Τα 6 πιο hot νέα μοντέλα της έκθεσης IAA Mobility 2023 στο Μόναχο

Ο παλμός της αυτοκίνησης χτυπά αυτές τις ημέρες στο Μόναχο και εμείς, συγκεντρώσαμε τις πιο καυτές προτάσεις που σύντομα θα δούμε και στη χώρα μας.

  • -
  • -

Οι εκθέσεις αυτοκινήτου δειλά-δειλά, επιστρέφουν. Η πανδημία του Covid είχε βάλει στον πάγο κάθε μεγάλο αυτοκινητικό event τα τελευταία χρόνια αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα, η κανονικότητα επιστρέφει για τα καλά και στο χώρο των εκθέσεων αυτοκινήτου. Η αρχή μάλιστα έγινε πέρσι τον Οκτώβρη, όπου η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού έσπασε το ρόδι, αν και οι παρουσιάσεις νέων μοντέλων όπως και η προσέλευση του κοινού ήταν -αναπόφευκτα- μικρές.

Πλέον, τη σκυτάλη πήρε η Διεθνής Έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου (5-10 Σεπτεμβρίου 2023), η οποία επιβεβαιώνει στην πράξη, ότι οι δύσκολες εποχές του Covid, ανήκουν πια στο παρελθόν. Στη σάλα της έκθεσης παρελαύνουν ουκ ολίγες νέες προτάσεις από τους κατασκευαστές, ωστόσο οι σημαντικότερες ή εάν προτιμάτε καλύτερα οι πιο hot, είναι δίχως αμφιβολία αυτές που ακολουθούν.  

BMW Vision Neue Klasse Concept

Πως θα είναι οι μελλοντικές BMW σε σχεδίαση, τεχνολογία και φιλοσοφία; Όπως το εικονιζόμενο πρωτότυπο. Η BMW Vision Neue Klasse έχει το ίδιο μίνιμαλ ύφος και σχήμα με το προγενέστερο πρωτότυπο της φίρμας, το «i Vision Dee», αλλά πλέον η αισθητική και οι γραμμές του αμαξώματος βρίσκονται πολύ πιο κοντά στην παραγωγή. Η «shark nose» τονίζει το μπροστινό μέρος του οχήματος, με τις δύο φωτιζόμενες οριζόντιες γρίλιες των νεφρών να εκτείνονται απ’ άκρη σ’ άκρη στον προφυλακτήρα.

Η BMW υποστηρίζει ότι έχει γίνει εκτεταμένη χρήση τρισδιάστατων εκτυπώσεων σε ποικίλα μέρη του αμαξώματος, «τεχνική», που θα χρησιμοποιηθεί κατά κόρον σε πολλά μελλοντικά αυτοκίνητα του Βαυαρού κατασκευαστή.Το πιο σημαντικό ωστόσο στοιχείο στο συγκεκριμένο πρωτότυπο δεν είναι άλλο από την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου που πραγματοποιείται μέσω του BMW Panoramic Vision, της κεντρικής οθόνης και των πλήκτρων πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι. Επίσης, η επόμενη γενιά του συστήματος iDrive θα προβάλλει πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού και, για πρώτη φορά, σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ. Αυτή η καινοτομία θα συμπληρώσει το αναβαθμισμένο BMW Head-Up Display στα μοντέλα παραγωγής της Neue Klasse.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του πρωτότυπου μοντέλου, χρησιμοποιεί για πρώτη φορά την τεχνολογία BMW eDrive έκτης γενιάς, η οποία βελτιώνει όχι μόνο την ταχύτητα φόρτισης, για τα μοντέλα Neue Klasse έως και 30% αλλά συγχρόνως, αυξάνει και την αυτονομία κατά 30%. Ως αποτέλεσμα, η συνολική αποδοτικότητα του οχήματος αυξάνεται έως και 25%. Το πρώτο μοντέλο αυτής της νέας γενιάς οχημάτων της BMW θα μπει στην παραγωγή το 2025 στο εργοστάσιο της φίρμας (Debrecen) στην Ουγγαρία.

