Ford Mustang GTD: Στο στόχαστρο οι 911 GT2 RS και AMG Black Series!

Η νέα ακραία έκδοση της Ford Mustang έχει στόχο να σπάσει το φράγμα των επτά λεπτών στο Nurburgring και να χριστεί το ταχύτερο μοντέλο στην ιστορία της μάρκας στην «πράσινη κόλαση».

  • -
  • -

Η Ford έβαλε στο στόχαστρο παραδοσιακές δυνάμεις των σπορ κατασκευών, δημιουργώντας μία έκδοση της Mustang που έχει μοναδικό στόχο τον απόλυτο χρόνο στις πίστες. Η GTD έχει σχεδιαστεί για να αναμετρηθεί με μοντέλα όπως η Porsche 911 GT2 RS και η Mercedes-AMG GT Black Series, δανειζόμενο τεχνολογία αλλά και μέρος της φιλοσοφίας της έκδοσης GT3 που θα δούμε τη νέα χρονιά στις 24 Ώρες του Λε Μαν. Φυσικά, θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με τους 800 ίππους κάτω από το επιβλητικό εμπρός καπό αποτελεί την ισχυρότερη Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ! 

Με την κληρονομία από το Le Mans

Η ονομασία GTD για τη νέα σκληροπυρηνική Mustang αποτελεί ευθεία αναφορά στην κατηγορία αγώνων IMSA "GTD" που αφορά αυτοκίνητα τα οποία έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς της κατηγορίας GT3 της FIA. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Ford και της Multimatic, η οποία εξέλιξε την Mustang GT3, την Mustang GT4 και το Ford GT που κέρδισε το Le Mans. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς από τις φωτογραφίες, έχει σχεδιαστεί βελτιστοποιώντας την αεροδυναμική απόδοση. Από το εμπρός splitter, το καπό με τους χαρακτηριστικούς αεραγωγούς και τα φτερά έως την υδραυλικά ελεγχόμενη ενεργή πίσω πτέρυγα που είναι εγκατεστημένη στην κολόνα C. Επιπλόεν, στην κατασκευή της έχει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτινων πάνελ που μειώνουν το βάρος.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το off-road supercar Ford Ranger Raptor

Τα φτερά, το καπό, το κάλυμμα που αντικαθιστά το πορτμπαγκάζ, τα μαρσπιέ των θυρών, το εμπρός splitter, ο πίσω διαχύτης και η οροφή είναι όλα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ προαιρετικά μπορούν να εγκατασταθούν πρόσθετα μέρη από carbon τόσο εμπρός όσο και πίσω. Επιπλέον, διαθέτει στοιχεία όπως τα υδραυλικά ελεγχόμενα εμπρός πτερύγια, τα οποία διαχειρίζονται τη ροή του αέρα σε συνεργασία με την ενεργή πίσω πτέρυγα με στόχο την ισορροπία σε επίπεδο αεροδυναμικής. Ο συνδυασμός των ειδικά σχεδιασμένων αεροδυναμικών χαρακτηριστικών αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη μιας τεράστιας κάθετης αεροδυναμικής δύναμης, η οποία θα είναι κατανεμημένη τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα συμβάλλοντας στην αύξηση της ταχύτητας της Mustang GTD στις στροφές και παρέχοντας σταθερό έλεγχο και απίστευτους χρόνους σε μερικές από τις πιο απαιτητικές πίστες του κόσμου.

Οκτακύλινδρη με 800 ίππους

Η Mustang GTD χρησιμοποιεί έναν ειδικά εξελιγμένο υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα με χωρητικότητα 5,2 λίτρων με διπλές εισαγωγές αέρα και το πρώτο σύστημα ξηρού κάρτερ που τοποθετείται σε μια Mustang δρόμου, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της λίπανσης του κινητήρα κατά τη διάρκεια διαδοχικών και απαιτητικών στροφών. Το όριο περιστροφής ξεπερνά τις 7.500 rpm, με το σύστημα εξάτμισης να είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, ενώ διαθέτει ενεργές βαλβίδες. Η ισχύς περνά στους πίσω τροχούς μέσω ενός άξονα μετάδοσης κίνησης ο οποίος είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα και συνδέεται με ένα 8-τάχυτο κιβώτιο, που με τη σειρά του είναι εγκατεστημένο πίσω για βέλτιστη κατανομή βάρους που σχεδόν αγγίζει την ιδανική αναλογία 50/50 εμπρός/πίσω. Οι εξαιρετικές επιδόσεις της Mustang GTD ενισχύονται περαιτέρω από μια ημι-ενεργή ανάρτηση που μπορεί να μεταβάλλει τόσο τη σκληρότητα των ελατηρίων όσο και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Οι ενεργές βαλβίδες στα αμορτισέρ συνδυάζονται με ενεργοποιητές δύο σταδίων στα ελατήρια ώστε να αναβαθμίζουν ανεξάρτητα την απόδοση στο δρόμο και την πίστα. Η ανάρτηση επιτρέπει το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά σχεδόν 40 mm στη λειτουργία Track Mode. Συνολικά, η νέα Mustang GTD έχει σχεδόν 10 cm μεγαλύτερο μετατρόχιο από την Mustang GT.

Δείτε ακόμη: Αυτή είναι η Ford Mustang Mach-E για Ράλλυ! 

Η εμπρός ανάρτηση με ανισομεγέθεις βραχίονες παρέχει αυξημένη πλευρική ακαμψία και βελτιωμένη κινηματική, ειδικά στις πολύ γρήγορες στροφές. Η πίσω ανάρτηση της Mustang GTD διαθέτει ένα σύστημα τύπου pushrod που δρα ως ωστήριο στους συνδέσμους. Επίσης, τα αμορτισέρ Adaptive Spool Valves, τα οποία είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό των coil over ελατήριων, είναι εγκατεστημένα εγκάρσια σε οριζόντια διάταξη και ενσωματώνονται σε ένα ισχυρό, άκαμπτο αλλά χαμηλού βάρους σωληνωτό υποπλαισίο αγωνιστικού τύπου. Πίσω από τους τροχούς αυτούς βρίσκονται τα εντυπωσιακά κεραμικά carbon φρένα της Brembo, ενώ τα πίσω φρένα ψύχονται με τη βοήθεια αγωγών ψύξης που είναι τοποθετημένοι κάτω από την πίσω ανάρτηση. Η Mustang GTD διαθέτει μια νέα για την Ford τεχνολογία με μεταβλητό έλεγχο των επιπέδων πρόσφυσης (Variable Traction Control) στη λειτουργία Track Mode. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώσει την απόδοση του κινητήρα και τον βαθμό παρέμβασης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης. 

Στο εσωτερικό

Το cockpit είναι φινιρισμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, όπως το σουέντ Miko, σε συνδυασμό με δέρμα και επενδύσεις από carbon. Τα καθίσματα της RECARO έχουν βελτιστοποιηθεί για τα track days πλαισιώνονται από τρισδιάστατα εκτυπωμένα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων, περιστροφικό επιλογέα και μια πλακέτα με τον αύξοντα αριθμό παραγωγής του αυτοκινήτου, όλα κατασκευασμένα από εξαρτήματα τιτανίου που προέρχονται από το μαχητικό αεροσκάφος Lockheed Martin F-22. Τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί για να μειωθεί το βάρος και να δημιουργηθεί χώρος για φόρτωση αντικειμένων. Η παραγωγή της Mustang GTD θα είναι περιορισμένη με τιμή που αναμένεται να ξεκινά από περίπου 300.000 δολάρια και θα είναι διαθέσιμη στα τέλη του 2024 με αρχές του 2025.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...