλέπουμε να έχει υιοθετήσει ένα αρκετά πιο εντυπωσιακό design εμπνευσμένο από τα μεγαλύτερα και νεότερα μέλη της γκάμας, ενώ εντύπωση προκαλεί η αφαίρεση του ισχυρότερου συνόλου των 100 ίππων από τους διαθέσιμους κινητήρες.
Έντονες σχεδιαστικές αλλαγές
Η 3η γενιά του Picanto πρωτοκυκλοφόρησε το 2017, ενώ μερικές διαφοροποιήσεις είδαμε και από το 2020 κι έπειτα. Τώρα, η Kia αποφάσισε να πάρει πιο δραστικά μέτρα, εναρμονίζοντας το design του μικρότερου μοντέλου στον στόλο της με την σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» που βλέπουμε και στα νεότερα, μεγαλύτερα μέλη.
Σίγουρα το πρώτο πράγμα που θα κερδίσει το ενδιαφέρον όσον αφορά την εμφάνιση είναι το εμπρός μέρος, με το νέο «πρόσωπο» να επηρεάζεται σημαντικά από μοντέλα όπως τo EV9, με την κάθετη πλέον διάταξη των φωτιστικών σωμάτων να χαρίζει μία πιο επιθετική εμφάνιση. Φυσικά ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας, ενώ η ίδια λογική ισχύει και στην πίσω όψη του μοντέλου. Όλα αυτά αφορούν την σπορτίφ έκδοση GT-Line καθώς αυτή ήταν και η μοναδική που εμφανίστηκε στο λανσάρισμα. Η συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα έρχεται με τροχούς 16 ιντσών, ενώ στην βασική θα βρίσκουμε ζάντες 14 ιντσών. Εντός της επίσημης παρουσίασης δεν υπήρχε κάποια αναφορά σχετικά με την πιο περιπετειώδη X-Line έκδοση, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το αν θα συνεχίσει να διατίθεται.
Εντός της καμπίνας οι αλλαγές είναι σημαντικά πιο διακριτικές με την κυριότερη να είναι ο νέο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 4,2 ιντσών που διατίθεται από την βασική κιόλας έκδοση. Αναβαθμισμένο είναι και το πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας ADAS, το οποίο θα διαφοροποιείται απλά ανάλογα την έκδοση.
Μόνο ατμοσφαιρικό πλέον και έως 84 ίππους
Η σημαντικότερη διαφοροποίηση του νέου Picanto σε σχέση με τον προκάτοχο του όσον αφορά τα μηχανικά μέρη είναι η αφαίρεση του ισχυρότερου συνόλου των 100 ίππων από τον κατάλογο. Αποτελούσε την μοναδική υπερτροφοδοτούμενη επιλογή από τους κινητήρες, ενώ πρόκειται για μία περίεργη επιλογή αν σκεφτούμε πως το συγγενικό Hyundai i10 συνεχίζει να διατίθεται με το συγκεκριμένο μοτέρ.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Hyundai i10 N-Line των 100 ίππων
Η παραπάνω επιλογή αφήνει το νέο Picanto με δύο ατμοσφαιρικά κινητήρια σύνολο 1.000 και 1.200 κυβικών με απόδοση 67 και 84 ίππους, αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε μικρές αλλαγές με στόχο την επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης και λιγότερων εκπομπών CO2. Από πλευράς κιβωτίου το Picanto θα έρχεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, είτε με αυτόματο ίδιου αριθμού σχέσεων.