MG Cyberster

Η πρώην κραταιά βρετανική φίρμα MG, που αναβιώνει πλέον υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, όντας μέλος του κινεζικού ομίλου SAIC (στη χώρα μας εκπροσωπείται από τον όμιλο Συγγελίδη) φέρνει στην ευρωπαϊκή αγορά το ηλεκτρικό roadster, Cyberster. Κάτω από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα του μοντέλου, κρύβεται κι ένα εξίσου εντυπωσιακό τεχνικό υπόβαθρο. Δυο ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν στο όχημα ισχύ 536 ίππων με 725 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας ένα 0-100 km/h σε μόλις 3,2’’. Αργότερα, θα ακολουθήσει και μια μικρότερη, σε ότι αφορά την ισχύ έκδοση, με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, απόδοσης 301 ίππων, και μια μικρότερης χωρητικότητας μπαταρία (64 kWh) που αναπόφευκτα θα περιορίζει και την αυτονομία του οχήματος. Η MG πάντως αναφέρει ότι η ισχυρότερη version του μοντέλου της είναι σε θέση να προσφέρει με μία μόλις φόρτιση 600 χιλιόμετρα κίνησης, σύμφωνα όμως με τον κινέζικο κύκλο μέτρησης CLTC, που σημαίνει ότι με τα ευρωπαϊκά πρότυπα (WLTP) θα είναι ελαφρώς μικρότερη. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του μοντέλου, το μήκος του Cyberster ανέρχεται στα 4,5 m, το μεταξόνιο φθάνει τα 2,6 m, ενώ το βάρος είναι λίγο κάτω από τους δύο τόνους (1.985 kg).

Mercedes-Benz Concept CLA-Class

Ένα από τα σημαντικότερα νέα μοντέλα στην ιστορία της Mercedes-Benz και οσονούπω, το αντίπαλο δέος του ανανεωμένου Tesla Model 3. Η πρωτότυπη Mercedes-Benz CLA-Class, εγκαινιάζει τη νέα ηλεκτρική compact πλατφόρμα της εταιρείας (MMA), πάνω στην οποία θα πατήσουν -αποκλειστικά- οι νέες ηλεκτρικές προτάσεις της φίρμας. Αντλώντας την έμπνευσή της από το πρωτότυπο Vision EQXX, το λεπτεπίλεπτο και αεροδυναμικό στιλ του αμαξώματος φέρει μια σειρά από εντυπωσιακές λεπτομέρειες που συνεχίζονται και στο εσωτερικό, το οποίο αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από βιώσιμα και ανακυκλώσιμα υλικά.

Η αρχιτεκτονική «ΜΜΑ» είναι φυσικά τεχνολογίας 800V για ταχύτερη φόρτιση που φτάνει μέχρι τις 250 kW, σε ανάλογο ταχυφορτιστή. Αυτό σημαίνει, πως σε 15’ ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα γεμίζει τις μπαταρίες του προκειμένου να καλύψει μια απόσταση 400 περίπου χιλιομέτρων. Σύμφωνα πάντως με τη γερμανική φίρμα, η αυτονομία του μοντέλου θα ξεπερνά με μια πλήρη φόρτιση τα 750 km. H έκδοση παραγωγής θα κάνει την εμφάνιση της στο τέλος του 2024, ενώ φημολογείται ότι χωρητικότητα της θα προσεγγίζει τις 90 kWh.

Δείτε ακόμα Αποκλειστικό: Μπήκαμε στο νέο Audi Q6 e-tron [video]

MINI Cooper & Countryman EV

Η ΜΙΝΙ δεν αρκέστηκε στην παρουσίαση ενός μόνο μοντέλου στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου αλλά πέραν του ολοκαίνουργιου και αποκλειστικά ηλεκτρικού Cooper, εμφάνισε στο κοινό και το επίσης νέο Countryman. Σε ότι αφορά το ΜΙΝΙ Cooper, η σχεδίαση εξελίσσεται στα νέα ηλεκτρικά πρότυπα, χωρίς όμως το αισθητικό αποτέλεσμα να παρεκκλίνει της γνώριμης εικόνας. Στο εσωτερικό, παραμένει η μινιμαλιστική προσέγγιση με την κεντρική οθόνη OLED, με την ονομασία MINI Interaction Unit, να θέτει νέα πρότυπα με την υψηλή της ανάλυση και τα τεχνολογικά gadgets με τα οποία εφοδιάζεται. Το στρογγυλό όργανο, σήμα κατατεθέν στην καμπίνα του μοντέλου, παραμένει έχοντας όμως πλέον διάμετρο 240 mm. Ο ηλεκτροκινητήρας τώρα του MINI Cooper E αποδίδει 184 ίππους με 290 Nm ροπής και επιταχύνει το όχημα από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 7,3’’, με την κορυφαία έκδοση των 218 ίππων (MINI Cooper SE) με τα 330 Nm ροπής, να χρειάζεται για το αντίστοιχο διάστημα, 6,7’’. Η αυτονομία της έκδοσης Cooper E είναι 305 km (μπαταρία 40,7 kWh) και 402 km προσφέρει η έκδοση Cooper SE (μπαταρία 54,2 kWh). Σε ότι αφορά τους χρόνους φόρτισης, η μπαταρία των μοντέλων δύναται να ανακτήσει τις «δυνάμεις» της από το 10 έως το 80% της χωρητικότητας της σε λιγότερα από 30’, ενώ υπάρχει και δυνατότητα AC φόρτισης με ισχύ έως 11 kW.

Στον αντίποδα, το Countryman, μεγάλωσε σε διαστάσεις (μήκος 4,43 m) απέκτησε πολλά κοινά με τη νέα BMW X1, αύξησε τους χώρους του για επιβάτες και αποσκευές (460 lt) και συνεχίζει φυσικά να διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης, ντίζελ αλλά και ηλεκτρικές. Η έκδοση που μπαίνει στην πρίζα (Countryman E) θα κυκλοφορήσει σε δύο ιπποδυνάμεις. Η μεν πρώτη αποδίδει 204 ίππους με 250 Nm ροπής προσφέροντας αυτονομία κίνησης 462 km, ενώ η κορυφαία (Countryman SE ALL4) αποδίδει 313 ίππους, με 494 Nm ροπής και αυτονομία κίνησης με μία πλήρη φόρτιση, της τάξεως των 433 km.

Renault Scenic E-Tech

Η 5η γενιά του Renault Scenic δε θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν. Μεταμορφώνεται σε ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, ενσωματώνει πολλά τεχνολογικά στοιχεία από το μικρότερο αδερφάκι του, το Renault Megane E-Tech και το σημαντικότερο, πλέον θα κυκλοφορεί από τις αρχές του 2024 στις ευρωπαϊκές αγορές -και όχι μόνο- ως αμιγώς ηλεκτρικό. Παρά τις όποιες αλλαγές βέβαια στην ταυτότητα και τη φιλοσοφία του μοντέλου, το νέο Renault Scenic E-Tech, διατηρεί την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την άνεση που χαρακτήριζε όλες τις προηγούμενες γενιές του Scenic. Το μήκος του οχήματος φτάνει πλέον τα 4,47 m (μεταξόνιο 2,7 m), ενώ ο αποθηκευτικός όγκος ανέρχεται σε 545 lt, προσφέροντας επιπλέον 38,7 lt αποθηκευτικών χώρων και στην καμπίνα.

Για την κίνηση του μοντέλου φροντίζουν δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο μεν πρώτος, αποδίδει 170 ίππους με 280 Nm ροπής και συνεργάζεται με μια μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh που του προσφέρει αυτονομία 420 km, ενώ η δεύτερη, με τη μεγάλη μπαταρία των 84 kWh χαρίζει αυτονομία κίνησης 620 km. Η ισχύς στην κορυφαία έκδοση φθάνει τους 220 ίππους  και η ροπή τα 300 Nm.

Smart #3  

H Smart γιορτάζει φέτος 25 χρόνια ζωής και όπως δήλωσαν οι ίδιοι οι άνθρωποι της φίρμας… τα καλύτερα έρχονται. Ένα μάλιστα από τα μοντέλα στα οποία η Smart ποντάρει πολλά για την αναγέννηση του brand της, δεν είναι άλλο από το νέο ηλεκτρικό SUV, Smart #3. Το πολυαναμενόμενο ελευθέρου χρόνου όχημα, διατίθεται σε δυο ιπποδυνάμεις. Η μεν πρώτη, με έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει 268 ίππους και χρειάζεται 5,8’’ για να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα «100 km», με την αυτονομία κίνησης να ανέρχεται στα 455 km. Η δεύτερη και ισχυρότερη version του μοντέλου, φέρει τα λογότυπα της Brabus, εφοδιάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) και χρειάζεται μόλις 3,7’’ για το «0-100 km/h». Η αυτονομία κίνησης μειώνεται ελαφρώς στην κορυφαία έκδοση του οχήματος, φθάνοντας τα 435 km στον κύκλο WLTP. Σε ότι αφορά την φόρτιση της μπαταρίας, σε έναν 150άρι (kW) ταχυφορτιστή απαιτεί 30’ για «γεμίσει» από το 10 έως το 80% της χωρητικότητας της.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...